Two Worlds - magyar rajongói oldal; hírek, leírások, végigjátszások, letöltések, tippek-trükkök, képek, információk
Képességek PDF Nyomtatás E-mail

A Képességekről általában

A Two Worlds világában a hős képességei rendkívül széles körben fejleszthetők, variálhatók és használhatók. A képességek különböző mértékben alkalmazhatók, ezzel formázva meg a hősünk karakterét, harcmodorát és mágikus tudását. Ha úgy döntünk, hogy "tolvaj" karaktert szeretnénk kialakítani, akkor érdemes ráhajtani a lopakodás, lopás, zárnyitás (ezt bármilyen karakter típusnál érdemes maximálisra fejleszteni), csapda készítés és a különböző "aljas" fogások (Piszkos trükk, Elkábítás stb.) képességekre. Ha azonban "lovag" jellegű egyéniséget szánunk hősünknek, akkor inkább erősítsük a védelmet (pl. Védekező küzdelem, Halálos forgás) és a támadó technikákat (pl. Erős kéz, Kritikus ütés). Ezen kívül azonban számos harcmodor segíthető elő a képességek előhívásával és fejlesztésével. A különböző védekező, támadó, íjászati, mágia és egyéb tudás az Antaloorszerte megtalálható tanárok segítségével sajátítható el. A Tanítók listája megtalálható a Tanítók menüpont alatt.


A Képességek tabló felépítése

Az összes tanulható képesség két fő csoportra osztható:

  • Passzív képesség: amelyet beleszólásunk nélkül, a tudás szintjének megfelelően a "mesterséges intelligencia" irányít, vagyis hősünk egy kiszámított mérték szerint bírja használni az adott tudást.
  • Aktív képesség: az elsajátított képesség használatát a játékos kezdeményezi, de az alkalmazás mértékét itt is a "mesterséges intelligencia" számolja ki a fejlettségi szintnek megfelelően.

Tovább tagolódnak a lehetőségek:

Lássuk most a teljes rendelkezésre álló "készletet".

Megjegyzés: a leírásban szereplő "X" a képességek fejlődésével változó értéket jelöl, de a különböző "X" jelölések értékei eltérhetnek egymástól!


Alapvető képességek

Lovaglás (Riding)
Passzív képesség
A hősöd tud lovagolni és lóháton harcolni. Mindenegyes találat kap X%-nyi sérülési bónuszt.
Úszás (Swimming)
Passzív képesség
A hősöd úszási sebessége X%-a a futási sebességének.
Zárnyitás (Lockpicking)
Passzív képesség
A hősöd tolvajkulcs segítségével képes ajtókat, illetve ládákat kinyitni.
99% esély a kinyitásra: Kezdetleges zár
98% esély a kinyitásra: Egyszerű zár
95% esély a kinyitásra: Szokványos zár
90% esély a kinyitásra: Kifinomult zár
85% esély a kinyitásra: Biztonsági zár
80% esély a kinyitásra: Fejlett zár
75% esély a kinyitásra: Mester zár
(Az értékek a maximumra kifejlesztett zárfeltörési képességre vonatkoznak.)
Lopakodás (Sneaking)
Aktív képesség
A hősöd az ellenfelek mögé tud lopakodni. Minél fejlettebb a képességed, annál közelebb tudsz hozzá menni úgy, hogy nem vesz észre.
Lopás (Stealing)
Aktív képesség
A hősöd képes lesz más karakterek zsebében turkálni. Közvetlenül a célpont mögé kell állni.
Siker valószínűsége: X%
Lopott tárgyak: X darab (fejlettségi szinttel növekszik a lopható tárgyak száma)
Csapda készítés (Making traps)
Aktív képesség
A hősöd képes csapdákat lerakni X szint felett. A képesség fejlődésével a csapda sebzése is növekszik.
Csapda sebzése: +X
Csapda lerakási idő: +X másodperc

Mágia osztályok

Levegő mágia (Air magic)
Státusz: Tanítvány, Beavatott, Mester, Nagymester, Főmágus (fejlettségi szintnek megfelelően)
Elérhető: 1. szintű, 2. szintű, 3. szintű, 4. szintű, 5. szintű mágia (fejlettségi szintnek megfelelően)
Kifejlett képesség: 1/3, 1/6, 1/15, 10/15 (A leírásban a szintugrások utáni állapotot adom meg.)
Nekromancia (Necromancy)
Státusz: Tanítvány, Beavatott, Mester, Nagymester, Főmágus (fejlettségi szintnek megfelelően)
Elérhető: 1. szintű, 2. szintű, 3. szintű, 4. szintű, 5. szintű mágia (fejlettségi szintnek megfelelően)
Kifejlett képesség: 1/3, 1/6, 1/15, 10/15 (A leírásban a szintugrások utáni állapotot adom meg.)
Tűz mágia (Fire magic)
Státusz: Tanítvány, Beavatott, Mester, Nagymester, Főmágus (fejlettségi szintnek megfelelően)
Elérhető: 1. szintű, 2. szintű, 3. szintű, 4. szintű, 5. szintű mágia (fejlettségi szintnek megfelelően)
Kifejlett képesség: 1/3, 1/6, 1/15, 10/15 (A leírásban a szintugrások utáni állapotot adom meg.)
Víz mágia (Water magic)
Státusz: Tanítvány, Beavatott, Mester, Nagymester, Főmágus (fejlettségi szintnek megfelelően)
Elérhető: 1. szintű, 2. szintű, 3. szintű, 4. szintű, 5. szintű mágia (fejlettségi szintnek megfelelően)
Kifejlett képesség: 1/3, 1/6, 1/15, 10/15 (A leírásban a szintugrások utáni állapotot adom meg.)
Föld mágia (Earth magic)
Státusz: Tanítvány, Beavatott, Mester, Nagymester, Főmágus (fejlettségi szintnek megfelelően)
Elérhető: 1. szintű, 2. szintű, 3. szintű, 4. szintű, 5. szintű mágia (fejlettségi szintnek megfelelően)
Kifejlett képesség: 1/3, 1/6, 1/15, 10/15 (A leírásban a szintugrások utáni állapotot adom meg.)

Támadási képességek

Hárítás (Parrying)
Passzív képesség
A hősöd ki tudja védeni az érkező csapásokat a pajzsával, vagy a bal kezében lévő fegyverrel.
Esély: X%
(Kétkezes fegyvernél az esély mindig 0%, akkor is, ha viseled a pajzsot, mivel nem tudod aktívan használni.)
Egyensúly (Balance)
Passzív képesség
A hősöd stabilitása sokkal kiegyensúlyozottabbá válik harc közben. Kisebb eséllyel kerül földre egy nagyobb ütéstől.
Esély: X%.
Erős kéz (Strong hand)
Passzív képesség
Sebzés növelése X%-kal.
Kritikus ütés (Critical hit)
Passzív képesség
Harc közben a hősöd szokatlanul nagy erővel csap le, mely sokkal nagyobb sérülést okoz.
Esély: X%
Sebzés: X%
Dupla penge (Double blade)
Passzív képesség
A hősöd egyszerre két fegyvert használ harc közben. A találati esély megnövekszik. Használhatja mindkét fegyver különleges képességeit.
Ütési esély: +X%
Leütés (Knock down)
Passzív képesség
A hősöd le tud ütni egy ellenfelet a földre harc közben.
Esély: X%
Vasbőr (Stone skin)
Passzív képesség
A hősöd bőre keményebbé válik, így további védelmet nyújt a fizikai támadásokkal szemben.
Védelem: +X pont

Védelmi képességek

Őrjöngés (Berserking)
Aktív képesség
Az őrjöngés módban a hősöd folyamatosan sebzést okoz - az ütéseit nem állítják meg az ellenfél találatai. Csapatban lévő, gyenge ellenfelekkel szemben hatásos.
Sebzés növelése: X%
Hátrány:
- a hősöd 50%-kal nagyobb sebzést szenved
- a védelme 0-ra csökken
- a pajzsot viselő ellenfelek megütési esélye 5%
Alkímia (Alchemy)
Passzív képesség
Megnöveli az alkímiai főzési képességet. A magasabb szitnű tudás jobb főzeteket eredményez ugyanazon összetevőkből.
Alkímiai eredmény: X%
Védekező küzdelem (Defending fight)
Aktív képesség
Elszenvedett sérülés: +X%
Esély kritkus ütésre: X-szeres
Védelem növekedése: X%
Hátrány:
- a hősöd ütései 50%-kal gyengébbek
- ha a hősöd és az ellenfél egyszerre üt, akkor az ütés minden esetben védve lesz
- csak karddal kivitelezhető
Piszkos csel (Feint)
Aktív képesség
A hősöd ideiglenesen meg tudja vakítani ellenfelét úgy, hogy port rúg a szemébe.
Esély: X%
Vakítás ideje: X másodperc
Az ideigelensen megvakított ellenfél képtelen a védekezésre és a támadásra.
Mindent ütéssel X%-kal többet sebződik.
Kritikus ütés, Elkábítás, Kardtörés és Pajzsleütés mind X%-kal nagyobb eséllyel használhatók.
Vigyázz! Sisakot viselő ellenféllel szemben hatástalan.
Elkábítás (Stun)
Aktív képesség
A hősöd el tudja kábítani az ellenfelet egy fejre mért csapással.
Esély: X%
Kábítási idő: X másodperc
Az elkábított ellenfél nem tud támadni és képtelen a védekezésre. Minden ütéssel X%-os sérülést szenved. Kritikus ütés, Elkábítás, Kardtörés és Pajzsleütés használatára X%-kal nagyobb az esély egy elkábíott ellenfélnél.
Vigyázz!
- Nem hatásos sisakot viselő ellenféllel szemben
- Csak buzogánnyal és kalapáccsal kivitelezhető
Kardtörő csapás (Sword break strike)
Aktív képesség
A hősöd ezzel a csapással eltörheti az ellenfél kardját.
Esély: X%
Egy törött kardú ellenfél cak 5%-nyi sérülést tud okozni.
Vigyázz!
- Ellenfelenként csak egy kardot törhetsz el
- A kardtörés csak bal kézzel kivitelezhető
Nyeregből kiütés (Unhorse strike)
Aktív képesség
A hősöd képes kiütni a nyeregből az ellenséget.
Esély: X%
Vigyázz! Csak hosszú fegyverekkel kivitelezhető, mint az alabárd, lándzsa stb.
Halálos forgás (Deadly pirouette)
Aktív képesség
A hősöd egy forgó vágást hajt végre és megsebzi a körülötte lévő összes ellenfelet.
Sebzés: X%
Vigyázz! Csak kétkezes fegyverrel kivitelezhető.
Égetés (Burn)
Aktív képesség
A hősöd fáklyát nyomhat az ellenfél arcába, illetve megégetheti a bőrét.
Esély: X%
Égetés ideje: X másodperc
A megégetett ellenfél meghátrál, nem védekezik és nem is támad. Minden találatkor X%-os sérülést szenved. Kritikus ütés, Elkábítás, Kardtörés és Pajzsleütés mind X%-kal nagyobb eséllyel használható a megégetett ellenfelekkel szemben.
Vigyázz! Csak fáklyával kivitelezhető.
Védés (Defence)
Aktív képesség
A hősöd a pajzsával kivédi az ellenfél ütését és ugyanakkor egy csapást mér a támadó lábára a másik kezével. Ez ideiglenesen lelassítja az ellenfelet.
Esély: X%
Lassítási időtartam: X másodperc
Vigyázz! Csak pajzzsal kivitelezhető
Pajzsleütés (Pull shield strike)
Aktív képesség
A hősöd leütheti az ellenfél pajzsát.
Esély: X%
Egy pajzs nélküli ellenféllel szemben sokkal hatásosabb az Őrjöngés vagy a Piszkos csel képesség.
Vigyázz! Csak fejszével kivitelezhető.
Halálos szúrás (Death strike)
Aktív képesség
A hősöd hátulról leszúrhatja ellenfelét.
A Halálos szúrás nagyon hatásos, sokszor azonnal végez az ellenféllel.
Sebzés: X%
Vigyázz!
- Csak lopakodás közben használható
- Csak tőrrel vagy késsel kivitelezhető

Íjászati képességek

Gyors nyilazás (Fast drawing)
Passzív képesség
Íj kihúzási idő csökkentése.
Sebesség növekedése: X%
Kezdő íjászat (Starting draw)
Passzív képesség
Az íj előhúzásának és a hirtelen kilövés sebességének arányát határozza meg.
Alap sebesség: X%
Túlhúzás (Overdrawing)
Passzív képesség
A hősöd kissé túl tudja húzni az íjat, így növelve meg a sebzés és a sebesség mértékét.
Sebzés: +X%
Pontos lövés (Precise shooting)
Passzív képesség
A hősöd el tudja találni az ellenfelek érzékeny pontjait, így okozva komoly sérüléseket.
Esély: X%
Sebzés: X%
Lefegyverző nyíl (Disarming arrow)
Aktív képesség
A hős eltalálja az ellenfél kezét, így fegyvertelenné teszi azt. A lefegyverzett ellenfél inkább elmenekül harcolás helyett.
Esély: X%
Vigyázz!
- Csak felfegyverzett ellenféllel szemben hatásos
- Nem használható szörnyekkel és állatokkal szemben
Nyílzápor (Multi arrow)
Aktív képesség
A hősöd egyszerre több nyílvessző kilövésére képes. A pontossági szint csökken.
Nyílvesszők száma: X darab
Pontosság: X%
Átszúrás (Piercing)
Aktív képesség
A hősöd túl tudja feszíteni az íjat és az így kilőtt nyílvessző teljesen áthatol az ellenfelen és megsebzi a mögötte lévőt is.
Átlőhető ellenfelek száma: X darab
Vakító nyíl (Blinding arrow)
Aktív képesség
A hősöd ideiglenesen megvakítja ellenfelét egy jól irányzott lövéssel a szemei közé.
Esély: X%
Vakítás ideje: X másodperc
Az ideiglenesen megvakított ellenfél nem képes se támadni, se védekezni. Minden ütéssel X%-kal többet sebződik. Kritikus ütésre, Elkábításra, Kardtörésre és Pajzsleütésre egyaránt X%-kal nagyobb az esély a megvakított ellenféllel szemben.
Vigyázz! Nem használható pajzsot viselő ellenféllel szemben.
 

Minden jog fenntartva © 2008 - 2015 2worlds.hu

Lap tetejére

Design by Next Level Design
Lizenztyp CC

Módosította: Ardea

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. . Részletek.

.

EU Cookie Directive Plugin Information