Céhes küldetések |
![]() |
![]() |
![]() |
1. oldal / 6 Első és legfontosabb megjegyeznivaló, hogy a Two Worlds II-ben minden céhnek minden feladatot teljesíthetünk, nem fog károsodni a másik céhnél a hírnevünk. Ez abból ered, hogy minden céh csak a maga bajaival foglalkozik, csak ezekre akar megoldást találni, de ezek a "megoldások" nem a másik céh kárára mennek. Céhházak Ravasz módon mindössze 3 céhházat jelöl a térképünk: a Mágus céhházat, a Kereskedő céhházat és a Harcos céhházat. Ezek közül a Harcosok és a Kereskedők céhházát ismerik el hivatalosan, a Mágus céhet "elméletileg" Gandohar már korábban feloszlatta. Így ne csodálkozzunk, hogy mindössze néhány kereskedni vágyó mágust és egy vaksi könyvtárost találunk ott. Lóversenyzők és az Aréna Itt még meg kell említenem két olyan frakciót, melynek nincs túl nagy szerepe a játékban, mégis rangokat lehet elérni, ha bizonyos küldetéseket megcsinálunk. Az egyik ilyen a Lóversenyzők, a másik az Aréna. (Itt most mindkét esetben az egyedi játékos módról van szó!) A Lóversenyzők - fogalmazzunk így - céhében csakis a szavannán lovagolva érhetünk el eredményeket, mivel az egyedi játékos módban máshol nincs lehetőségünk lovagolni. (A multiplayer módban van egy külön lovas csapatjáték is.) Miután minden lovaglós küldetést elvégeztünk Halhinban és Bayanban, hírnevünk a Lóversenyző közösségben 40 lesz (a 100-ból). Nekem eddig ennél tovább nem sikerült jutnom, mivel más küldetést még nem találtam, ami a ranglétrán való feljebb lépést elősegítené. Ha valakinek erre nézve van valami építő jellegű ötlete vagy még inkább tapasztalata, ossza meg velünk a Fórumban. Máskülönben az is lehet, hogy a játék bugos és nem megfelelően számolja a hírnév pontokat. Mindenesetre a Lóversenyző közösségben a következő rangok érhetők el:
Az aréna harcokat egy nagy küldetés-csokorban ("Az aréna") kell elintéznünk. Persze nem kell egyszerre letudni az összes mérkőzést, ha valamelyikhez még gyengének érezzük magunkat, elmehetünk tápolni a hősünket, hogy szert tegyünk a győzelemhez szükséges tulajdonságokra és képességekre. Az Aréna akkor nyílik meg számunkra, amikor Basel mesél róla, miután teljesítettük minden küldetését. Akkor néhány szóval megemlíti, hogy szoktak aréna harcokat rendezni a Testvériség Harcos céh gyakorlóterén az alagsorban. Ezután ha lemegyünk oda, akkor egy kis beugróban megtaláljuk Harunt, aki a jelszó megadása után megrendezi nekünk a fokozatosan nehezebbé váló küzdelmeket. Ha a küzdelmekből győztesen kerülünk ki, hírnevünk a Harcos céhnél és az Arénában egyszerre növekszik. Az Arénában elérhető rangok a következőképpen alakulnak:
Kereskedők Természetesen a hírnév növekedése kihat a céhek saját kereskedőire, hiszen minél magasabb a hírnevünk egy adott céhben, annál olcsóbban kaphatunk meg tőlük dolgokat, s annál jobb árat kínálnak a mi portékánkért. Lehet persze seftelni, ahogy a csövön kifér, ha valaki arra van utalva, hogy valahonnan nagyobb összeget kell összeszednie, de ez - főleg a játék elején - elég nehéz feladat. Az általában elég egyértelmű, hogy egy-egy kereskedő milyen árucikkekkel foglalkozik: a harcos céh kereskedői rendszerint páncélokkal és fegyverekkel foglalkoznak, a mágus céh árusai többnyire varázskártyákat és mágus felszereléseket árulnak, a kereskedő céhé minden más termék (élelmiszer, textiláru stb.). A tolvaj céh munkatársai azok a "Polgárok", akik magányosan ácsorognak lehetőleg eldugott helyeken, házak mellett és nem kiabálnak, integetnek az ember után. Náluk érdemes tolvajkulcsot, bombákat, csapdákat vásárolni, ha már előreléptünk a ranglétrájukon, mert ebben nyilván ők a profik. Hirdetőtáblák és munkaközvetítők Amint azt már említettem, igen ötletes dolog volt a játékba így interpretálni a céhes küldetéseket. Így többnyire nincsenek adott személyekhez kötve, hanem amolyan "mindent egy helyen" - megoldással intézhetjük a céhes küldetéseket. A játékban négy hirdetőtábla található: a Mágus céhházban a könyvtárban, Hatmandor kapuja előtt, Új-Ashosban a keleti kijáratnál és Ashos elveszett városában. A romvárosban lévő táblától eltekintve mindegyik mellett áll egy-egy közvetítő, akik elmagyarázzák a hirdetőtáblára kitett szerződések teljesítési feltételeit. A Mágus céh könyvtárosa nemes egyszerűséggel kiteszi a táblára a hozzájuk beérkezett kéréseket. Bad Yi, a hatmandori hirdetőtábla gazdája, elmondása szerint új vállalkozásba kezdett: munkaközvetítő lett. Ő kiteszi a megbízók által papírra vetett munkákat a táblára, s ha mi leszedjük ezeket a szerződéseket, és elvégezzük a bennük foglalt feladatokat, akkor a kapott jutalomból ő leveszi a részét, a többit pedig a hirdetőtábla melletti ládába helyezi. Így juthatunk egyébként a legtöbb egyedi felszereléshez a játék során. Új-Ashosban Des Mon ugyanez a kategória, még utal is kollégájára. A romvárosi hirdetőtábla már más lapra tartozik. Értelemszerűen itt nincs senki, aki közvetítsen, hiszen mindenki odaveszett a Mocsár keletkezésekor. Azonban még kint maradt néhány szerződés a táblán. Ezekért egyértelmű, hogy nem fogunk semmiféle jutalmat kapni, hiszen valószínűleg már azok sem élnek, akik a megbízásokat adták. Viszont megéri őket teljesíteni, mert nem kevés xp-vel gazdagodhatunk a feladatok elvégzése során. A céhek elérési sorrendjéről A céhek listában feltüntetett sorrendje nem egyezik meg azzal, ahogyan a játékban utunkba kerülnek. Az első, amit a legkönnyebben elérhetünk, a Mágus céhház, ami a Hatmandorba vezető út mentén található. Itt vehetjük fel az első céhes küldetéseket, melyek természetesen inkább a mágus és nekromanta körökből valók. Az alábbi sorrend tehát inkább amolyan szokáson alapuló sorrend, ahogy a különböző céheket emlegetni szoktuk népszerűségükhöz mérten. |
Minden jog fenntartva © 2008 - 2015 2worlds.hu
Design by Next Level Design
Lizenztyp CC
Módosította: Ardea