Two Worlds - magyar rajongói oldal; hírek, leírások, végigjátszások, letöltések, tippek-trükkök, képek, információk
I. fejezet - Út a Toronyhoz PDF Nyomtatás E-mail

Bayan


Irány Hatmandor - Getting to Hatmandor

Küldetést adja: Cassara

Mivel a bűnöző alvilág központja Hatmandorban van, a legegyszerűbb itt kezdeni a keresést. Azonban ahhoz, hogy bejussunk ebbe a nagy városba, egy sor küldetést kell végigcsinálnunk, mivel Hatmandor helyett Bayanba visz minket a teleport és innen igen körülményes egyáltalán a hatmandori útra is rálépni! A falut ugyanis elzárták a városba vezető úttól, mivel a Szaharát erősen megszállták a sakálok és ezek veszélyeztetik az embereket. Tehát először is át kell jutnunk a kapun, s ehhez meg kell csinálnunk a "Sivatagi kapu" küldetést. Ha ezen túl vagyunk (számos megoldás létezik erre, leírást ld. lejjebb), a sivatagi kaput kinyitják, s mi végre elindulhatunk Hatmandor felé. Az úton azonban több kapuba is belebotlunk majd, mindjárt az elsőnél egy (vagy néhány) őr küzd az őt támadó sakálokkal. Ügyeljünk rá, hogy az őr(öke)t ne sértsük meg, mert akkor nekünk támad(nak) és kénytelenek leszünk leverni ő(ke)t is. Miután legyőztük az összes ottani sakált, kinyílik ez a kapu is, és újabb sakálok áradnak be rajta. Ezután szépen haladjunk tovább, és a kapuk előtt küzdjünk meg a sakálokkal, hogy a kapuk kinyíljanak. Azonban ha nem akarunk a sakálokkal szembenézni, megkerülhetjük őket, ha bal felé megyünk és "Az utolsó találkozás" halottasház mellett elhaladva közelítjük meg Cheznaddart és úgy Hatmandort.
Amikor elérünk Hatmandor hatalmas kapujához, azzal kell szembesülnünk, hogy azt is bezárták és két marcona őr áll előtte. Ők pedig nem hajlandók beengedni minket. Ha ennek ellenére be akarunk jutni - hát persze, hogy... -, akkor beszélnünk kell Gart Valarin kapitánnyal. Őt Cheznaddarban találjuk meg, az ottani fogadóban. A pultnál ácsorog. Beszéljünk vele. Nem lesz ellenséges velünk, de cserébe, hogy beengedjen minket, a segítségünket kéri. Találkoznunk kell egy Jarrad nevű emberrel, aki Valarin besúgója és az alvilágnak dolgozik. Elég régen nem jelentkezett a kapitánynál, ezért aggódik érte. Ha még életben van, meg kell kérnünk rá, hogy ismét találkozzon Valarinnal. Nem kell messzire mennünk, mert a srác is a városban él egy kis eldugott házikóban. Jarrad még él, de nem rajong az ötletért, hogy ismét találkozzon a parancsnokkal, de információt se akarózik neki szolgáltatni számunkra.
Arra azért rá lehet venni, ha segítünk neki, akkor ő is segít nekünk. Édesanyja nagyon beteg, elkapta a Vörös halált. Ez egy halálos betegség, melyet a verita kristály porának belélegzése okoz. Ez a por szépen lassan megmérgezi és felemészti az ember szervezetét, kezdve a tüdővel és a légzőszervekkel, és a szemmel. Van egy bizonyos gyógymód, amivel még lehet kezelni ezt a betegséget, amíg el nem ér egy súlyosabb stádiumot. Azonban ezt a gyógymódot a birodalmiak teljes mértékben az ellenőrzésük alatt tartják. Rajtuk kívül már csak az Alvilág vezetősége juthat hozzá. Nem egy ember azért áll Délibáb, az Alvilág vezetőjének szolgálatába, hogy megkaphassa a szükséges ellátást, amit egyébként csak a katonák kaphatnak meg. Jarrad is ezért csatlakozott a bűnözők világához. Amióta Valarinnak kezdett információt szolgáltatni, elkezdett bujkálni és már nem mer az emberek közé menni. Így aztán a gyógyszerhez sem jut már hozzá. Mi viszont szépen felajánljuk neki a segítségünket, hogy majd mi szerzünk neki. Nos, a térképen nézzük meg, hol találjuk a birodalmi raktárt, ahol találhatunk ilyen gyógyszert. Ezt mindenképpen a tetőkön át közelítsük meg, vagy az északi kapu felől (egy gerendán, mely átvezet a két őr feje felett), vagy déli irányból. Egy kimagasló háztetőn található csapóajtót kell keresnünk. Ha ez megvan, törjük fel a zárat és ereszkedjünk alá. A földszinten fogjuk megtalálni a gyógyszert, de szépen összeszedhetünk minden hasznos dolgot és kifoszthatunk minden ládát. Ha megvan az, amiért jöttünk, távozzunk a tető csapóajtaján át. Vigyük a gyógyszert Jarradnak, aki erre megígéri, hogy akkor hajlandó lesz még egyszer találkozni Valarinnal. Sőt, még néhány információhoz is hozzájuthatunk. Ezután menjünk vissza Valarinhoz, akit most már Hatmandor kapujánál találunk. Amikor beszámolunk a fejleményekről a parancsnoknak, ő kinyittatja a kaput, de újabb feladatokkal bíz meg minket.


Sivatagi kapu - Desertgate

Küldetést adja: Odval

Tehát megérkeztünk Bayanba. Amint kilépünk a teleportból, egy látomásban Kyra a segítségünkért könyörög. Rögtön ezután egy koldus jön oda hozzánk, Sambu. Kér tőlünk egy kis ételt, de akár adunk neki enni, akár nem, megtudhatunk tőle nagyon sok mindent a Szavannán uralkodó állapotokról. Szárazság tombol, s emiatt éhínség van, ráadásul a sivatagi út mentén minden kaput bezárattak a Császár parancsára, s csak birodalmi engedéllyel lehet az őrzött kapun áthaladni. Csakhogy az a bökkenő, hogy az írásos menlevelet magától a Császártól kell igényelni. Érdekes helyzet. Így aztán akik Bayanban élnek, azok itt is maradtak, esélyük sincs arra, hogy segítséget hozzanak vagy kapjanak Hatmandorból. Nekünk viszont mennünk kell. Menjünk a kapuhoz, ott Odval állja az utunkat két társával együtt. Ezt a küldetést tulajdonképpen tőle kapjuk. Számos megoldás létezik erre, szám szerint öt, de ebből kettő átverés...

1. megoldás
Amikor visszatérünk a faluba és elhaladunk Furfangos Mat előtt, az megszólít minket és felajánlja, hogy 500 auráért szerez nekünk egyet. A "Hamis útiokmány" küldetésben ez részletesen leírásra kerül. Azonban ez a szál nem vezet megoldáshoz.

2. megoldás
Tobias a Tuskó szintén felkínál nekünk egy megoldást, hogy elkerüljük a kapun való átjutást. Egy elkerülő útvonalat javasol nekünk, s csekély 300 auráért megmutatja nekünk a Csempészek átjáróját. Ekkor felmerül az ehhez tartozó küldetés. Csakhogy amint megkapja a pénzét, besétál házába és ott a pincén át eltűnik.
Tipp: Később még találkozhatunk vele, a hatmandori csatornarendszerben, ha a "Régi sebek" küldetés közben megöljük Kaszást. Akkor kapunk tőle még egy küldetést.

3. megoldás
Miközben bejárjuk a falut, nem egy koldussal találkozunk. Az egyikük, Dagwa egy kis élelmet kér tőlünk. Adjunk neki valami húst, hogy a gyerekeinek legyen mit ennie vacsorára. Miután a Sivatagi kapu küldetés felmerül, kérjünk segítséget Dagwatól, s ő beszél nekünk a Csempészek átjárójáról - ekkor ebben az esetben is megkapjuk a "Csempészek átjárója" küldetést. Tobiasszal ellentétben, ő meg is mutatja térképünkön. Ezt a lehetőséget kihasználva szépen megkerülhetjük a zárt kaput és máris mehetünk Hatmandorba.

4. megoldás
Ha kinézünk a temetőbe és ott felvesszük a "Fejvesztve" című küldetést, kapunk egy tippet a fickótól és egy "jelszót", amivel felkereshetjük Tomot, az Írnokot, s ő kiállít nekünk egy írásos menlevelet. Ehhez azonban el kell végeznünk az "Írnok tintatartója" küldetést. Ennek keretében előkerítjük az elveszett tintatartóját, és vagy neki személyesen adjuk át - és akkor kapunk tőle egy hamis útiokmányt -, vagy az utunkba álló feleségének adjuk át - ekkor pedig az asszonytól kapunk egy hiteles engedélyt.

5. megoldás
Keressük fel Alimát, a falu vezetőjét. Ő is elajánlja, hogy kapunk tőle egy írásos menlevelet, ha segítünk a falunak. Amennyiben ezt az utat választjuk, egy egész sor küldetést kell elvégeznünk, hogy kimerítsük a "segítség" fogalmát: "Állatgyógyászati gyakorlat", "Éhínség", "Beavatási ceremónia", "Lótolvaj futam", "Aszály". Ezek végén pedig vagy Alima vezető pozícióját szilárdítjuk meg, vagy öccsét, Ledot segítjük hatalomra. Mindegy, melyik megoldást választjuk a végén, vagy Alimatól, vagy Ledotól megkapjuk a írásos menlevelet, amire szükségünk van.

Megjegyzés: Tulajdonképpen minden megoldást végig csinálhatunk - még az első kettőt is! -, ha sok tapasztalati pontra vágyunk. Márpedig a játéknak ebben a fázisában elég nagy szükségünk van rá. Tehát a két fals megoldás után felvehetjük Dagwatól a Csempészek átjárója küldetést, aztán megcsináltathatjuk Tommal a hamis útiokmányt, és végül végezzük el az összes küldetést, hogy Alimától vagy Ledotól megkapjuk az írásos menlevelet. Ezután adjuk oda Odvalnak a menlevelet, amelyre szert tettünk. Végül pedig igénybe vehetjük a csempészek ösvényét is, és ezzel minden lehetőségnek a végére jártunk.


Hatmandor és Cheznaddar


Beépített ember - Inside Man

Küldetést adja: Gart Valarin

Mivel azzal a feltétellel juthatunk be Hatmandorba, hogy további segítséget nyújtunk Gart Valarin parancsnoknak, automatikusan felvesszük a "Beépített ember" küldetést. Ennek kapcsán be kell épülnünk az Alvilágba, s dolgoznunk kell Baselnek, az egyik kisebb főnöknek. Ezért aztán menjünk egyenesen Baselhez, akit az "Ittas állapotban" nevű kocsmában találunk. Egy sor küldetést kell elvégeznünk számára, mire megbízik bennünk annyira, hogy elárulja nekünk, hol találjuk a Kapitányt, a lázadók vezetőjét és további információkkal szolgál az Agyarak tornyáról. Csak ezután haladhatunk tovább a főküldetésben jelentősen.


A kíséret - The Escort

Küldetést adja: Basel

Miután Basel szolgálatába állunk, első feladatunk során el kell kísérnünk Öreg Yerske-öt egy üzleti tárgyalásra, ahol védelmet kell nyújtatnunk neki szükség esetén. Menjünk ki az ivóba és ott beszéljünk Yerske-kel. Miután alaposan kifaggattuk őt, induljunk el a nyomában. Lemegyünk a csatornarendszerbe, s kövessük őt a találkozóhelyre. Itt el kell rejtőznünk a csarnok jobb oldalán felhalmozott ládák mögött. Amikor beállunk a megfelelő helyre, egy jelenetnek lehetünk szemtanúi, melyben két tag érkezik az üzletkötésre. Akármit teszünk (tehát akár jól rejtőzünk, akár nem), a beszélgetés rossz irányt vesz. Vagy meglátnak minket, vagy gyanússá válik a két fickónak, hogy nem hozott elég pénzt magával Yerske. A férfiak ellenségessé válnak és nekitámadnak az öregnek. Meg kell védenünk őt. Öljük meg mindkét embert. Ha nem kutatnánk át őket magunktól, öreg barátunk felszólít minket rá. Az egyik fickónál megtaláljuk azt a drágakövet, amiért az egész ügyletnek létre kellett volna jönnie. Ezt a drágakövet ezután el kell vinnünk Baselnak. Nem lesz osztatlanul boldog, hogy nem ütöttük nyélbe rendesen az üzletet, de ad nekünk még egy lehetőséget, hogy bizonyítsuk, alkalmasak vagyunk az általa adott munkák elvégzésére.


A csomag - The Package

Küldetést adja: Basel

Most egy csomagot kell elhoznunk neki egy adott helyről. Elküld minket Reesahoz, aki elmondja nekünk a részleteket. El kell mennünk a várostól dél-keletre lévő titkos raktárhelyiséghez, s ott az őrnek el kell mondanunk a jelszót ("Ne akard megtudni"), majd a raktárból magunkhoz venni a csomagot. (Természetesen a másik ládát is kifoszthatjuk.) Amint kilépünk, s indulnánk vissza, megjelenik Reesa, mert Basel üzenetet küldött nekünk.


A szállítmány - The Delivery

Küldetést adja: Reesa

Reesa utasít minket, hogy ne vigyük Baselnak vissza a csomagot, hanem egyenesen szállítsuk le a címzettnek. A címzettünk egy pap, aki a hatmandori templom mellett vár ránk. Mivel a templomba nem léphetünk be, ő egy oldalajtónál fogad minket, de még ide is csak egy ravasz megoldással juthatunk be. Konkrétan ha elérünk a templom elülső kertjének bejáratához, lépjünk be, majd induljunk el jobbra a város fal tövébe. Itt a kőkerítésen lesz egy keskeny rés, ahol szépen beoldalazhatunk a találkahely felé. Ott aztán átadhatjuk a papnak a csomagot és utána visszatérhetünk Baselhoz. Ő elégedetten konstatálja, hogy mégiscsak jók vagyunk valamire.


Az ártalmatlanítás - The Elimination Job

Küldetést adja: Basel

Basel elénk tár néhány kisebb problémát, mellyel a szervezet küzd, többek közt elmondja azt is, hogy van egy áruló az alvilágban, mert Valarin parancsnok egyre másra több információhoz jut, mint amennyihez lehetne. Kiderítették, hogy Jarrad az, és most mi kapjuk feladatul, hogy végezzük ki őt. Öreg Yerske-től még kérdezgethetünk róla, de nem feltétlenül szükséges. Azonban ő fogja nekünk elmondani, hol lakik a fiú - persze mi ezt már tudjuk, mivel már jártunk nála korábban. Menjünk el hozzá Cheznaddarba. A ház előtt megszólít minket Reesa, és megpróbál minket rávenni, hogy ne öljük meg a fiút. Ezután a döntés rajtunk áll. Beszélgessünk el a sráccal.

1. megoldás
Egyik megoldás az, ha megkíméljük Jarrad életét, s hagyjuk, hogy a fiú elmeneküljön az anyjával. Ekkor térjünk vissza Baselhoz és hazudjuk azt neki, eltüntettük őket, s a lakók úgy tudják róluk, hogy az éj leple alatt elhagyták a várost. Ezzel a lehetőséggel több tapasztalati pontot szerezhetünk!

2. megoldás
A másik megoldás az, ha megöljük a fiút, és jelentjük Baselnak, hogy a célpont meghalt. Ekkor viszont számolnunk kell azzal, hogy a Déli kapunál találkozunk majd Mirrddel, Jarrad testvérével, aki vérbosszút akar majd állni, s kénytelenek leszünk vele is végezni.

Bármely megoldást választjuk is, végül Basel kezeskedik értünk Délibáb előtt, melynek következtében felveszi velünk a kapcsolatot az alvilági főnök jobb keze, Nyelv.


Gyilkossági nyomozás - Murders Investigation

Küldetést adja: Nyelv

Miután eleget dolgoztunk Baselnak, hírünk eljut Délibábhoz is. Elküldi hozzánk Nyelvet, aki az ő személyes képviselője. Amint kitesszük a lábunkat a fogadóból, a fickó megszólít minket, s követnünk kell őt, hogy egy csendes helyen elénk tárhassa főnöke ajánlatát. Menjünk utána egy eldugott kis házba. Itt maga elé enged minket, majd bezárja mögöttünk a rácsot. Itt meg kell küzdenünk két orvgyilkossal, hogy elnyerjük Nyelv bizalmát is. Ezután átadja azokat az információkat, melyekre feltétlenül szükségünk van a főküldetés folytatásához - nevezetesen, hogy hol találhatjuk meg a Kapitányt. Ezután kapjuk meg ezt a küldetést, melynek során több másik feladatot is el kell végeznünk: "Sárkánypikkelyek", "Birodalmi szállítmány", "Bajban egy barát", "A harmadik ember", "Maliel könnye", "Az üzletkötés".
Ha ezekkel végeztünk, térjünk vissza Gart Valarin parancsnokhoz és számoljunk be a történtekről - annak megfelelően, ahogy a történet szálat vezettük. (Ld. Mellékküldetések) A komplett feladatért kapunk tőle 5.000 aurát.
Megjegyzés: bár ez a feladat nem szerepel a főküldetések között, addig nem juthatunk tovább ezen a vonalon, amíg ezt a küldetést fel nem vesszük.


Hatmandor és a környező városok


A Kapitány - Captain

Küldetést adja: Nyelv

Ez a küldetés automatikusan merül fel a "Gyilkossági nyomozás" küldetés közben. Ennek során megtudjuk, hol találjuk meg a Kapitányt, a lázadók vezetőjét, az egyetlen embert, aki egyszer járt az Agyarak tornyában és élve ki is jutott onnan. Amikor kilépünk Nyelv házából, megjelenik előttünk egy katona, és átadja nekünk a Déli kapu kulcsát. Ennek segítségével juthatunk át azon a sivatagi kapun, ami utat nyit a lázadók táborához. Vegyük az irányt délnek, és lépjünk át a kapun. Valamely irányból közelítsük meg a Kapitány táborát. Amint odaérünk a Kapitány sátrához, egy lázadó állja majd utunkat. Ha azt feleljük, hogy a Kapitányhoz jöttünk, akkor beenged minket. Ha előbb hantázunk egy sort, akkor meg kell őt vesztegetnünk, hogy beléphessünk a sátorba. A lényeg, valahogy jussunk be a Kapitányhoz és beszéljünk vele. Ő azonban nem sokat árul el nekünk az Agyarak tornyáról, amíg nem tudja, hogy valóban meg tudjuk magunkat védeni. Ezért megkér minket, hogy nézzünk utána egy különítménynek, amit egy közeli barlangba küldött felderítésre. Már vissza kellett volna érniük, de semmi hír nem érkezett felőlük.


Gorlag átka - Gorlag's Curse

Küldetést adja: Kapitány

Gorlag barlangjaSzóval az elveszett katonák nyomába kell szegődnünk, s így eljutunk Gorlag barlangjába. Először is menjünk fel az emelvényre és ott húzzuk meg a kapcsolókart, ez fogja kinyitni nekünk a következő terembe vezető folyosóra gördített követ. (Ha a ládában megtaláljuk Gorlag naplóját, abban erről a kapcsolókarról is olvashatunk.) Menjünk át akkor a nagyobb csarnokba, ahol sok óriás hangya mászkál, ezeket egy pillanatra ellenségesnek láthatjuk, de aztán Gorlag megszólít minket, így az azonnali csata elmarad. Innen több lehetőségünk van az ügy megoldására.

1. megoldás
Ha nem fárasztjuk magunkat azzal, hogy végighallgatjuk a megnyomorodott embert, akkor ellenségesre vehetjük a figurát, mire Gorlag rövid úton ránk támad, és az óriás hangyákat is ránk uszítja. Ez nehéz küzdelem lehet, hiszen ezeket önmagukban se könnyű legyőzni, aztán meg mérges a marásuk, és még közben Gorlag is ütlegel. Szóval ha nem akarjuk ezt a kihívást, illetve több xp-re vágyunk, akkor a 2. megoldást kövessük. Azonban ha mégis sikerülne legyőznünk őket, akkor a halott Gorlagtól vegyük el a kulcsát, és menjünk a bejárattal szemközti ajtóhoz. Ezen menjünk be a kulcs segítségével, és hozzuk ki onnan Harlefot. Ő szépen utánunk fog kocogni (azért figyeljük, mert ha elakad valahol, akkor vissza kell mennünk érte). Kísérjük el a lázadók táborába. Amint a tábor közelébe érünk, ő csipkedni kezdi magát és minket megelőzve beszalad a Kapitány sátrába.

2. megoldás
Ez mondhatni a békésebb, és xp-ben bővelkedő megoldás. Ha elbeszélgetünk Gorlaggal, megismerhetjük múltjának egy darabkáját. Megtudhatjuk, hogy ő félelmében bújt el ebbe a barlangba és szintén a rettegés vette őt rá arra, hogy megölje az ide betévedő embereket. Csakhogy már eleget szenvedett és szeretne már végre békében nyugodni. Ehhez azonban szüksége van a "lelkére", amit egy Kaszás nevű tolvaj lány ellopott tőle. Megkér minket, hogy ezt szerezzük vissza neki. Ha megtesszük, akkor elengedi azt a fiút, akit képtelen volt megölni, mert annyira fiatal volt (de persze el már nem engedhette). Akkor járjunk utána (ld. "Régi sebek" küldetés). Miután - így vagy úgy - megszerezzük Kaszástól Gorlag lelkét, térjünk vissza vele Gorlaghoz és adjuk át neki. Még néhány szót lehet váltani vele, azután szépen békésen eltávozik az élők sorából. Béke poraira. A hangyák viszont megneszelik, hogy a gazdájuknak annyi és azonnal ránk támadnak. Öljük meg mindet, majd a Gorlagtól elvett kulccsal nyissuk ki a cella ajtaját és beszéljünk Harleffal. Ezután induljunk el felvezetőnek a srác előtt és vigyük el őt a táborba. Amint a tábor közelébe érünk, ő csipkedni kezdi magát és minket megelőzve beszalad a Kapitány sátrába.

Tipp: Miután visszahoztuk neki a túlélőt, és elmondta a maga történetét az Agyarak tornyával, kezdeményezzünk vele újra beszélgetést és akkor kaphatunk tőle egy kisebb küldetést ("Az áruló").


Régi sebek - Old Wounds

Küldetést adja: Gorlag

Hatmandori szennyvízcsatornaTehát ott tartottunk, hogy Gorlag vissza akarja kapni a lelkét, amit egy Kaszás nevű tolvaj lopott el tőle - állítólag. A lány azonban nem közönséges tolvaj, hanem mestere a szakmájának, s mint ilyen, kifejlesztett egy olyan képességet, amire nagyon kevesen képesek. Nem csak értékeket, csecsebecséket lop, hanem képes elragadni az ember álmait, gondolatait, akár még életerejét is. Amikor mi felkeressük őt Cheznaddar csatornáiban, pontosan ezt teszi velünk is. :-) Még mielőtt egy szót is szólhatnánk, azzal kezdi, hogy lecuppantja az életerőnket, de nem öl meg minket. Viszont ezt a manővert még egyszer megismétli, s mi csak ezután kapunk szólási lehetőséget. A "Gorlag átka" küldetéshez hasonlóan itt is két megoldás létezik a dologra.

1. megoldás
Ezúttal is rövidre lehet zárni a témát egy ellenséges reakcióval, de azzal számolnunk kell, hogy igen durva harc lesz belőle. Ugyanis - mint azt az előbb írtam - Kaszás bebiztosította magát azzal, hogy leszívta életerőnket, így azonnal el kell fogyasztanunk egy erős gyógyitalt, vagy fegyvertelen módban megnyomnunk az N gombot. Ezután is kemény küzdelemnek nézünk elébe, de aki szereti a kihívásokat... :-) Ha megvan a kő (Gorlag lelke), uccu vissza az illetékeshez.

2. megoldás
Mint már oly sokszor, ez a megoldás a békésebb, s egyben több xp-t is hoz a konyhára, mivel később még egy céhes küldetést is felvehetünk tőle. Szóval ha megpróbálunk békítőleg szólni néhány szót, hajlandó lesz minket meghallgatni a lányzó. Ekkor elcsacsoghatunk vele, immár egész nyugodt hangulatban. Kiderül, hogy nem is lopta el Gorlagtól ezt a követ, hanem dühében ő maga készítette a képességei segítségével. Régen Gorlag egy alkimista és gyógyító volt, s Kaszás húgát is kezelésbe vette. Csakhogy balul sült el a dolog és a lány meghalt. Ekkor menekült el Gorlag Dattan mester haragja elől (aki a lány kedvese volt) és Kaszás ekkor lopta el és zárta egy kőbe a férfi lelkének egy részét. Azonban mostanra úgy gondolta Kaszás, hogy a fickó eleget szenvedett már, és amúgy is vissza akarta adni neki, csak nem tudta hol találja meg. Szemrebbenés nélkül átadja nekünk Gorlag lelkét. Ezzel ezt a küldetést megoldottuk, tehát visszavihetjük jogos tulajdonosának a kavicsot.

Tipp 1:Ha életben hagyjuk Kaszást, egyúttal elvégezhetjük neki a "Szellemek vámja" céhes küldetést is!
Tipp 2:Ha megöljük Kaszást, kifelé menet megjelenik Tobias, a Tuskó és megkapjuk tőle a "Megszentségtelenített szentély" küldetést.


A Társaság Mágus céh mestere - The Society Mages Guild Master

Küldetést adja: Kapitány

Miután megjártuk Gorlag barlangját és visszaszállítottuk Harlefet, az egyetlen túlélőt, beszéljünk újra a Kapitánnyal. Elismeri képességeinket és rátermettségünket, de még mindig nem ért egyet azzal, hogy be akarunk jutni az Agyarak tornyába. Mindazonáltal a szavát adta, hogy segít nekünk őrült tervünk véghezvitelében, ezért elirányít minket az egyetlen emberhez, aki nélkül nem jutott volna el ő sem a toronyba. Ez pedig nem más, mint Dattan mester, kinek nevét nem csak a mágusok ejtik ki félelemmel vegyes áhítattal, hanem szinte minden élő ember. Vegyük utunkat a Mágus céh felé, és menjünk a felső emeletre. A Könyvtárosnál is érdeklődhetünk, hogy merre találjuk Dattan mestert, s ő erre továbbküld minket fel a lépcsőn, majd balra. (Ez a beszélgetés jelenleg már akkor lezajlik, mikor először lépünk a Mágus céhházba, így amikor ténylegesen megkapjuk a feladatot, hogy keressük fel Dattan mestert, erre már nem reagál semmit.) A csarnokban menjünk oda Dattanhoz, s ő automatikusan megszólít minket. Beszélgessünk vele hosszan és kitartóan. Sokat megtudhatunk az általános helyzetről a világban, főleg Hatmandorban, de ami a lényeg, kapunk tőle egy újabb feladatot, amit teljesítenünk kell, különben nem segít nekünk. (Ki gondolta volna? :-) )


A Bestia bendője - Belly of the Beast

Küldetést adja: Dattan mester

E küldetés során egy sárkányagyarat kell szereznünk Dattannak, amely nélkülözhetetlen egy rendkívül fontos stratégiai lépés kivitelezéséhez. Miután élő sárkányról már nem tudunk, csodálkozunk is nagyokat, hogy mégis honnan kerítsünk ilyet. A mágus azonban erre is tudja a megoldást: a Bestia bendője nevű barlangban (vagy inkább völgyben) élt az utolsó fekete sárkány. Talán még nem késő átkutatni, hátha a csontváza még megvan, és ott találhatunk egy agyarat. Persze meggyűlhet a bajunk a völgy lakóival - nevezetesen az Ostoros tetvekkel -, de az nekünk már nem okozhat komolyabb gondot. Hát nem is. Kerekedjünk fel, teleportáljunk vissza a kis faluba, ahol a Kapitány és a lázadók élnek. Innen menjünk kelet felé. Itt lesz egy sakál tábor. Ha itt elkolbászolunk a sziklák közt, megpillanthatunk egy szűk kanyon bejáratot. Menjünk tovább a magas sziklafalak közt. Innen egy tágas helyre érkezünk, ami olyan, mintha barlang lenne, de nincs sziklaboltozata. Menjünk el egészen a völgy végébe, itt találunk majd egy sárkány csontvázat, s természetesen megleljük az áhított agyarat is. Ezt vigyük vissza Dattan mesternek.


A kristály hadsereg - The Crystal Army

Küldetést adja: Dattan mester

Amint a kicsi kezébe kapja Dattan mester a sárkányagyarat, úgyszólván utasít minket, hogy kövessük őt a csarnokban található teleporton keresztül. Menjünk utána. Ekkor a Kristály gólemek barlangjában találjuk magunkat. Kövessük Dattan mestert, aztán kocogjunk be vele és a Kapitánnyal a nagy barlang terembe. Itt átadjuk Dattannak a sárkányagyarat és elkerekedett szemmel nézzük végig a Kristály gólem hadsereg látványos talpra állítását. Ezután még váltunk vele néhány szót. E rövid levezető párbeszédben útba igazít minket, merre juthatunk be az Agyarak tornyához vezető Elfeledett templomba. Mielőtt utunkra bocsát, felkínál nekünk három jutalmat, amiből választhatunk egyet (harci beállítottságunknak megfelelően - ha úgy tetszik): egy fejsze, egy íj, egy varázslat (tűz, levegő vagy víz). Miután ráböktünk egyre (egyik fegyver sem fog minket földhöz vágni :-) ), mehetünk isten hírével. Hát gyí.


Út a Toronyba - Way to the Tower

Küldetést adja: Dattan mester

Miután elbúcsúztunk Dattantól és a Kapitánytól, lépjünk ki a Kristály gólemek barlangjából. (Itt mindjárt a barlang mellett balra lesz egy teleport, ha valamit elfelejtettünk volna...) Innen induljunk el előbb nyugatnak, majd forduljunk délnek, ahogy a lehetőségek engedik. A sziklafalak közt egymást követik a sakál táborok, ahol nem csak tápolhatjuk magunkat, hanem rengeteg bezúzható fegyverre és páncélra tehetünk szert, nem beszélve a ládákról. Amikor elérünk a zárt sziklameder déli csücskéhez, találunk egy teleportot. Lépjünk rá, és ugorjunk fejest az Elfeledett templomba.

Elfeledett templom - felső szint
A templomban két fő ellenség típussal találkozhatunk felváltva, néha egyszerre: múmiákkal és kő őrökkel. Ez azért jelenthet kihívást, mert míg a múmiák ellen hatásosabb a pengés fegyver (vagy tűz varázslat), addig a kő őröket lesújtó fegyverekkel lehet csupán megsebezni (a kard ellenük szinte semmit sem ér). Haladjunk előre a lehetőségeknek megfelelően, majd lépjünk át az alsó szintre.
Elfeledett templom - alsó szint
Ellenségeink továbbra is a múmiák és a kő őrök. Menjünk tovább a templom kanyargós folyosóin. Egyszercsak elhaladunk egy bal kézre eső kapu mellett - ez lesz a kijárat. Járjunk ki rajta.


Az Agyarak tornya - The Tower of Fangs

Küldetést adja: Cassara

Ez a küldetés azonnal felmerül, amint kidugtuk fejünket az Elfeledett templom kijáratán. Maga a küldetés igen egyszerű, de nem könnyű persze. A lényege, hogy jussunk el az Agyarak tornyához, lépjünk be, majd alaposan kutassuk át az épületet. Eleve már az is kihívás lehet, hogy a kapuig eljussunk, hiszen óriás skorpiók akarnak minket feltartóztatni. Miután beléptünk a toronyba, tipegjünk el az átellenben lévő teleporthoz. A körfolyosókon csontvázakkal akasztjuk össze a bajszunkat. Lesznek olyanok, amik alattomosan akkor jelennek meg, amikor egy-egy teleport közelébe érünk. Így haladjunk lefelé szépen. Teleportba be, majd át a szemben lévő teleporthoz és a többi. Ily módon lejutunk egészen az Agyarak tornyának legalsó szintjére. Itt menjünk be egy kis könyvtárszerű helyiségbe, szedjünk össze minden könyvet, amit találunk. Az egyik lesz Gandohar naplója (ez legyen az utolsó, amit felveszünk!). Amint ezt magunkhoz vettük, megjelenik egy óriási Belező, a Torony őre. Ahhoz, hogy a toronyból kijussunk, vele kell megküzdenünk. Az izzasztó csata után csoszogjunk a teleporthoz, s máris kint tudhatjuk magunkat a szabad ég alatt. A naplóval a zsákunkban visszatérhetünk Cassarahoz, hogy megtudja belőle, amit lehet, majd kiadja következő feladatunkat, s azután kezdetét vehesse a második fejezet.

 

Minden jog fenntartva © 2008 - 2015 2worlds.hu

Lap tetejére

Design by Next Level Design
Lizenztyp CC

Módosította: Ardea

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. . Részletek.

.

EU Cookie Directive Plugin Information