Two Worlds - magyar rajongói oldal; hírek, leírások, végigjátszások, letöltések, tippek-trükkök, képek, információk
II. fejezet - Befejezett múlt PDF Nyomtatás E-mail


A Próféta - The Prophet

Küldetést adja: Cassara

Nálunk a napló. Teleportáljunk vissza Alsornara. Cassara fogad minket a trónjánál. Ez a gyors beszélgetés sok eredményre nem vezet, csak kiderül, hogy a naplót kódolva írták, amit mi nem tudunk megfejteni. Cassara magához veszi és levonul a hálótermébe, s megkér minket, hogy ott látogassuk meg. A szobáját Dar Pha hálótermével szemközt találjuk meg (nagyjából félúton a lefelé vezető lépcsőtől jobbra). Lépjünk be. Cassaratól megtudhatjuk, hogy ez a napló jobbára az ifjú Gandohar feljegyzéseit tartalmazza. Terveit a jövőre nézve, vágyait és ambícióit. A legfontosabb dolog, ami kiderül belőle, hogy Gandohar beiratkozott az ashosi egyetemre, hogy ott folytassa tanulmányait mágusként. Érdekes egyezést talál a Próféta arra nézve is, hogy az ifjú Gandohar "véletlenül" pont akkor tanult Ashosban, amikor egy döbbenetesen nagy katasztrófa elpusztította a fél szigetet, amely pusztaságot ezután már csak Mocsárként neveznek. Nagy valószínűséggel összekapcsolható a fiatal mágus és a katasztrófa, de erről bizonyságot kell szereznünk. Különösképpen hogy ezt az irtózatos pusztítást a verita nevű ásvány elszabadulása okozta, ami azért fontos, mert napjainkban Gandohar képességei és lehetőségei szerint lefoglal és felügyelete alatt tart minden verita bányát a Birodalomban. Tehát valami szándéka van vele, de hogy mi? Ezt kell kiderítenünk, ezért kell elmennünk Új-Ashosba és az újra felépült Veneficus egyetemen felkeresni valakit, aki részletesen be tud számolni nekünk a körülbelül húsz évvel azelőtt történt eseményekről.
Ez a küldetés nem merül fel többet, de a Prófétával még egyszer találkozhatunk, de csak ha befejeztük a III. fejezetet is!


Gandohar nyomában - Gandohar's Trails

Küldetést adja: Cassara

Dolgunk roppant egyszerű: el kell jutnunk Új-Ashosba, hogy ott kiszagoljuk Gandohar nyomát és rekonstruáljuk az eseményeket. Menjünk le most Ghortariushoz, aki átállította nekünk a teleportját Új-Ashos irányába. Remélve, hogy nem ismét a Szavanna közepén fogunk kikötni, lépjünk be az eszközbe. Baj nélkül landolunk Új-Ashosba - egy srác fejére... :-)


Új-Ashos


"A nevem David..." - "Name's David..."

Küldetést adja: David

Hát, akkor megérkeztünk Új-Ashosba. Egy barátságos ifjú fogad minket, aki éppen ott ücsörgött a teleport melletti padon, mikor megjelentünk. Mindjárt szóba is elegyedik velünk. Kérjünk Davidtől annyi információt, amennyit csak lehet, de igazából nem sokra jutunk. Ahhoz hogy valóban hasznos segítséget kapjunk tőle, el kell végeznünk neki egy küldetést.


Egy hely az erdőben - A Place in the Forest

Küldetést adja: David

David megkér minket, hogy hozzunk el egy csomagot az erdő széléről. Ő most nem tud odamenni, mert "nagyon el van foglalva". Hát ennyit igazán megtehetünk. Menjünk a jelölt helyre. Itt egy gyanús alakkal találkozunk, aki rendre meg is szólít minket, mikor odaérünk. Ő már magához vette David csomagját és 500 aurát követel tőlünk, ha meg akarjuk kapni. A küldetésnek két megoldása létezik:

1. megoldás
Ha kifizetjük neki az 500 aurát, megkapjuk tőle a csomagot, de ezzel még nem lesz vége. Többször meg fog jelenni még, míg Új-Ashosban tartózkodunk és nem csak sértegetni fog, hanem előbb 1.000 aurát, majd később minden újabb alkalommal további 250 aurát zsarol ki belőlünk. Ha egyszer is megtagadjuk, meg kell ölnünk.

2. megoldás
Helyben megtagadjuk a fizetést és lecsapjuk, mint a legyet. Vegyünk el tőle mindent, aztán irány a "megrendelő". Így vagy úgy, de a csomagot vigyük vissza Davidnek, aki cserébe elirányít minket két lehetséges személyhez, akik tudnak nekünk segíteni: Sariushoz, vagy Angie-hez.


Sarius, a diák - Sarius the Student

Küldetést adja: David

Az egyik diák, aki segíthet nekünk kideríteni valamit a múltról, Sarius, a kitűnő tanuló. A fiú az egyetem főbejáratához vezető lépcső tövében ücsörög és olvas. Szólítsuk meg, mondjunk neki, hogy David küldött hozzá minket. Valamit valamiért alapon felajánl egy alkut. Két dolgot tehetünk.

1. megoldás
Nem akarunk vele alkut kötni, megtagadjuk a segítséget. Ekkor még mindig fordulhatunk Angie-hez információkért (ha korábban még nem jártunk nála).

2. megoldás
Beleegyezünk, hogy segítünk neki. Ezután meghallgatjuk a problémáját és megkapjuk a következő küldetést.


Kanbuli - Stag Night

Küldetést adja: Sarius

A dolog lényege, hogy most lesz vége a vizsgaidőszaknak és néhány iskolatársával meg akarják ünnepelni ezt. Egy rendes kanbulit akarnak csapni, de hát milyen egy buli jó csajok nélkül? Be kell szerveznünk egy diáklányt - név szerint Lisat -, aki majd tánccal fogja őket szórakoztatni. Még azt is megüzeni velünk, hogy 200 aurát fizetne a lánynak óránként. Keressük meg Lisat a lányok hálótermeiben és vezessük fel a témát.

1. megoldás
Ajánljunk fel Lisanak óránként 200 aurát, hogy táncoljon a fiúknak. Ezt a lány elfogadja, mi pedig nyugodt szívvel visszatérhetünk Sariushoz, aki elirányít majd minket Dr. Annayahoz.

2. megoldás
Ajánljunk fel Lisanak 200 aurát, ha egy órát a "társaságában" tölthetünk. Nem meglepő módon a lány kihajít minket a szobájából.
1. lehetőség
Nem marad más hátra, minthogy elsunnyogjuk a dolgot, de mivel mindenféleképpen kell nekünk az információ, hát kikényszerítjük Sariusból a választ. Irány Dr. Annaya.
2. lehetőség
Ha nem jártunk még Angie-nél, akkor most forduljunk hozzá, s hagyjuk faképnél a savanyú Sariust.


Angie, a diák - Angie the Student

Küldetést adja: David

Az egyik diák, aki segíthet nekünk kideríteni valamit a múltról, Angie, a szorgalmas diáklány. Őt az egyetem hátsó bejáratán belépve balra találjuk meg. Idegesen fel-alá mászkál és láthatóan nagyon aggódik. Szólítsuk meg. Kissé össze-vissza beszél, de azt nagyjából ki lehet silabizálni a mondandójából, hogy a vizsga esszéjét ellopták és már nincs ideje újat írni, mert másnap be kell adnia. Az világosan kiderül, tudja, hogy ki lopta el a dolgozatát, de be kellene hozzá törni.

1. megoldás
Nem akarunk segíteni neki. Ekkor forduljunk Sariushoz (ha még nem jártunk nála).

2. megoldás
Ajánljuk fel neki a segítségünket. Ekkor kapunk egy küldetést, melyet teljesítenünk kell ahhoz, hogy megadja a számunkra fontos információkat.


Angie esszéje - Angie's Essay

Küldetést adja: Angie

Tehát a kérdéses személy, aki ellopta Angie esszéjét, Lisa. Menjünk Lisa szobájába, ami a térképünkön jelölve is van. Lépjünk be (nem téveszthetjük el, mert jelenleg ez az egyetlen szoba, ami nyitva van), és törjük fel a szekrénykéjét. Rámoljuk ki, megvan a dolgozat. Ekkor megjelenik Lisa és letorkoll minket a betörésért és lopásért. Mi visszavágunk azzal, hogy csak azért a dolgozatért jöttünk, amit Lisa ellopott Angie-től. Erre Lisa rögtön kontrázik és előadja, hogy nem is lopta el, hanem az övé és Angie akarja most ellopni tőle. Nem igazán hiszünk neki, s ezt közöljük is vele, mire megszelídül és rögtön felajánlja, hogy ő is meg tudja mondani, kihez forduljunk segítségért.

1. megoldás
Választhatjuk azt is, hogy minket nem érdekel, kitől kapjuk meg a szükséges információt, így tehát ha meghagyjuk Lisanal a dolgozatot, akkor ő beszél nekünk Dr. Annayaról. Ezután még visszamehetünk Angie-hez, és hazudhatjuk neki azt, hogy nem volt ott az esszé - de nem szükséges.

2. megoldás
Nem hiszünk Lisanak és megtagadjuk az ajánlatát. Vigyük vissza az esszét Angie-nek, aki megkönnyebbül és boldogan mesél kedvenc tanáráról, Dr. Annayaról, aki bizonyára elmondja majd, amit tudni akarunk.


Dr. Annaya - Dr. Annaya

Küldetést adja: Sarius, Angie vagy Lisa

Miután a számos megoldás közül választottunk egyet, megtudhatjuk, hogy az egyetemen az egyik legbefolyásosabb tanár Dr. Annaya, egy viszonylag fiatal nő, aki tudásával nagy eredményeket ért el és tiszteletet vívott ki a tanári karban. A diákok szerint ő minden bizonnyal minden kérdésünkre választ tud adni. Menjünk be az irodájába (ha lemegyünk az egyetem lépcsőjén a csarnokba, akkor menjünk be jobbra, majd a folyosón forduljunk balra. Ha szóba elegyedünk vele, készségesen válaszolgat is a kérdéseinkre, de komolyabb információval még ő sem szolgálhat. Legalábbis addig nem, míg nem segítünk neki egy kicsit. A segítség annyiból áll, hogy eltávolítunk egy tanárt az egyetemről, aki - Dr. Annaya állítása szerint - a diákok bizalmába férkőzik, majd molesztálja vagy megerőszakolja őket. A neve Rhodeus. Keressük meg.


Rhodeus professzor - Professor Rhodeus

Küldetést adja: Dr. Annaya

Rhodeus professzor irodája az egyetem előcsarnokának pont a szemközti oldalán lévő folyosó végében van (a csarnok felől érkezve balra fordulunk a folyosón). Lépjünk be az irodába, s a prof azonnal megszólít minket. Adjuk elő jöttünk célját, mondjuk el, mivel vádolják, s lássuk mit reagál. Ezután két lehetőségünk lesz.

1. megoldás
Végighallgathatjuk, amit mondani akar. Ekkor előhozakodik azzal, hogy Dr. Annaya csak el akarja magáról terelni a figyelmet, mert valójában ő a "bűnös". Kérdezzünk rá nála "A Fekete Rózsa" ügynökségre. Rhodeus szerint Annaya prostituáltakat futtat, s a diákokat rákényszeríti, hogy dolgozzanak az ügynökségének. Ezt persze tisztázni kell, menjünk hát vissza Dr. Annayahoz. A folyosó találkozunk egy Idegennel, aki néhány sejtelmes intés után tovább enged minket.

2. megoldás
Egyértelműen utasítjuk Rhodeust, hogy mondjon le, hagyja el az egyetemet. Miután nem nagyon vagyunk rá hatással, üssük meg az öklünkkel! (Fegyvertelen módban nyomjuk meg a bal egérgombot) Néhány csapás után mégis csak megijed és hajlandó lesz távozni. Menjünk vissza Dr. Annayahoz és újságoljuk el neki, hogy már minden rendben van. A folyosó találkozunk egy Idegennel, aki néhány sejtelmes intés után tovább enged minket. Annayatól azonban nem tudunk meg valami sokat, mondhatni a "köz érdekében" átvert minket. Kapunk tőle néhány aurát, majd visszaküld minket Davidhez.


Doktor vagy Madam? - Doctor or Madam?

Küldetést adja: Rhodeus professzor

A Rhodeusszal történt hosszabb beszélgetés után menjünk vissza Dr. Annayahoz és kérdezzünk rá a "Fekete Rózsa" ügynökségre. Ekkor a nő töredelmesen bevallja, hogy valóban létezik az ügynökség, de semmi köze nincs a prostitúcióhoz, és nem is kényszerít senkit, hogy belépjen. A diáklányok saját szabad akaratukból lépnek be hozzá és mindössze kísérőként kell dolgozniuk előkelő társaságokban, partikon. Ezután ismét két lehetőségünk lesz a továbbjutásra.

1. megoldás
Szeretnénk hinni Dr. Annayanak, de azért nem ártana meggyőződni erről. Annak érdekében, hogy Rhodeus eltűnjön az egyetemről, a nő elárulja annak a lánynak a nevét, akit a professzor legutóbb megerőszakolt, s aki ezt elmesélte a tanárnőnek. Ő pedig nem más, mint Angie. Menjünk el hozzá.

2. megoldás
Elegünk van abból, hogy állandóan ide-oda küldözgetnek minket. Kényszerítsük Annayat, hogy küldjön el olyan emberhez, aki már tényleg tud nekünk segíteni. Ekkor a tanárnő kiköhögi Dr. Lavarius nevét. Így most ő lesz a célpontunk.


Szörnyűséges elme - Most Monstrous Mind

Küldetést adja: Dr. Annaya

Ha félig-meddig hiszünk Annayanak, akkor megerősítésképpen beszélnünk kell Angie-vel is. A diáklánnyal igen kíméletesen kell beszélni, amire a tanárnő többször is felhívta figyelmünket. Szépen kifaggatjuk őt a történekről. Megtudhatjuk tőle, hogy Rhodeus szokása szerint meghúzta őt az egyik vizsgán, amire a lány nem talált magyarázatot. Ezért elment a professzorhoz, aki leteperte őt... Bosszúból kitépett néhány lapot a férfi jegyzeteiből és ellopta az egyik naplóját, s elrejtette a saját ládájában. De olyan borzalmas dolgokat írt, hogy néhány oldalnál nem jutott tovább.

1. megoldás
Ha hiszünk Angie-nek, akkor beküld minket a szobájába, ahol a ládájából magunkhoz vehetjük a naplót (Győzelmi krónika) és a kitépett lapokat. Ezeket olvassuk el - vagy legalábbis "nyissuk ki" egy bal egérkattintással; ennyi elég, ha nem akarjuk végigolvasni a hosszas írást. Ezután vigyük el a bizonyítékot Dr. Annayanak, végül térjünk vissza ismét Rhodeushoz. Mondjuk neki, hogy távozzon, s mikor vonakodik megtenni, üssük meg őt néhányszor az öklünkkel (ld. feljebb). Ezután ő beleegyezik, hogy elhagyja az egyetemet. A folyosó találkozunk egy Idegennel, aki néhány sejtelmes intés után tovább enged minket. Dr. Annaya töredelmesen bevallja, igazából tényleg nem tud már többet mondani nekünk a 20 évvel korábban történt dolgokról, de van egy másik, egy idősebb tanár, aki már akkor itt tanított. Ő Dr. Lavarius. Menjünk el hozzá.

2. megoldás
Ha nem hisszük el, amit Angie mond, hagyjuk ott az udvar sarkában. Térjünk vissza Dr. Annayahoz. Az irodája előtt találkozunk Daviddel, aki teljesen maga alatt van és kétségbe van esve. Elmeséli nekünk, hogy Angie öngyilkos lett, Dr. Annaya pedig bánatában és felháborodásában elhagyta az egyetemet. Ez minden szónál többet ér - persze késő bánat. Menjünk mindjárt Rhodeushoz - tőle kapjunk a következő "pofont". Megköszöni nekünk szépen, hogy elüldöztük Annayat az egyetemről, de információt azt nem kapunk tőle. Ehelyett csak kinevet minket, majd elteleportál az irodájából. Nem marad más hátra, mint hogy minden reményünket a jó öreg Davidbe fektessük.


David és a doktor - David & The Doctor

Küldetést adja: Dr. Annaya vagy David

Ez a küldetés akkor merül fel, ha a "Professzor Rhodeus" küldetés során rögtön elüldözzük a férfit az egyetemről, vagy ha a "Szörnyűséges elme" küldetésben nem hiszünk Angie-nek. Ezután tanácstalanul fogunk állni, mert nem tudjuk, merre tovább. Kimerült minden más információforrásunk. Davidet kivéve. És David azt mondja, egy szívességért cserébe megmondja nekünk a tutit. A szívesség igen nagy. Ugyanis tartozik Dr. Lavariusnak 1.000 aurával, de képtelen neki ennyit összeszedni. Ha kifizetjük helyette a pénzt, akkor mondjuk meg a tanárnak, hogy David küldött minket némi információért 20 évvel azelőttről. Mást már úgysem tudunk tenni, menjünk el Dr. Lavariushoz. De legyen nálunk 2.000 aura, ugyanis a prof ennyit fog kérni, mert ennyi David adóssága, nem csak ezer aura. Fizessük ki a lét, aztán térjünk végre a tárgyra.


Dr. Lavarius - Dr. Lavarius

Küldetést adja: Dr. Annaya vagy David

Miután valamely módon megtudjuk, hogy a mi emberünk valójában Dr. Lavarius, aki már 20 évvel ezelőtt is itt tanított az egyetemen, menjünk el hozzá. Ha David küld hozzá minket, akkor mielőtt bármit is kezdhetnénk vele, ki kell fizetnünk neki a 2.000 aurát. Szóval miután kicsit beszélgetünk a fazonnal, kiderül, hogy kissé habókos, mert kitörölték a memóriáját a félresikerült kísérlet (ami elszabadította a veritát) után. Vissza kell szereznie az emlékeit, hogy tudjon nekünk segíteni, mert azt nagyon szívesen megteszi, ha végre emlékezni fog arra, mi történt ott és akkor.


Új-Ashos környéke


Vért egy kőért - Blood for a Stone

Küldetést adja: Dr. Lavarius

Ahhoz, hogy Lavarius visszanyerje emlékeit egy kísérletet - vagy ha úgy tetszik, egy szertartást - kell elvégeznünk. Ez igen veszélyes lesz, de a célunk érdekében bármire képesek vagyunk. Első lépésben meg kell innunk azt a löttyöt, amit Lavarius ad nekünk. Hörpintsük fel, nem lesz tőle semmi bajunk. Ezután kapunk tőle egy követ, amit el kell vinnünk egy elhagyatott helyre, ahol nem jár senki. Mivel a kő egy fekete mágia szertartás kelléke, elég csúnyán fog viselkedni. Onnan lehet tudni, hogy sikerrel jártunk, ha a kő megidéz egy lángoló pentagrammát. Vigasztalásul elmondja, hogy még ha mi nem is éljük túl, a kísérlet azért még sikeres lesz. :-) Fogjuk a követ és induljunk el vele a kijelölt helyre, vagyis a Keskeny átjáróhoz, ami a partra visz. Az Egyetem kapujában ismét találkozunk az Idegennel, aki utalásokat tesz arra nézve, hogy nem hozunk bölcs döntést, ha visszanyerjük Lavariusnak az emlékeit. Itt felkínál nekünk két lehetőséget.

1. megoldás
Ha odaadjuk az Idegennek a követ, akkor ő maga mondja el nekünk, hogy az az ember, akit keresünk, Kaineth mester. Ő jelen volt a katasztrófánál, s ő aztán tényleg minden tud, amit tudni lehet erről a balul sikerült kísérletről. Kaineth mestert pedig "Az Oroszlán" nevű játékteremben találjuk meg, így innen oda kell mennünk.

2. megoldás Ha nem adjuk oda az Idegennek a követ, hanem megtartjuk a Lavariusnak adott szavunkat, vagyis befejezzük a kísérletet. Ekkor menjünk ki a tengerpart felé a Lavarius által meghatározott pontra. Odafelé menet láthatunk néhány Csavargót, de nem kell velük törődni - egyelőre. Abban a pillanatban, mikor az adott helyre érünk, a lángoló pentagramma megjelenik, s életerőnk alaposan megcsappan! Nem lesz időnk helyreállítani, mert máris megszólít minket a "főcsavargó" és kekeckedni kezd.
1. lehetőség
Ha visszakérdezünk, hogy az anyja nem tanította jó modorra, meg hogy már egyszer bocsánatot kértünk és az miért nem elég, akkor hirtelen visszakozik, mert rájön, nem is vagyunk mi olyan anyámasszony katonája. Csendben visszavonulnak a tűzhöz és békén hagynak minket.
2. lehetőség
Ha azt feleljük neki, hogy "Nagyon, nagyon sajnálom, uram", akkor azt gyávaságnak fogja fel és ettől felbuzdul. Mindhárom Csavargó nekünk ront. Nem nagy kihívás egyik sem, de arra ügyeljünk, hogy azonnal fogyasszunk el egy gyógyitalt, vagy nyomjuk meg az N billentyűt (fegyvertelen módban), mert a kő leszívta az életerőnket.
Miután így vagy úgy élve elhagytuk a szertartás helyszínét, térjünk vissza Lavariushoz. A professzor magán kívül van az örömtől, hogy visszatértek az emlékei, csak még elég zavarosak. De ha türelmesen kivárjuk, akkor kinyögi Kaineth professzor nevét, s azt is, hogy rendszerint "Az Oroszlán" nevű játékbarlangban szokott tartózkodni. Így tehát irány a játékterem!


Az Oroszlán barlangjába - Into The Lion's Mouth

Küldetést adja: Dr. Lavarius vagy Idegen

Közelítsük meg "Az Oroszlán"-t, majd lépjünk be. Az előtérben ott fog ácsorogni Jóképű Georgie, aki azonnal megállít minket, amint a közelébe érünk. A párbeszéd szerint vagy meg kell vesztegetnünk, vagy meg kell verekednünk vele, de az ügy szempontjából tulajdonképpen majdnem mindegy, melyiket választjuk (a későbbi párbeszédek stílusára lesz csak kihatással, a küldetésekre nem!). Ugyanis abban a pillanatban, amikor cselekvésre kerülne sor, megjelenik Lexington úr és kiküldi George-ot a bejárat elé, minket pedig beinvitál az irodájába. Kövessük. Odabent szépen sorra elmondja, hogy már Hatmandor óta figyeltet minket (egyébként ha eddig nem jött volna rá valaki, az Idegen Lexington úr embere), és ígéretes személynek tart minket. Mivel mi Kaineth professzort keressük, s ő éppen bent ül a kizárólag tagoknak fenntartott helyiségben, így csak akkor juthatunk oda be, ha lesz tagsági kártyánk. Azonban ilyen kártyához nem lehet ám csak úgy hozzájutni. Nekünk ennek ellenére sürgős lenne, s ezért felajánl egy lehetőséget. Dolgozzunk neki és akkor kaphatunk egy ilyen tagsági kártyát. Sok választásunk úgy sincs, persze, hogy vállalunk bármilyen feladatot, amit csak ad.


Sammy, a Bika - Sammy the Bull

Küldetést adja: Lexington úr

A feladatunk egyszerű - első hangzásra. Lexington úr Új-Ashos legbefolyásosabb embere, s így bizonyos előjogok illetik meg őt a kereskedelemben és minden egyéb téren (ld. játékterem), amiben Új-Ashos érintett. Nemrég azonban a Mangano család betelepült a városba. Amíg nem szóltak bele Lexington úr üzleti ügyeibe, addig nem is volt velük semmi baj. Viszont az utóbbi időben a család egyik tagja eléggé erőszakos lett, s fölényességében alaposan megverte Lexington főkrupiéját. Ezért szeretné, ha mi elmennénk Sammy Manganohoz, akit Sammy, a Bikának is neveznek és kicsit beszélnénk a fejével. Csak néhány erőteljes szóval kifejezni Lexington helytelenítését. Menjünk el a Mangano rezidenciához. Itt a képernyőn is megjelenő utasításokat követve bújjunk el a lépcsőtől jobbra található kis félreeső helyen, s lessük meg, van-e őr a környéken. Természetesen van. :-) Amikor az őr kellő közelségbe ér és nekünk háttal megáll (üzenet a képernyőn), osonjunk mögé és vágjuk el a torkát (jobb egérgomb, ha van a kezünkben tőr!). Ezután kutassuk át, s a nála talált kulccsal lépjünk be a házba. A kulcs beletörik a zárba, tehát kimenni már nem tudunk. :-) Menjünk be a szobába. Itt holtan találjuk Sammyt, s balra tőlünk ott áll egy Szakértő. Néhány szót váltunk vele, amikor megjelenik két őr. Ezeket sebtében vágjuk le. Ezután a Szakértő megállapítja, hogy a főbejáraton már nem hagyhatjuk el a házat, de ő tud egy rejtett folyosót. És tényleg. Kinyit egy rejtekajtót. Kövessük őt végig a folyosókon. Itt szembe találjuk magunkat Mangano csuklyásaival, őket szépen öljük le. A Szakértő kinyitja nekünk a hátsó ajtót is, melyen át kijutunk a szabadba. Itt még egy rövid csevej erejéig maradunk, majd némileg csalódottan visszamegyünk Lexingtonhoz. Lexington úr kikéri magának, hogy megkérdőjelezzük döntéseit, viszont ad nekünk egy tagsági kártyát "Az Oroszlánba". Használjuk ki, menjünk be!


Kártyával rendelkező tag - A Card-carrying Member

Küldetést adja: Lexington úr

Miután megszereztük a tagsági kártyát, végre bemehetünk a játékterembe, ahol végre beszélhetünk Kaineth mesterrel, az öreg mágussal, aki tudja, mi történt a Mocsárban 20 évvel ezelőtt. Az ajtó előtt azonban ott áll a főkrupié és kéri tőlünk a tagsági kártyánkat. Mutassuk meg neki: ez annyiból áll, hogy a felszerelésből kiválasztjuk "Az Oroszlán" tagsági kártyát, bal egérgombbal rákattintunk, mire az megjelenik a képernyőn. Ezután eltehetjük, s a fickó megköszöni. Most már tényleg bemehetünk a játékbarlangba.


A Mocsár


Látok, tehát vagyok - Video Ergo Sum

Küldetést adja: Kaineth professzor

A játékteremben a bejárattal szemközt ül célpontunk egy asztalnál. Mikor megszólítjuk, azt hiszi, játszani akarunk. Egy ideig rendesen győzködni kell őt, hogy segítsen nekünk, és persze el kell viselnünk, hogy állandóan Gandoharhoz hasonlít minket. A végén csak kinyögi, hogy ha annyira meg akarjuk tudni, mi történt régen, akkor el kell mennünk a Tisztogatók táborába és ott Ericet kell felkeresnünk. Az ő segítsége nélkül nem tudhatjuk meg, mi történt valójában a múltban. Még azt is többször elismétli, hogy "A látás átka az, hogy amit látsz, azt el is hiszed". Mint kiderül azért, mert erre később még szükség lesz. Miután sejtelmesen útba igazított minket, visszakuporodik az asztalhoz. Mi pedig menjünk el szépen a Tisztogatók táborába. Amikor megközelítjük a tábort, a kapuban álló őr megállít minket. Kéri a jelszót. Két nagyon hasonló mondatot kínál fel választási lehetőségként, de ha emlékszünk arra, mint mondott Kaineth professzor, akkor tudjuk, melyik a helyes válasz. ;-) Ezután nyugodtan besétálhatunk a táborba. Menjünk fel a lépcsőn, majd be az épületbe, le a pincébe. Eric mindjárt megszólít minket, ahogy a közelébe érünk. Mondjuk, hogy Kaineth küldött minket azzal, hogy csak ő tud nekünk segíteni. Ebből ő leveszi, hogy akkor meg kell tanítania nekünk a "Látást". De egyelőre erről nem mond többet. Viszont megkér minket, hogy hozzunk el neki egy Fürkészt Damai mester laboratóriumából. Abból, amit a fickóról mesél, semmi jó nem derül ki. A mágus mestere a nekromanciának, mélyen beleásta magát a fekete mágiába és a Mocsarat igazi otthonának tekinti.
Asztronómia részlegVegyünk egy nagy levegőt és kocogjunk le a Mocsár dél-nyugati csücskébe. Utunk során egészen új, fertelmes és rémisztő szörnyekkel találkozhatunk, s feltűnnek az úgy nevezett vidonok is (ők rendszerint a földből "ugornak" ki, nem látni őket, amíg a közelükbe nem érünk). Ereszkedjünk alá az Asztronómia részleg nevű pincébe. Mikor kiérünk egy terembe a romos folyosókról, Damai mester azonnal letorkol minket, hogy hogy merészeltünk csak úgy betörni hozzá. Előbb szépen kérjük tőle a Fürkész, amiért Eric küldött minket. Persze a mester csökönyös és nem adja, amit hosszú évek tanulmányai után sikerült összeeszkábálnia. Hát akkor vegyük el tőle erőszakkal. Rövid úton szabaduljunk meg tőle, aztán menjünk a terem egyik zugában lévő ládához, nyissuk ki, vegyük ki belőle a Fürkészt, majd tipegjünk vissza Erichez. Így már megvan, amit ő szeretne. Most jöhet az, amit mi szeretnénk. Persze az eljárás fájdalmas és veszélyes, de mi azért kibírjuk. :-) A szemműtét után megkapjuk a "Látás" képességét, amiről még mindig nem árul el túl sokat, de azt mondja, majd észrevesszük a különbséget, ha olyan helyen járunk. Kösz. Na, menjünk vissza Kaineth professzorhoz.


A múlt árnyai - Shadows from the Past

Küldetést adja: Eric

A küldetést magát valóban Eric adja, ha azt vesszük, hogy az ő beavatkozása következtében leszünk képesek meglátni a múlt eseményeit. Azonban ez a hosszadalmas küldetés végig arról szól, hogy Kaineth emlékeiben turkálunk. :-) Tehát ott tartottunk, hogy a "Látás" birtokában visszamegyünk Kaineth professzorhoz "Az Oroszlánba". Ekkor végre hajlandó lesz felállni az asztaltól és elindulni a Mocsárba. Megbeszélünk vele egy találkát a Mocsár déli fertályán. Menjünk a jelölt helyre. Amikor a lépcsőhöz érünk, egy látomás lep meg minket, amelyben szemtanú lehetünk, ahogy néhány mágus egyesítve erejét próbálja megállítani az elszabadult verita pusztító erejét. Nagyjából sikerül is, de csaknem minden mágus belehal. A látomás után Kaineth elmagyarázza nekünk, hogy pontosan mire is jó a "Látás", s hogy kizárólag ennek segítségével ismerhetjük meg a múlt valós eseményeit. Mert ha bárki más meséli el, akkor mindig torzul valamelyest - akár azért, mert nem akarják elmondani az igazat, vagy mert egyszerűen az emlékek elhalványulnak. Hanem a "Látással" olyan eseményeket lehet vizionálni, melyek erősen befolyásolták a világot, a történelmet és tömegek emlékezetében élnek tovább. Persze előfordulhat, hogy néha megérzünk kisebb, személyes jellegű eseményeket, melyek az érintett személyekre voltak nagy hatással. (Természetesen mi is érzékelünk majd ilyeneket, de ezek leírása a mocsári mellékküldetésekben lesz.)
Miután túl vagyunk az első látomásunkon, Kaineth elhív minket a régi egyetem épületébe, s azt mondja, ott folytatjuk majd a beszélgetést. Induljunk el észak felé az Ashos felé vezető úton egészen addig, amíg jobbról egy nagy épületromot pillanthatunk meg. Menjünk el a rom irányába. A bejárat előtt egy újabb, de igen rövid víziót láthatunk, amelyben Gandohar már elindította a folyamatot, Kaineth pedig rémülten kérdezi, hogy mit tett. Kaineth ezúttal nem mond túl sokat. Átad nekünk egy kulcsot (Intézmény kulcsa), amellyel bejuthatunk a régi egyetem alagsorába.
Nyirkos pinceMost tehát fussunk fel a Mocsár észak-keleti csücskébe, itt találjuk a régi egyetemet. Ha alaposan megnézzük, felépítése igen hasonlít az új-ashosi Veneficus egyeteméhez. Csakhogy itt balról megkerülve a lépcsőt találunk egy eldugott ajtót, ami az alagsorba vezet. Ezt nyissuk ki, majd menjünk be. A "Nyirkos pincében" induljunk el, amerre lehet. Mindjárt az első teremben meglep minket egy újabb látomás, amiben Kaineth varázserejével leszorítja a kútban lévő víz szintjét, amíg Gandohar megkeresi a titkos lejáratot, ami egy még titkosabb helyre vezet. Ezután ugye nekünk is meg kell oldani, hogy lejussunk a víz alatt rejlő csigalépcsőn, de nekünk nincs akkora varázserőnk. Ha megfordulunk, egy pici falmélyedést láthatunk, amit ha megközelítünk, kinyílik az ajtaja (ehhez volt a kulcs). Lépjünk be, forgassuk el a fogaskereket, mire a vízszint apadni kezd és megjelenik két csontváz. Szépen lépkedjünk le a mélybe. Haladjunk előre, amerre lehet. A nagy csarnok karzatára érve egy újabb látomásban lesz részünk. Ez az első igazán fontos és nagy horderejű emlékkép. Először is láthatunk egy hatalmas női alakot nem túl szép pofikával, akinek mind a négy karját egy-egy elem tartja láncra verve. Ezután képbe jön Gandohar, aki a falakon lévő írásokat böngészi nagy elszántsággal. Kaineth óvatosan hozzászól, próbálja rávenni őt az evésre és arra, hogy jöjjön újra emberek közé. A fiatalember azonban feldühödik és varázslatot használ barátja ellen...
Mehetünk vissza Kainethhez a régi egyetem romjához, ahol azt megközelítve még egy látomás ér minket. Ezúttal a már korábban ugyanitt látott vízió egy picit hosszabb verziója lesz. Most Gandohart láthatjuk, amint egy fekete, lángoló valamit tart a kezében, gondolkozik, majd előbb feltartja, aztán ledobja a földben lévő nyílásba, s elszabadul a pokol. Feketeség gomolyog elő a földből és minden remegni kezd. Kaineth megérkezik, majd mindketten elmenekülnek. Ezután a látomás után Kaineth mindent kipakol. Vak volt, annak ellenére segített barátjának, hogy tudta, nincs rendjén, amit tesz. De eleget szenvedett már emiatt, elveszítette a "Látás" képességét is, varázsereje pedig töredéke lett a korábbinak. Viszont arról legalább tud néhány hasznos dolgot mondani, hogy mi volt az a fekete lángoló szív, amit Gandohar a tenyerében tartott. Állítólag egy dobozban tartotta, s úgy tudja, Gandohar Inisith mocsárvidékéről hozta magával. Így hát megvan a következő célunk: a mocsárvidék.


Úton a Mocsárba - On the way to Swamps

Küldetést adja: Kaineth professzor

Miután mindent kiderítettünk, amit lehetett a Mocsár kialakulásáról, Gandohar szerepéről a katasztrófában, és kiinduló pontot szereztünk a további nyomozásunkhoz, visszatérhetünk a Prófétához, hogy beszámoljunk minden felfedezésünkről. Rossz előérzetünk lehet, hogy ezúttal nem használhatjuk a Ghortarius szobájában lévő teleportot, hanem csak az Ork táborba vivő teleport működik, ami a legközelebb van célunkhoz. Hamarosan megtudjuk, miért is. Midőn gyanútlanul besétálunk a Próféta termébe, hogy ott beszéljünk vele, a földből előbújik Sordahon. Egy külön kis küldetést szántak neki ("Sordahon") - legyen meg a mini-boss harcunk. :-) Miután megszabadultunk tőle - ismét -, menjünk le a hálótermekhez. A központi csarnokban találjuk Dar Phat, aki mindjárt el is kezd velünk beszélgetni. Békésen romantikázunk vele, amikor hirtelen megjelenik Ghortarius és átadja a Próféta üzenetét, mely szerint Cassara nagyon szeretne velünk találkozni, de most nagyon nem ér rá. Ezért neki kell elmondanunk mindent, amit megtudtunk Eollas szigetén. Ghortarius ismét felajánlja, hogy átállítja a teleportot oda, ahová szeretnénk, és jó utat kíván.

 

Minden jog fenntartva © 2008 - 2015 2worlds.hu

Lap tetejére

Design by Next Level Design
Lizenztyp CC

Módosította: Ardea

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. . Részletek.

.

EU Cookie Directive Plugin Information