Two Worlds - magyar rajongói oldal; hírek, leírások, végigjátszások, letöltések, tippek-trükkök, képek, információk
IV. fejezet - A kép összeáll PDF Nyomtatás E-mail

Vahkmaar


Bármi áron - Whatever It Takes

Küldetést adja: Cassara

Zsákunkban Garadel szívével térjünk vissza Alsornára. Most beszélhetünk Cassaraval. Még egy utolsó stratégiai megbeszélést tartunk vele, illetve válthatunk még néhány szót minden orkkal, akik velünk együtt készülnek behatolni Vahkmaar kastélyába: Rogdorral, Nortarral, Ghortariusszal és Dar Phaval. Miután érzékeny búcsút vettünk mindenkitől, keljünk útra. Használjuk ismét Ghortarius teleportját és röppenjünk el vele a Vahkmaar kastélyt körülvevő mocsárvidékre.
Fontos megjegyzés: gondosan vegyük számba, hogy az orkoknak minden küldetést megcsináltunk-e, illetve szedjünk össze minden holminkat, amit esetleg az itteni hálókamránkban lévő ládába pakoltunk. Ugyanis ha legközelebb visszatérünk ide, az orkokat már nem találjuk itt és a hálótermekbe nyíló ajtó zárva lesz!
Persze jó messze vagyunk a kastélytól és ráadásul azt kiderítették az ork kémek, hogy a főkapukat bezárták és erősen védik, onnan nem lehet bejutni. Ezért egy rejtekajtón be kell hatolnunk a kastély alatti katakombákba, s onnan kell felmennünk a legnagyobb titokban. Ez az út nagyon nehéz lesz, mivel itt már hemzsegnek a belezők, óriás skorpiók, démonok és tulokok. A kastély előtt forduljunk le jobbra az úton, s ez az ösvény befut egészen a sziklák alá. Itt találunk egy ajtót, lépjünk be rajta.


Vahkmaar - Régi földalatti átjáró


Haladjunk szépen addig, míg egy csukott rácshoz érünk. Ezen szépen menjünk át, majd néhány lépés után láthatjuk, hogy a folyosó ezen része le van zárva. Menjünk picit vissza és bal oldalon (ha még az ajtótól jövünk, akkor a jobb oldalon) lesz egy csatorna járat. Ebbe ugorjunk be, majd caplassunk végig rajta. Így megkerüljük a rácsot. Most menjünk jobbra és szépen hatoljunk előre a belezők leküzdésével. (Itt nem árt, ha benézünk a bal oldalon benyíló két zárt cellában lévő ládákat is kipakolni - kapcsolókar a szemközti falakon.) Itt ismét egy zárt rácshoz jutunk, de ezt kinyithatjuk a falon lévő kapcsolókarral. Innen egy nagyobb terembe jutunk, de itt sok hullarabló és démon lesz, szóval próbáljuk meg őket egyenként leszedegetni. Menjünk tovább a keskeny folyosón - némi nosztalgia érzésével. A lezárt cellák és folyosók azok a helyek, ahol a játék elején tartózkodtunk, illetve mászkáltunk. :-) Nemsokára ismét találunk egy zárt rácsot, ezt a bal oldali cellában lévő kapcsolókarral nyissuk ki. Már nem kell sokat tekeregnünk a katakombákban. Innen teljesen meglepő módon már egyetlen ellenséggel sem kell szembenéznünk. Egy tágasabb lépcsőházba jutunk, ahonnan felfelé kell mennünk, az első emeletre.

Vahkmaar kastélya

Itt egy videó jelentet nézhetünk végig - igen hatásos, ha szabadnom megjegyezni. :-) Gandohar egy kisebb különítmény küldött ki értünk, hogy kísérjenek be minket a trónterembe. Menet közben találkozunk Dar Phaval, s imígyen vonulunk be a Császár színe elé. Gandohar kissé össze van törve, zörögve lélegzik - de azért örül, hogy mi is megérkeztünk. Ekkor újra láthatjuk Kyrat, húgunkat, a lányt, akiért egész idő alatt aggódtunk, és akinek megmentéséért küzdöttük át magunkat Antaloor világán. Aztán baljós hangok szűrődnek be az előcsarnokból, kiáltások, hangos dübörgés. És egy hatásos belépővel megjelenik Cassara. Ismét egy mindent megmagyarázó főgonosz vég-beszédnek lehetünk fül- és szemtanúi, majd döbbenettől övezve Cassara átváltozik sárkánnyá. Kiderül, hogy egész idő alatt ő mozgatta a szálakat a háttérben. Hogy ő volt az egyetlen, aki tudott Aziraal igazi tervéről, aki már egészen ifjú korában befolyásolta Gandohar elméjét, s arra ösztönözte, hogy szabadítsa ki őt abból a csapdából, amelybe az ősi idők istenei végül bezárták. Aziraal ugyanis elhatározta, hogy meghódítja az egész világot és átalakítja azt a maga hasonlatosságára. Ezért úgyszólván minden követ megmozgatott - legalábbis Gandohart rávette, hogy a verita segítségével vegye át az uralmat a világ fölött, s azt súgta neki, hogy ennek segítségével képes lesz az ő hatalmát is a magáévá tenni. Ezzel persze csak előkészítette a terepet a maga számára. Amikor pedig Cassara elvitetett minket a kastélyból, Gandohar kénytelen volt saját erejéből megerősíteni Kyrat, hogy Aziraal ne szabadulhasson ki a testéből idő előtt. Ettől legyengült, s eljött a hatalomátvétel ideje. Cassara megöli Gandohart és kiszabadítja urát és atyját, Aziraalt, hogy ismét a sárkányok uralhassák e földet.

Gandohar összeszedi maradék erejét, minket pedig elküld a szarkofághoz, hogy fejezzük be a szertartást és zárjuk vissza igazi börtönébe Aziraalt. A lányokkal együtt végig kell kocognunk egy folyosón, majd ki kell jutnunk a tetőre, ahol a szarkofágot elhelyezték. Ahhoz hogy lezárhassuk, ahogy kell, szükségünk van Aziraal minden teremtményéből egy-egy "darabra". Az elsőszülött, Garadel szíve az első darab. Egy ork vére - Dar Phatól. És most jönne sorra egy sárkány alkatrész, de abból hiányban szenvedünk. Nem sokáig.

A tetőn a fejünk felett megjelenik Cassara sárkány formában és tüzet okádva megtámad minket. Idefent találunk három katapult berendezést három fülkében. A sárkány körözve halad a torony körül, majd egyszer keresztbe repül felette. Amíg köröz, becélozhatjuk a katapulttal, ami inkább hasonlít egy hatalmas számszeríjhoz. A lényeg, hogy rendesen ki kell húzni, mielőtt kilőjük a dárdát. Ez azt jelenti, hogy tartsuk lenyomva a bal egérgombot, míg azt nem látjuk, hogy a dárda beilleszkedett a helyére. Ez kb. 1-2 másodpercet vesz igénybe. Ezután engedjük fel az egérgombot. Ha gyorsan nyomkodjuk (mint pl. harcnál lehet), akkor be sem töltődik a dárda, így természetesen nem sebezhetjük meg a sárkányt. Na, miután 2-3 alkalommal csúnyát sebzünk a rémségen, az a fejünk felett megáll egy pillanatra és egy magma őrszemet okád a placcra. Ez rögtön megtámad minket. Ezt még kétszer játsszuk el vele. Miután jobban megsebezzük, előbb 2, majd egy újabb roham után 3 magma őrszemet csinál nekünk a szórakoztatásunkra. Ha ezekkel végeztünk, már csak 2-3 jobb célzás kell és a sárkánynak annyi. Miután egy szép ívű zuhanás után megérkezik a torony egyik kiálló tüskéjére, mi szépen levágjuk villás nyelvének a végét. Ezzel megvan Aziraal harmadik teremtményének hozzávalója is. Bele a levesbe, aztán végignézhetjük, ahogy Kyra testét elhagyja a Tűz istene és szépen visszacuppan a szarkofágjába.

Egy lájtos levezetőben - ami szerintem megint csak lenyűgöző és hatásosra sikeredett - megmentjük Antaloor birodalmát a káosztól és Kyra átveszi a császár szerepét. :-)

 

Minden jog fenntartva © 2008 - 2015 2worlds.hu

Lap tetejére

Design by Next Level Design
Lizenztyp CC

Módosította: Ardea

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. . Részletek.

.

EU Cookie Directive Plugin Information