Two Worlds - magyar rajongói oldal; hírek, leírások, végigjátszások, letöltések, tippek-trükkök, képek, információk
Prológus PDF Nyomtatás E-mail

Vahkmaar kastély - Régi földalatti átjáró


A játék 5 évvel azután kezdődik, hogy először szembeszálltunk Gandoharral. Akkor Gandohar elfogta a Hőst és húgát. Kyrat arra kényszerítette, hogy testet adjon Aziraalnak, a Tűz istenének. Ezután időről időre meg kellett erősítenie Kyra testét, hogy képes legyen elviselni az isten által kibocsátott erőket. Erre pedig a Hőst használja, mégpedig úgy, hogy kapcsolatot létesít a Hős és húga között, s ezen a "hídon" átáramoltatja a Hős életerejét a lányba. Ez mindkettejüknek szenvedést okoz. A Hős egyre többször kísérel meg szökést, de mindig elkapják, hiszen a húga nélkül egy lépést se akarna tenni. Ez okozza a vesztét. Mi az egyik szökési kísérlet után kapcsolódunk be a történetbe, amikor ismét őt használja Gandohar Kyra erősítésére. Ezután tanúja lehetünk Aziraal megnyilatkozásának, mely szerint nem sokáig tarthatja már fogságban őt Gandohar. Ő azonban túl magabiztos. Túlságosan bízik abban, hogy kordában tudja tartani egy isten erejét. Hogy erre hogyan képes, azt a történetből fokozatosan tudhatjuk meg. Azonban bizonyos információkra még a játék elején szert tehetünk.


A szöktetés - Jail Break

Küldetést adja: Dar Pha

Vahkmaar kastélyaSzóval a bizonyos szertartás után a cellájába viszik a Hőst. Ekkor egy óriási meglepetésben lesz részünk: két ork szép csendben az őrök mögé lopózik. Az egyik bérgyilkos, a másik íjász, s mindketten a maguk módján végzik ki a katonákat. Ha nem lenne elég nyilvánvaló, akkor Dar Pha, az ork bérgyilkosnő közli velünk, hogy nem akar bántani. Aztán szűkszavúan folytatja tovább - menjünk vele. Mivel amúgy sincs más választásunk, így követjük. Hamarosan találkozunk Rogdorral, aki éppen végez egy másik őrrel. Nincs valami nagy véleménnyel rólunk, azonban nincs időnk felróni neki udvariatlanságát. Dar Pha sürget minket, hogy menjünk tovább. Rogdor a trónterembe küld minket, mivel ott lesz a találkozó Ghortariusszal, az ork varázslóval, aki majd kijuttat minket a kastélyból. Miközben haladunk előre, az oktató megjegyzések a képernyő bal felső sarkában segítséget nyújtanak nekünk a különböző irányítási lehetőségekhez. Így aztán Rogdortól elválván fellépcsőzünk a második emeletre, ahol egy könyvtárba jutunk. Itt meg kell keresnünk egy rejtekajtót, amin át bejuthatunk a trónterembe. Amíg Dar Pha a folyosón figyel, mi kocogjunk fel az emeletre, majd forduljunk jobbra, s egy kis beugróban találunk egy kapcsolókart. Ezt húzzuk meg. Ezután Dar Pha utasít minket, hogy osonjunk át a trónterem mennyezete alatt átfutó gerendán (osonni úgy tudunk, ha fegyvertelen módban lenyomjuk a jobb egérgombot). Menet közben szemtanúi lehetünk annak, hogy Gandohar tudomást szerez szökésünkről és utánunk küldi Sordahont, a tábornokát. Innen majd menjünk tovább, s egy kisebb terembe érünk, ahol egy harcjelenetet nézhetünk végig. Rogdor megküzd Sordahonnal, s a nagy tábornoknak elbizakodottsága okozza vesztét. Rogdor egyetlen vágással kivégzi - kivégzi? :-) Ezután berobogunk a trónterembe, s az orkok többsége még el is tud menekülni, de mi már nem. Ezért Dar Pha egy B tervet javasol, mely szerint a régi alkimista laborba kellene eljutnunk, ahol van még egy teleport, amivel az ellátmányt hozták be a kastélyba. Közben azonban üldözőbe vesznek minket az őrök. Hogy elmenekülhessünk előlük, futás közben nyomjuk meg a jobb egérgombot, hogy gyorsabban tudjunk futni. Most vissza kell mennünk a börtön szintre, ahol egy meglepetés vár minket. Nem kellemes. Lezárják a börtön szintet, nehogy meg tudjunk szökni. Csakhogy Dar Pha átjut a lehulló rácson, mi viszont nem. Találnunk kell valami megoldást. Tőlünk jobbra lesz egy zárt rács, de azt ki tudjuk nyitni. Dar Phatól kapunk néhány tolvajkulcsot, és ha kikérdezzük, megtanít minket a zárnyitásra is. Lépjünk oda és nyissuk ki a zárat. (A bal egérgombbal való kattintásra a tolvajkulcs elindul körben. A fémgyűrűkön láthatunk egy-egy rést, amikor a tolvajkulcs odaér, nyomjuk le ismét a bal egérgombot, és így haladjunk tovább, míg elérjük a legbelső gyűrűt. Első esetben csak két gyűrű lesz. Az Enter billentyűvel megkockáztathatjuk az automatikus zárnyitást, de az elején még nem javaslom, mivel elég kicsi az esélyünk, hogy sikerrel járunk.) Ha ezen túl vagyunk, akkor ereszkedjünk be a vízbe és ússzunk el Dar Phahoz. Ha gyorsabban akarunk úszni, nyomjuk le a jobb egérgombot. Miután elérjük a lépcsőt, onnan be is juthatunk az alkimista laborba. Itt meg is van a teleport, de nem működik. Dar Pha megpróbálja megkeresni az aktiváló kapcsolót, de ahhoz nekünk őrizni kell a bejáratot. Ehhez szereznünk kell egy fegyvert. Mi sem egyszerűbb ennél. Az ajtótól balra az asztalon hever egy bunkósbot, a Hadúr. Ezt vegyük magunkhoz, majd szereljük fel úgy, hogy rákattintunk egyet a bal egérgombbal. Ezután vegyük elő fegyverünket az alapértelmezett, vagy általunk választott billentyű paranccsal ("Fegyver előhúzása" parancshoz rendelt). Ebben a minutumban megjelenik Kérgeshátú Aglovall, akit aztán néhány laza mozdulattal le is verünk. Ekkor Dar Pha bekapcsolja a teleportot és elillanhatunk végre a kastélyból, ahol immár 5 éve tartottak minket fogságban.


Alsorna


Hozz segítséget! - The Rescue

Küldetést adja: Dar Pha

Amint kihajít minket a teleport, kiderül, hogy rossz helyre érkeztünk - de legalább a jó szigetre. :-) Elindulunk egy úton, s beszélgetés közben az ork lányzó belesétál egy csapdába. Nem tudja szétfeszíteni, ezért nekünk kell segítséget hoznunk. El kell jutnunk egy közeli teleporthoz, csakhogy a szigetnek ezt a felét a gromok uralják. Elsőként 3 gromtól kell megszabadulnunk. Nekik mehetünk szemtől szembe is, de mivel Dar Phatól kapunk egy tőrt, ezért az lenne a stílszerű, ha ezt használnánk a művelethez. Ehhez úgy kell eljárnunk, hogy amikor nagyjából megközelítettük a háttal álló ellenfelet, fegyvertelen módban nyomjuk meg a jobb egérgombot (előtte természetesen szereljük fel a tőrt!), s lopakodó módban menjünk tovább, s mikor megfelelő közelségbe kerülünk, megjelenik egy véres kés ikon. Akkor nyomjuk meg a bal egérgombot, és nézzük végig, ahogy elvágjuk nyakát. Ezt tegyük meg még kétszer, és már el is érünk a teleporthoz. Ennek segítségével elugorhatunk az ork táborba, ahol azonnal Rogdor fogad minket. Ekkor elmondjuk neki, hogy Dar Pha bajban van, segítségre van szüksége. Ghortarius és Nortar rögtön indulnak is, de segítenünk kell nekik azzal, hogy elvonjuk a gromok figyelmét. Ehhez el kell jutnunk a völgy túloldalára. Miközben oda tartunk, két gromot kell legyőznünk, s ügyeljünk arra, Rogdor milyen tanácsokat ad. Ezzel gyakorolhatjuk a védekezést (előhúzott fegyverrel nyomjuk le a jobb egérgombot), illetve a védekezés áttörését. A két ellenfél leverése után elérkezünk egy szakadékhoz, amin egy farönkön átegyensúlyozva tudunk átkelni. (Az egyensúlyunk stabilizálása érdekében lopakodó módban menjünk át.) A túloldalon találunk egy farönköt, s kioldjuk, hogy leguruljon a grom táborra magával sodorva egy nagy halom hatalmas követ. Ezután menjünk vissza az ork tábor oldalára. Ott már Nortar fogad minket, s figyelmeztet minket, hogy követtek a gromok. Kapunk tőle egy íjat, s mindjárt kapjuk is elő, és lőjük le vele a felénk robogó két gromot. Azonban még most sincs nyugtunk, mert a túlsó oldalon két további grom áll meg. Ekkor megtanuljuk mesterlövész módban (alapértelmezetten X billentyű) kilőni az ellenfelet, sőt mindjárt két ellenfelet. (Nyomjuk le és tartsuk lenyomva a bal egérgombot, majd az X-et is nyomjuk meg, aztán a 2-essel válasszuk ki a nyílzápor funkciót, és a jobb egérgombbal jelöljük ki előbb az egyik, majd a másik gromot célpontnak. Ezután engedjük fel a bal egérgombot, s szépen kinyírjuk mindkét ellenséget. Most már visszatérhetünk a táborba, ahol Dar Pha fogad minket.


A Próféta - The Prophet

Küldetést adja: Dar Pha

Ezután feladatul kapjuk, hogy beszéljünk a Prófétával. Kövessük Dar Phat a leszakadt kőhídhoz, ahol Ghortarius is csatlakozik hozzánk. A varázsló megpróbálja helyreállítani a hidat, de varázserejét elvonja valami gonosz, ami a híd alól jön. Levisz minket a katakombákba. Itt kapunk tőle egy Tanuló tűz botot, amellyel néhány csontvázat kell tűzlabdával leszednünk. Ezután be kell mennünk egy pentagramma közepébe, ami védelmet ad nekünk, s gyakorolnunk kell a területre ható varázslatokat. Vegyük elő ismét a mágus botot és a 2-essel válasszuk ki a Tűzrobbanás funkciót és azt varázsolgassuk a körülöttünk több hullámban megjelenő csontvázakra. Ghortarius egy könnyed dicsérete után eltűnik, s közli velünk, hogy csatlakozzunk hozzá. Itt kapunk egy miniatűr küldetést, ha az ember nem figyel, észre sem veszi. Csináljuk meg a "Hátrahagyva" küldit és vegyük fel újra ezt a szálat. Ghortarius szépen helyre teszi a hidat. Tipegjünk át rajta a csarnokba, ahol a Próféta, vagyis Cassara fogad minket. Beszélgetésünk során egy rettenetes jövőképet láthatunk, amely akkor vár ránk, ha Gandoharnak sikerül uralma alá hajtani Aziraalt és felhasználhatja hatalmát. Azonban ez csak egy lehetséges jövőkép, melyet megváltoztathatunk, ha sikerül megállítanunk Gandohart. Ezután a kimerültsége miatt magunkra hagy minket, s lesz egy kis időnk, hogy körülnézzünk a szállásunkon. Az orkok összegyűjtöttek nekünk egy komplett kis felszerelést, amit oda készítettek nekünk a trón melletti kis asztalkára. Ezt vegyük magunkhoz.
Ezután el kell végeznünk a "Dar Pha", az "Egy hely, ahol megszállhatok" és a "Sokaris" küldetéseket, hogy Cassaraval ismét beszélhessünk. Amikor legközelebb beszélünk Cassaraval, a Próféta elmagyarázza nekünk, ahhoz, hogy megállíthassuk Gandohart, meg kell ismernünk a Császár múltját, céljait, és eszközeit. Ha már eleget tudunk róla, kitalálhatjuk, mivel akadályozhatjuk meg őt terve végrehajtásában. Első lépésként fel kell keresnünk az első olyan helyet, ahol Gandohar hatalomra emelkedett: az Agyarak tornyát. Ehhez viszont be kell jutnunk Hatmandorba. Mivel Erimos elég messze van Alsornától, teleporttal kell odajutnunk, ezért a következő személy, akivel beszélnünk kell, Ghortarius lesz.
A küldetés folytatásához be kell fejeznünk az I. fejezetet. Tovább a folytatáshoz...


Hátrahagyva - Left Behind

Küldetést adja: Ghortarius

Fosszuk ki a csontikat, majd induljunk el a folyosón vissza. Az előbb még zárt ajtón most már át tudunk menni. Azonban itt egy kis meglepetésben lesz részünk: egy Tulok állja el az utunkat. A képernyő bal felső sarkában egy üzenet felhívja figyelmünket arra, hogy a polc előtt a földről vegyük fel a Víz mágia képességkönyvet. Ezt olvassuk el, tanuljuk meg. Ezután még vegyük magunkhoz az ajtó mellett heverő Fagy hatáskártyát és pontosan követve az oktató ablak utasításait és cseréljük ki a varázskártyát. Erre azért van szükség, mert a Tulok, ami szintén egy védelmi körben áll - tehát fizikailag nemigen tudnánk megsebezni -, vígan elvan a tűz közepén, ami ugye azt jelenti, hogy tűzzel nem sok kárt okozhatnánk neki. Annál inkább egy jég varázslattal. Most varázsoljuk rá kétszer a Jégdárda varázslatot, s megfekszik tőle. Így a teleporton át távozva csatlakozhatunk Ghortariushoz.


Dar Pha - Dar Pha

Küldetést adja: Cassara

Amíg a Próféta pihen, addig az ork lányzó körbevezet minket a szálláshelyünkön. Kövessük őt az alsornai hálótermekbe, s ott kukkantsunk be a nekünk ajándékozott hálókamrába. Pakoljuk ki szépen a ládát - ha már azt is nekünk adták. Ezután szóljunk Dar Phanak, hogy "berendezkedtünk". Ezután a lány tovább küld minket Sokarishoz.


Alsorna hálótermek és Arghud barlangja


Egy hely, ahol megszállhatok - A Place to Stay

Küldetést adja: Dar Pha

Szóval lépjünk be a szobába, szedjünk össze minden tárgyat az asztalról és a ládából. Ebbe a ládába később bármit beletehetünk, amit nem akarunk bezúzni vagy eladni, ugyanakkor később még fel akarjuk használni (tipikusan ilyen egy jó fegyver/páncél, amihez még "fel kell nőnünk"). Egyre azonban nagyon ügyeljünk: a 4. fejezet előtt mindent pakoljunk ki ebből a ládából, mert miután a főküldetés végére értünk, a hálótermekre nyíló kapu bezárul! Egyébként ez a "küldetés" ennyiből áll.


Sokaris - Sokaris

Küldetést adja: Dar Pha

Következő feladatunk az, hogy meglátogassuk Sokarist a kovácsot a műhelyében, mert kérni akar tőlünk valamit. Hát menjünk le. Odalent egy könnyed párbeszédbe elegyedünk, melynek során a vak ork elmagyarázza nekünk a kovácsolás alapjait. Megtanuljuk, hogyan szedjük szét a felesleges felszerelésünket. Annak bizonyságául, hogy figyeltünk, 5 darab acélt kell átadnunk a kovácsnak. Miután ezt megkapja, folytatja kiképzésünket és azt is megtanítja, hogyan tudunk drágaköveket beleépíteni a fegyverekbe és páncélokba, valamint a kisebb mágikus kövek egyesítéséről is mond néhány szót. (Részletes leírás a Veneficus Egyetem menüpont alatt található.) Miután a képzésünkön túl vagyunk, menjünk ki a műhelyből, majd mindjárt térjünk is vissza. Ekkor ad majd nekünk egy küldetést, melyet már a Mellékküldetésekben olvashattok.


Keresd fel Ghortariust - Find Ghortarius

Küldetést adja: Cassara

Tehát elsődleges feladatunk, hogy eljussunk Erimos szigetére egy teleport segítségével. A teleport működésbe hozása Ghortarius feladata, ezért most őt kell felkeresnünk. Amikor odaérünk hozzá, a küldetés megoldódik.


A törött teleport - The Broken Teleport

Küldetést adja: Ghortarius

Az ork varázsló bosszankodva mondja el nekünk, hogy egy romos teleportnál dolgozott, mikor ott kellett hagynia a munkáját. Mire visszament, a teleport egy fontos alkatrésze eltűnt, s ő biztos benne, hogy a gromok lopták el. Ezért megbíz minket azzal, hogy látogassunk el arra a helyre, mivel szinte biztos, hogy a gromok visszamentek oda, hátha találnak még valamit ott. Nosza, induljunk el, caplassunk el szépen ahhoz a bizonyos romos teleporthoz. Meg is találjuk a két tolvaj gromot. Verjük le őket, aztán vegyük el tőlük a teleport stabilizáló kövét. Ezt vigyük szépen vissza Ghortariusnak.


Beszélj Ghortariusszal - Talk to Ghortarius

Küldetést adja: Cassara

Miután átadtuk a teleport stabilizáló kövét Ghortariusnak, megjelenik a helyiségben Cassara. Újabb információkat ad nekünk arról, hogy Hatmandorban keressük fel a lázadókat, mivel ők többet tudhatnak az Agyarak tornyáról, mint bárki más. Viszont ahhoz, hogy a titokban működő lázadókhoz eljussunk, kapcsolatba kell lépnünk a bűnözők alvilágával, akik el tudnak minket irányítani majd a lázadókhoz. Egy egész sor feladatot kapunk most, hiszen addig hosszú az út, míg egyáltalán bejutunk Hatmandorba. Miután kiosztja a feladatainkat, ismét Ghortariushoz irányít minket, aki majd eljuttat Erimos szigetére. Cassara eltűnik. Forduljunk Ghortariushoz, aki elmagyarázza nekünk, hogy a teleport immár működik, de még nem teljesen megbízható, mert kissé ingadozik a célpontja. Vállaljuk a kockázatot. Lépjünk a teleportba, amelynek elvileg Hatmandorba kellene vinnie minket. Persze az ingadozás átka utolér minket, és a nagyváros helyett Bayan falvára teleportál minket.


Megkezdődik az I. fejezet.

 

Minden jog fenntartva © 2008 - 2015 2worlds.hu

Lap tetejére

Design by Next Level Design
Lizenztyp CC

Módosította: Ardea

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. . Részletek.

.

EU Cookie Directive Plugin Information