Two Worlds - magyar rajongói oldal; hírek, leírások, végigjátszások, letöltések, tippek-trükkök, képek, információk
Alsorna PDF Nyomtatás E-mail

Alsorna hálótermek és Arghud barlangja


A rúna kövek - The Runestones

Küldetést adja: Sokaris

Ez az első olyan mellékküldetés Alsornan, amit én nem soroltam a Főküldetések közé. Megjegyzem, a játékban lehet, hogy több, a Főküldetésnél leírt küldetést a mellékágra tettek, de úgy gondoltam, hogy azokat egyszerűen nem lehet kihagyni a játékból és nem lehet "nem megcsinálni". Tehát ilyen szempontból nézve ez az első küldetés, melynek teljesítését "megtagadhatjuk", aminek persze nincs sok értelme, de mégis...
Tehát ez a küldetés kicsit hosszúra nyúlik, mert elég sok idő telik el, mire a végére járhatunk. Amikor Dar Pha leküld minket a kovácsműhelybe, hogy beszélgessünk el Sokarisszal, ő sok dolgot megtanít nekünk mindjárt az elején. Miután minden beszélgetést befejeztünk vele, induljunk el kifelé a műhelyből, de forduljunk is vissza és akkor adja ezt a küldetést nekünk. Azzal kezdi, hogy ő ugyan nem hisz az efféle mesékben, de... :-) Szóval hallott már ezekről az úgynevezett rúnakövekről sok szóbeszédet, de most kézzel fogható nyomot kapott, hogy valaki tudja, hol van az egyik.

Hátborzongató verem
Az ork rúnakövet kell először megszereznünk Sokarisnak, amit Bayantól nem messze délre találunk meg a Hátborzongató verem nevű katakombában egy ládában. Miután ezt megszereztük, menjünk vissza Sokarishoz, mert vár ránk a következő feladat.
Tünde rúnakő barlangja
A kovács megint csak egy megbízható forrásból gondolja, hogy a tünde rúnakőre még délebbre a szavannán, egy Lóbűvölő tanyája nevű hely közelében egy barlangban akadhatunk rá. A barlangban a legnagyobb csarnokban lesz néhány holttest, s az egyiket kutassuk át, nála lesz a tünde rúnakő. Ezzel is térjünk vissza Sokarishoz.
Ősi sírok
A harmadik, vagyis az ember rúnakövet Eollas szigetéről kell elhoznunk, pontosabban annak dél-keleti félszigetén található Ősi sírok katakombából. Ennek a sírnak a felső szintjén lesz majd a rúnakő egy ládában. A szigetnek ezt a csücskét leghamarabb csónakkal érhetjük el. Ha nem akarunk hajókázni, akkor kénytelenek vagyunk az egész hatalmas szigetet Új-Ashostól indulva észak felől megkerülni, mert a Mocsarat magas sziklafal veszi körül, s onnan kijönni kizárólag a Tisztogatók táborán át lehet. Ha megvan az ember rúnakő tipegjünk vissza vele Sokarishoz. Nem kell megvárnunk, míg minden dolgunkkal végzünk Eollas szigetén, mivel...
Rejtélyes barlang
A negyedik, a törp rúnakő szintén Új-Ashosban van, de ezt sokkal könnyebb megszerezni. Már ami a megközelíthetőséget illeti. Ugyanis a Rejtélyes barlang a Mocsarat övező hegylánc külső, vagyis Új-Ashos felőli oldalából nyílik. Ide kell mennünk a kőért, amivel aztán - mondhatni - haladéktalanul térjünk vissza Sokarishoz.

A fent említett barlangokban és katakombákban főként csontvázakkal fogunk találkozni, elvétve előfordulhat majd valamilyen óriáspók is. A csontvázak ellen természetesen a leghasznosabb a lesújtó fegyver.
Amikor már mind a négy rúnakő Sokaris tulajdonában van, az ork kovács szűkszavúan megköszöni és a jutalmunk mindössze annyi, hogy megcsodálhatjuk a négy követ együtt, ami elmondása szerint példa nélküli látvány az elkészítésük óta. Nagyon szép... És mi kénytelenek vagyunk beérni ennyivel.


Alsorna


A hajóroncs - The Shipwreck

Küldetést adja: Rogdor

Miután Ghortariustól megkapjuk "A törött teleport" küldetést, nézzünk be Rogdorhoz és Nortarhoz is. Rogdor felveti nekünk, ha már úgyis a leomlott híd fel lesz dolgunk, nézzünk már el kicsit északabbra is. Dar Pha látott egy hajóroncsot idefelé jövet és jó lenne tudni, kiféle-miféle lelkek voltak azon a hajón. Kocogjunk hát el Alsorna északi partjára, majd a hajón a jobbra lent lévő ládában találunk egy régi kalóznaplót. Miután kivettük a ládából, csontvázak jelennek meg a parton és meg is támadnak minket. Ha nem akarunk velük megküzdeni, robogjunk el a helyszínről. Ha felvesszük velük a harcot, használjunk lesújtó fegyvert. Amikor jelentést teszünk Rogdornál, átadjuk neki a naplót, de ennél többet nem tehetünk. Egyelőre a részéről ennyi.


Kelet-Erimos


A kölcsön visszajár - The Payback

Küldetést adja: Rogdor

Miután másodszor is beszéltünk Cassaraval, nézzünk be még egyszer Rogdorhoz, mielőtt ténylegesen elindulunk Hatmandorba. A harcedzett katona bosszút akar állni egy férfin, aki az oswarothi csata közben elárulta őket. A sebesülteket kellett volna kijuttatnia a harcmezőről, ő meg bevezette őket egy katlanba, ahol rajtaütöttek a fegyvertelen, félholt orkokon. Mind egy szálig leölték őket. Ezt az embert pedig úgy hívták, Velroy. Most Rogdor hírét vette, hogy a szavannán egy táborban sakálok bújtatják. Ha már úgyis a szavannára készülünk, hát tegyük már meg neki, hogy a fickó körmére nézünk. Nézzünk hát! Amikor a szavannán kolbászolunk, és teszem azt mondjuk bejárjuk a déli vidéket, akkor a délen (kelet-nyugati irányban) végigfutó útról nagyjából középtájon térjünk le. Itt találunk majd egy sakál tábort, és ott találjuk Velroyt is. Előbb úgyis a sakálokkal kell megküzdenünk, s csaknem az összessel végzünk már, mire a férfi közelébe érünk, aki a tábortűz mellett ücsörög. Amikor odaférkőzünk, automatikusan megszólít minket és félelmében egy alkut kínál nekünk. Ha nem öljük meg, mi gazdagok lehetünk, ő meg eltűnik és sosem mutatkozik többé.

1. megoldás
Ha követjük az adott szavunkat és megöljük az árulót (amit egyébként anélkül is megtehetünk, hogy meghallgassuk az ajánlatát), akkor Rogdorhoz visszatérve büszkén elújságolhatjuk, hogy Velroy halott. Ő erre kicsikorog magából egy köszönömöt és kapunk tőle egy 90%-os lezáró kristályt.

2. megoldás
Ha vállaljuk a kockázatot, hogy hazudjunk Rogdornak, akkor Velroy egy rozsdás kulcsot ad nekünk hálája jeléül, majd eltűnik. Ezzel egy újabb küldetést szabadítunk fel, amelynek megoldása során elég tetemes mennyiségű xp-re tehetünk szert. Szóval érdemes kicsit hazudni az orknak, bár ez persze tisztességtelen eljárás az orkokkal szemben.


Mi van az ajtó mögött? - What's behind that door?

Küldetést adja: Velroy

Ez a küldetés erősen bugos az 1.0 Gold Upgrade előtt. Ez azonban kijavítja és nem csak egy nagy piros X-et láthatunk a térképünkön egy zárt ajtónál, hanem önálló küldetésként kezeli a játék, az ajtó pedig szépen nyitható a ránk bízott kulccsal. Szóval ha megvan a kulcs, menjünk a jelölt helyre, azaz Eikronas északi partján középtájon egy ajtóhoz. Fedezzük fel a katakombákat, nyissunk ki minden ládát stb. Ügyesek voltunk.


Ork rémálmok - Orcish Nightmares

Küldetést adja: Rogdor

Ezt megint egy kicsivel később kapjuk meg Rogdortól, nem azonnal az előző küldetése után. Egyszer azonban előáll egy kéréssel: nézzünk utána, mi gyötri Ghortariust. Az ork varázsló éjszakánként kiáltozva felriad és kimegy egészen a leomlott hídig, ahol megáll a szakadék szélén és csak mered lefelé. Rogdor azért aggódik emiatt, mert mikor legutóbb hasonló állapotban volt, Ghortarius előre látta az orkok vesztét az oswarothi háborúban. Nekünk tulajdonképpen a leomlott híd környékén kellene körülnéznünk, mert ott van valami, ami a mágust láthatóan zavarja. Mi sem egyszerűbb ennél. Menjünk el ahhoz a romos teleporthoz, ahonnan Ghortariusnak összeszedtük a törött teleporthoz való stabilizátort, majd menjünk át a foghíjas hídon. Innen induljunk el jobbra lefelé, majd a kanyargós úton az első nagyobb elágazásnál menjünk délnek, majd a következő elágazásnál észak-keletnek. Így eljutunk egy szorosba, ahol egy fura kis fickó fog ránk várni. Ő Arghud, állítólag hajótörött, aki retteg az orkoktól és van egy saját, külön bejáratú istene, aki megvédi őt. Mivel elég kíváncsivá tett minket, hogy milyen lehet az ő istene, így vele megyünk. Elkísérjük őt egy barlanghoz, ahol betessékel minket. Ha tetszik, ha nem, be kell mennünk. (térképet ld. a leírás elején) Aztán ránk zárja a bejáratot. Nem messze a bejárattól láthatunk néhány holttestet, az egyiknél lesz egy üzenet is, amiben érdekes dolgokat írt le egy "rettenthetetlen kalóz" a barlangban történő dolgokról. Érdekes. Haladjunk tovább. A nagyobb elágazásoknál csontvázak jelennek meg és támadnak ránk, a nagyobb helyeken pedig Halállovagok lófrálnak. Mi azért menjünk szépen tovább. Egy idő múlva eljutunk egy ajtóhoz. Lépjünk be. Itt megismerkedhetünk Nathasszal, Arghud "istenével", aki nem más, mint egy fennhéjázó nekromanta, aki egykor Ghortarius tanítványa volt, de mindig is lenézte, gyűlölte az orkokat és bosszút esküdött, mikor egyszer Ghortarius ellen fordult és az könnyűszerrel legyőzte őt. Egy szó, mint száz: csevegjünk vele egy keveset, de nem kell sokat győzködnünk őt, hogy támadjon már ránk végre. Azzal indít persze, hogy csontvázakat uszít ránk, szóval nem vele egymagával kell megküzdenünk. Miután túlvagyunk a kis testmozgáson, ugorjunk ki a bejárathoz a helyiségben lévő teleporttal. Amint kilépünk a szabad ég alá, Arghud kétségbeesetten kérdez rá, hogy mi történt a mesterével. Mivel láttuk rajta, hogy szegényke eléggé másoktól függő típus, így javasoljuk neki, hogy keressen magának más vallást, mert az ő istene bizony visszatért a mennyekbe. Erre félőrülten ránk támad. Ehhez nincs mit hozzáfűzni. Ha vele is végeztünk, lépjünk vissza Rogdorhoz és meséljük el a kalandjainkat. Köszöni. Vele végeztünk, tőle nem kapunk több küldetést.


Nortar gyűjteménye - Nortar's Collectibles

Küldetést adja: Nortar

A másik ork, aki kellő mennyiségű feladattal lát el minket - de legalább rendesen meg is hálálja -, Nortar. Keressük fel őt is a Rogdoréval szemközti szobában. Első kérése az, hogy ha már úgyis a szavannára készülünk, tegyük meg, hogy benézünk egy régi barátjához Jurbanba és hozzuk el tőle az íjhúrt, amit Nortarnak ígért. Természetesen ennyit simán megtehetünk neki. Amikor éppen a szavanna déli fertályát járjuk be, térjünk be Jurban faluba is. Itt egyetlen asszonyt fogunk csak találni az egyik ház előtt sepregetve, vagy bent a házban. Amint a közelébe érünk, azonnal letorkol minket, hogy hogy merünk így rátörni. Mint kiderül, azért olyan ideges, mert a minap is így tört rájuk egy fekete csuklyás idegen és se szó se beszéd megölte a férjét. Tehát Mongar halott. Amikor megemlítjük neki Nortar nevét, s hogy a férje ígért neki egy príma íjhúrt, a nő úgy véli, igazat mondhatunk, mert a férje valóban említett valami ilyesmit, és át is adja, amire szükségünk van. Ezzel térjünk vissza Nortarhoz.
A következő dolog, amit Nortar be szeretne gyűjtetni velünk, az egy tegez tele Defora nyilaival. Ő is Nortar barátja, ő Orosban lakik. Ha már jártunk ott és aktiváltuk az ottani teleportot, akkor a legegyszerűbb, ha odaugrunk ennek segítségével. Nézzünk be a jelölt házba, de sajnálattal kell látnunk, hogy Defora holtan hever a háza padlóján. Vegyük el tőle a tegezt a nyilakkal, aztán irány vissza Alsorna és számoljunk be Nortarnak a történekről. Ekkor Nortar nem kicsit aggódni kezd, mert már hallott egy fekete csuklyás bérgyilkosról, aki az ő barátait vadássza le. Ezért egy kis kitérőnek kapunk tőle egy másik feladatot ("Nortar közbelép"), s csak miután elvégeztük azt, hozakodik elő az utolsó kérésével.
Eszerint Új-Ashosból el kellene hozni az ő íját, amit még a kapitányától kapott, s Oswaroth ostrománál elvették tőle, mikor foglyul ejtették. A bekövetkező mély csönd után elmondja nekünk, hol találhatjuk meg. Az íját szintén egy külön küldetés keretében kell beszereznünk ("Nortar íja"), s ha ezzel is megvagyunk, akkor lesz készen ez a küldetés-sorozat.


Nortar közbelép - Nortar's Effects

Küldetést adja: Nortar

Hatmandor környékeMiután Nortar két barátját is meggyilkolták, kezd gyanússá válni neki a dolog. Utána nyomoz kicsit az ügynek és értesülést szerez arról, hogy egy bérgyilkos irtja ismerőseit. Figyelmeztetnünk kell egy ork barátját is - aki emberbarát és jelenleg a Bayant Hatmandorral összekötő út mentén táborozik -, hogy meneküljön, amilyen gyorsan csak lehet, mert őt is ki akarják végezni. Nosza, útra fel, irány a Szomorú fej teleport (ha már aktiváltuk). Innen nem messze az út bal oldalán lesz az ork táborhelye. Mire mi odaérünk, már csak egy csuklyás fickót találunk ott, a neve Derrick. Megkönnyebbülésünkre kiderül, hogy ő is már csak a hűlt helyét találta célpontjának, de ha már ott vagyunk mi, gyakorlásnak megtesszük. Szépen felcihelődik és ránk támad. Mi meg leverjük. Értesítsük Nortart, hogy a barátja él, már elmenekült, mire mi odaértünk, viszont az orvgyilkostól megszabadultunk. Vállon vereget minket, aztán adja a következő feladatot.


Nortar íja - Nortar's Bow

Küldetést adja: Nortar

Új-AshosHát ez már igazán nem nagy feladat, csak éppen nem jutunk egyhamar hozzá. Ugyanis ezúttal Új-Ashosban kell felkeresnünk egy Jarek nevű embert. Miután végére járunk az I. fejezetnek, és megérkezünk Új-Ashosba, nem lesz nehéz dolgunk, mivel Jarek részeges ember, így könnyen rátalálhatunk "A királyi udvar" kocsmában. A bejárattól mindjárt menjünk jobbra, majd fel az emeletre. Itt egy rövid jelenetet látunk, amelyben két férfi beszélget: Jareket marasztalja még egy ivócimborája, mire az csekély rábeszélés után rendel még egy italt. Ebből a beszélgetésből az is kiderül, hogy a sarkon túl laknak, így mindjárt akcióba is léphetünk. Keressük fel Jarek házát, lépjünk be. Az ajtó ugyan nyitva volt, de Jarek felesége rögtön betöréssel vádol minket és hívni akarja az őröket. Mi azonban nyugtassuk meg, hozzuk szóba Nortar íját. Ajánljunk fel 100 aurát az íjért, s a nő készséggel megszabadul tőle. Ez is letudva, vigyük vissza az íjat Nortarnak.

Megjegyzés: érdemes tényleg mindjárt visszamenni Nortarhoz, mert e fejezet végén nem találkozhatunk vele, csakis a IV. fejezet elején. Ha akkor véletlenül elfelejtjük neki visszaadni a fegyvert, akkor a küldetést nem lehet megoldani, mert a főküldetés után az orkok felszívódnak. Persze használhatjuk is az íjat, mert igencsak jó eszköz...


Sordahon - Sordahon

Küldetést adja: Sordahon

Nos, ez az egészen aprócska küldetés akkor merül fel, mikor az "Úton a mocsárba" küldetés során békésen tipegünk vissza, hogy elújságoljuk Cassaranak, milyen sok dolgot derítettünk ki Új-Ashosban Gandoharról. Vidoran ballagunk a Próféta trónterme felé, amikor is a kupolátlan teremben előbújik a földből Sordahon, legalábbis az, amit Gandohar Sordahon teteméből a verita segítségével még visszahozott az életbe. Néhány kölcsönös becsmérlő szó után jöhet a mini-boss harc, melyben feladatunk egyértelmű: meg kell ölnünk - immár végleg - Sordahont, Gandohar seregeinek vezetőjét. Elég erős a védelme, és jól harcol, de a játéknak ebben a fázisában - főleg, ha eddig minden mellékküldetést végrehajtottunk - nem jelenthet nagy gondot a felaprítása. Viszont megéri, mert a következő zsákmányhoz juthatunk a győzelem által: Sordahon erődje (pajzs), Sordahon dühe (buzogány), 4 tulajdonság kristály (+10 erő, +10 életerő, +10 pontosság, +10 akaraterő), illetve egy Elátkozott nyakék nevezetű amulett. Most már mehetünk tovább a dolgunkra.

 

Minden jog fenntartva © 2008 - 2015 2worlds.hu

Lap tetejére

Design by Next Level Design
Lizenztyp CC

Módosította: Ardea

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. . Részletek.

.

EU Cookie Directive Plugin Information