Two Worlds - magyar rajongói oldal; hírek, leírások, végigjátszások, letöltések, tippek-trükkök, képek, információk
Mocsár PDF Nyomtatás E-mail

A Mocsár

A játékvilág ezen része igen nyomasztó. Állandó sötétség honol ezen a tájon. Nem sétálhatunk nyugodt szívvel még a legszélesebb úton sem, mert mindenhonnan vidonok ugranak elő a földből, tehát még csak fel sem lehet készülni a támadásukra. Ezen a tájon a verita uralkodik. Itt minden élőlény - lett-légyen az szörny vagy egyszerű állat - fertőzött, eltorzult, mert ez a mohó elementál mindent bekebelezett, mikor Gandohar elszabadította. A Mocsár - így nevezik Eollasnak ezt a felét, melyet magas, áthatolhatatlan hegyláncok fognak közre, de igazából ez a verita mocsara. Nincs ingovány, csak a fekete pusztaság, kiégett, halott föld ez, ahová csak a Tisztogatók teszik be a lábukat, hogy élelmet és információt szerezzenek.


A trófea - The Trophy

Küldetést adja: Hal Den

Ezt a küldetést csak azután vehetjük fel, hogy Erictől megkaptuk a "Látás" képességét. Érdekes módon egészen eddig senki sem akart hozzánk szólni, most meg mintha mindenki megelevenedett volna. Először az ajtóval szemközt a sarkon ácsorgó férfi, Hal Den szólít meg minket, ahogy a közelébe érünk. Közöl néhány tényt, majd előbb megkér minket, hogy lépjünk a helyébe, aztán röviden elmondja, miről is lenne szó konkrétan. Minden leendő Látónak ki kell állnia a félelem próbáját, melynek során egy-egy személyre szabott feladatot kapnak, s ha ezt sikeresen teljesítik, beléphetnek a Látók közé. (A Látók egyébként a Tisztogatók, de a különleges képességük miatt így nevezik magukat.) Hal Den azt a feladatot kapta, hogy keresse meg és végezzen a Lábujj nevezetű szörnnyel. Ez a lény valójában egy elátkozott (körülbelül úgy néznek ki, mintha egy embernek póklábak nőttek volna ki a hátából), de ravaszabb, mint a többi. Ez megfigyeli, becserkészi az áldozatait és utána levágja a lábujjukat, amit aztán egy nyakláncra fűzve a nyakában visel. Ezért is nevezték el Lábujjnak. Vállaljuk el a felkérést - az majd más lapra tartozik, hogyan állja meg a helyét később, mikor Hal Den már magára lesz utalva. Lábujj légvonalban nincs messze a tábortól, de ahhoz, hogy eljussunk hozzá, délről meg kell kerülni a sziklafalat, mely északról körülveszi a tábort. Tehát előbb induljunk el délnek a táborból kivezető egyetlen úton, majd forduljunk északnak az első lehetőségnél. Balról elhagyunk egy régi műhelyt (Kereskedő céh küldetése: "Apám műhelye"), és néhány lépés után lesz egy tágas beugró szintén balra. Ide menjünk be, itt találjuk a Lábujj nevű elátkozottat. Ha lenyisszantottuk a fejét, vegyük le a nyakáról a nyakláncot, ami majd bizonyítékul fog szolgálni Hal Den számára. Vigyük is vissza neki és kívánjuk sok szerencsét.

Megjegyzés: ez a küldetés bugos lehet, de nem jár komolyabb következményekkel. Mindössze annyi történik, hogy nálunk marad Lábujj nyaklánca, de minden más tekintetben sikeresen elvégezhető.


Elveszett társ - Lost Partner

Küldetést adja: Revnar

Ha tovább megyünk a kiépített deszkahídon onnan, ahol Hal Den áll, néhány lépés után balra egy beugróban egy másik fickót láthatunk ácsorogni. Ő Revnar. Ha beszélgetünk vele, elmondja, mi bántja, de a világért se kérné a segítségünket. Alapvető szabály, hogy Látók nem mehetnek egyedül a Mocsárba, kizárólag párokban. Ő és Mornar, a társa a minap kimentek vadászni. Már éppen becserkészték volna a prédát, amikor Revnar észrevette, hogy Mornar nincs sehol. Ideig-óráig kereste is őt, de aztán visszatért a táborba. Azóta nem tehette ki a lábát, mert társ nélkül nem mehet ugye, de addig, míg nincs bizonyíték Mornar haláláról, nem ismerik el, hogy a társa meghalt és addig nem kaphat új partnert. Szóval "róka fogta csuka". Ha kell, ha nem, mi akkor is segítünk neki! :-) Hagyjuk el a tábort dél felé, majd haladjunk tovább az úton keleti irányban. A Különös udvarház nevű kúria (Társaság Mágus céh küldetése: "A testvér ládái") előtt az út tulajdonképpen megszűnik, bár van egy széles kitaposott ösvény. Menjünk tovább ezen a letaposott úton, aztán azon a részen, ahol jobb oldalon hatalmas táblákban töredezett meg a felszín, térjünk le jobbra. Itt keressünk egy keskeny járatot, ami bemegy a sziklák közé. Ennek a járatnak a végében fogjuk megtalálni Mornar holttestét. Konstatáljuk, hogy megvan. Ekkor megjelenik Knantuk - később még találkozunk vele: ő egy rendkívül önfejű, merész Látó, az egyetlen, aki egyedül is be mer lépni a Mocsárba. Szóval ő szépen követett minket. Néhány szóban elmondja, hogy ki kell vágnunk Mornar szemét, mert Revnar csak ezzel tudja bizonyítani, hogy a társa tényleg halott és csak így kaphat másik társat. Ez a Látók szokása. Hát tegyünk eleget ennek a szokásnak. Lépjünk a holttesthez, kutassuk át, és "vágjuk ki" a szemét. Ugorjunk most vissza a Tisztogatók táborába és adjuk oda szerzeményünket Revnarnak, aki nagyjából megköszöni a segítségünket és jutalmul odaadja nekünk utolsó zsákmányát: egy íjat meg egy tegezt.


Hiábavaló szerelem - Love's Labour's Lost

Küldetést adja: Banagh

Új-AshosMiután megkaptuk a Látást, a kapu közvetlen közelében a táborban megjelenik egy Banagh nevű illető. Amikor közelebb lépünk hozzá, halkan megszólít minket. Szeretne kérni egy szívességet, de majd csak a táboron kívül akarja elmondani a részleteket. Azzal kelti fel a figyelmünket, hogy egy ember élete veszélyben van. Megkér minket, hogy találkozzunk az Elveszett ligetben, ami a Mocsáron kívül található. Menjünk vissza az Új-Ashos felé vezető úton, majd az elágazásnál térjünk le balra, dél felé. Itt menjünk az ösvényen, s hamarosan el is jutunk az Elveszett ligetbe. Itt Banagh előadja a gondját-baját. Van egy jó ismerőse a Veneficus egyetemen, egy lány, aki ott tanul és úgy érzi, veszélyben van az élete. Ahogy faggatjuk, kiderül, hogy valójában nincs közvetlen életveszélyben, csak már rég nem hallott róla és szeretné tudni, jól van-e. Egyezzünk bele, hogy ránézünk a spinére. Útmutatásai alapján először az egyetem hátsó teraszán keressük a leányzót, de ott a mondott helyen csak Mal Nist találjuk. Kérdezzük meg tőle, hogy ismeri-e Ann Naht, s erre a diáklány még azt is elárulja, hogy nemrég ment vissza a diákszállásra. Menjünk utána. A szobájába belépve azonnal hozzánk szól, de először csak annyit mond, hogy rendbe szedi magát. Ezután lehet vele tisztességesen beszélni. Azonban hamar rájövünk, hogy nem kicsit zavaros a csaj feje. Mindenesetre mentsünk egyet, mielőtt belemelegedünk a lelki témába, mert nehéz kitalálni, hogy a mi szándékunkat hogyan lehet nála elérni. Kacifántosan gondolkozik, túlkombinálja a dolgokat, sehogy sem lehet elég egyszerűen megközelíteni a témát...

1. megoldás
Ha azt akarjuk, hogy Ann szakítson Banaghfal, akkor próbáljuk meg úgy vezetni a beszélgetés fonalát, de - amint már mondtam - ez nem egyszerű. Itt nincs olyan válasz, hogy szakíts, vagy ne szakíts. Agyafúrtnak kell lenni. Mindenesetre ha folyamatosan negatív oldalról tekintjük a kapcsolatukat, Ann Nah előbb-utóbb feladja és szakít a sráccal, amit nekünk kell közölnünk vele.

2. megoldás
Az imént leírtak alapján azt sem egyszerű elérni, Ann Nah hajlandó legyen találkozni Banaghfal, hogy megbeszéljék a dolgokat. Mindenesetre ha a válaszainkat úgy adjuk meg, hogy látunk még esélyt a kapcsolatukra, akkor ő is fellelkesedik és hajlandó lesz legalább találkozni a fiúval. Ha ezt már elértük, akkor tulajdonképpen az ügy már el van rendezve. Viszont ezt az üzenetet mindenképpen át kell adnunk Banaghnak, aki erre szerényen megkér minket, hogy menjünk el vele a találkára az Elveszett ligetbe, és segítsünk neki. Nem kell megszólalnunk, a puszta jelenlétünk is erőt ad majd neki.
1. lehetőség
Ha azt mondjuk, boldoguljon egyedül, akkor a küldetés ezzel véget is ér. Tehát összejönnek ők, csak erről mi már nem fogunk tudni.
2. lehetőség
Ha beleegyezünk, hogy elmegyünk vele lelki támasznak, akkor tipegjünk ki az Elveszett ligetbe és hallgassuk végig a kissé esetlen szerelmi vallomásokat. Azután arassuk le a babérokat - jutalmunkat megkapjuk Banaghtól is, Ann Nahtól is. Ezután a lány elhagyja az egyetemet, Banagh a Tisztogatók táborát és felköltöznek a hegyekbe egy kis házba. "És boldogan éltek, míg meg nem haltak."


A mágia festője - Painter of Magic

Küldetést adja: Knantuk

Miután megkaptuk a Látás képességét és teljesítettük az "Elveszett társ" küldetést, amelyben rövid ismeretséget kötöttünk Knantukkal, a Tisztogatók táborába visszaérvén egy párbeszédnek lehetünk tanúi, ami néhány Tisztogató között zajlik. Az egyikük Knantuk. Ebből a beszélgetésből kiderül, hogy valamilyen küldetésen voltak, de rajtuk ütöttek, két társuk meghalt, egy pedig súlyosan megsérült. A feladatot nem tudták elvégezni. A fiúk oszolnak, mi pedig célozzuk be Delmont, aki nagy valószínűséggel egy fa tövébe kuporodik le. Tőle valamivel többet is megtudhatunk, de a lényegi információ az, hogy beszéljünk Knantukkal, mivel őt bízták meg ezzel a küldetéssel. De legyünk kíméletesek vele, mert már másodszor bukik bele az akcióba. Menjünk akkor most a néhány lépésre szintén a földön ücsörgő Knantukhoz. Hosszas győzködés után belemegy, hogy elkísérjük őt erre a küldetésre, de csakis a saját felelősségünkre.
A küldetésről röviden annyit, hogy a Veneficus egyetemtől kapták a megbízást, hogy derítsék ki, él-e még Renoir, a valaha élt legnagyobb festő, aki úgy tudott festeni, hogy a festmények mágikus erőt hordoztak. Ez egyedülálló képesség volt, gyakorlatilag leutánozhatatlan. A tudós mágusok azonban abban reménykednek, ha Renoir maga nem is maradt életben a Mocsár keletkezése után, a műhelyében még maradtak a festmények, melyeket tovább vizsgálva reprodukálhatják módszerét és mások is készíthetnek majd ilyen hatalmas erővel bíró képeket.
Nos, miután megegyeztünk Knantukkal, hogy csakazértis vele megyünk, egy találkozót beszélünk meg vele a régi egyetem előtt. Induljunk el a jelölt helyre. Útközben sok kalandunk lehet még, látomások törnek ránk, melyeknek utána járhatunk és rengeteg ellenfelet kell legyőznünk... Amikor pedig végre megérkezünk a mondott helyre, Knantuk nincs sehol. Egy képernyőn megjelenő felirat is figyelmeztet rá minket, hogy a srác bajban van, segítsünk neki. Ha most megint megnézzük a térképünket, láthatjuk, hogy kissé beljebb, az egyetem épülete felé kell mennünk, de ha olyan szögben állunk, akár szabad szemmel is megpillanthatjuk, ahogy a Látó egy csapat vidonnal harcol, s közben néhány rovargyík is csattogtatja felé hosszú nyelvét. Siessünk oda (bár elvileg nem hal meg, amíg mi segítünk neki) és álljunk neki mi is gyepálni a szörnyeket. Amikor a közvetlen életveszély elmúlik, Knantuk még visszafut és egy távolabb álló vidonnal is hadakozik egy sort. Amikor minden elcsendesül, a férfi automatikusan megszólít és megkér minket, hogy kutassuk át a társai holttestét - az ő szokásaik tiltják a halottaik átkutatását, mert az amolyan megszentségtelenítés lenne -, mivel minden bizonnyal az egyiküknél van valami, amivel tovább juthatunk innen. És tényleg. Az egyik tetemnél találunk egy kis idétlen versikét. Knantuk arrébbkocog néhány lépést és megáll egy teleportszerű kövön. Itt kell "felolvasnunk" a versikét. Ez annyiból áll, hogy megnyitjuk a felszerelésünket és elolvassuk a verset. Mikor eltesszük, mi szépen elillanunk.
Renoir műhelyében találjuk magunkat. A festőműhely nem nagy, annál inkább a rendetlenség. Lerí a helyiségről, hogy már régóta lakatlan, a gazdája valószínűleg halott. Knantuk gyorsan megállapítja, mi a helyzet, majd közli velünk, hogy akkor ő visszamegy a táborba. Mi is hagyjuk el a műhelyt. Ezután akár azonnal is visszatérhetünk a Tisztogatók táborába, vagy elvégezhetjük előbb az itteni feladatainkat (ld. "A múlt árnyai", vagy az elveszett város határában található hirdetőtábláról levett céhes küldetések).
Knantuk a Tisztogatók táborában vár ránk. A maga csendes módján közli, hogy köszöni a segítséget és átadja nekünk a mágusoktól kapott fizetségének egy részét.


Az utolsó kereszteslovag - Last Crusade

Küldetést adja: látomás a Mocsárban

Ez a küldetés a Mocsár egy bizonyos pontján merül fel, ha már birtokunkban van a Látás képessége. Az észak felé haladó úton hirtelen egy látomás jelenik meg előttünk. Egy idősebb és egy fiatalabb férfi balra előre megpillantanak egy barlangot és egyre csak bizonygatják, hogy ez az a Szent barlang, amit eddig kerestek. Miután elindulnak felfelé, újra önmagunk leszünk. Ha innen balra előre felnézünk, akkor a sziklafalban láthatunk egy lépcsőt, ami egy ajtóhoz vezet. Menjünk most fel ide és lépjünk be a Szent barlangba.
Megjegyzés: ha valaki látta az Indiana Jones és az utolsó kereszteslovag című filmet, az jót szórakozhat magában, mert ez a küldetés annak analógiájára épült! Még az kis párbeszéd is erre utal, mikor az apa a fiát Juniornak szólítja, s az visszavág neki, hogy ne szólítsa így... Ezen kívül a különböző próbák is igen hasonlóak a filmben látottakhoz.
Szent barlangIdebent először rovargyíkokkal gyűlik majd meg a bajunk, egyéb ellenfél néhány csontváztól és a végén ránk váró két erősebb ellentől eltekintve nem nagyon lesz. Haladjunk előrefelé, ahogy lehet. A kanyar utáni első elágazásnál újabb víziót látunk, melyben apa és fia azon tanakodnak, hogy itt vajon mi várhat rájuk. Persze egyikük sem jegyezte le, amit egy bizonyos sírkamra falán olvastak, így az emlékezetükből próbálják összevadászni a dolgokat. Mivel fuvallatot éreznek, ebből szépen lassan összeállítják a teóriájukat. Ez itt egy próba - az első a háromból. "Az istenek leheletének csak a bűnbánó ember képes ellenállni." Amikor ismét visszakapjuk az irányítást, mindenképpen térjünk ki jobbra (szoborral szemben állva), és a szarkofágból vegyük ki a pergamen darabot. Aztán menjünk tovább arra, amerre lehet. Itt aztán kékes felvillanások ölelnek körül minket a folyosó egy szakaszán, s mire átjutunk az első próbán, az életerőnk drasztikusan megcsappan, szinte nullára esik. Pótoljuk, vagy regenerálódjunk, mielőtt innen tovább megyünk!
A 2. próba megoldásaA következő forduló után egy újabb ajtóhoz érünk és újabb látomás ereszkedik ránk. Ebben a két férfi egy szögletes teremben áll és a második próba mibenlétét találgatja. Összehozzák a második próbára vonatkozó idézetet is: "Csak azok mehetnek tovább, kik az egyetlen igaz isten nyomát követik." Vízió el, miénk a pálya. Lépjünk be a szögletes terembe. Magunk előtt láthatunk egy lépőkövekből kirakott padlószakaszt. Vigyázzunk! Itt nem lehet akárhogy lépkedni, mert csapdák várnak ránk. Most vegyük elő azt a pergament, amit a szarkofágból szereztünk. Nézzük meg a kígyó vonalvezetését és kövessük azt lépésenként. Ügyeljünk rá, hogy van egy kis felfelé ívelő "hullám" is benne! Ha jó helyre lépünk, a kövön lévő Ankh jel felragyog. Tipegjünk át szépen a túloldalra, aztán menjünk tovább.
A most következő folyosókon is csontvázak lepnek meg minket, mivel a semmiből teremnek elő, ahogy elérünk egy-egy "sarokra". Aztán annak a rövid folyosónak az elején, ahonnan egy újabb ajtó nyílik, végignézhetjük az utolsó látomást. Erről kiderül, hogy ez az intelligencia próbája. Hát, rajta. Lépjünk be a kapun, menjünk le a csarnok közepén ácsorgó Fekete lovaghoz. Amikor a közelébe érünk, automatikusan megszólít minket.

1. megoldás
Helyből megtagadhatjuk a találós kérdésekre való felelgetést és leállhatunk vele harcolni, ha a "szemtelen" választ adjuk neki. Azonban azt meg kell jegyezni, hogy elég nagy kihívást jelenthet, mert szívós ellenfél. Ha mégis a felelgetést választjuk, de rossz választ adunk a kérdésekre, akkor is ránk támad.

2. megoldás
A Fekete lovag a következő kérdéseket teszi fel nekünk (a választ is ide írtam, elvégre ez egy végigjátszás, vagy mi a szösz... :-) ):
Az, ki készít, nem akar; annak, ki megvesz, nem kellek; az, kié vagyok, nem tud rólam. Mi vagyok én?
koporsó
Világosban nem látnak engem. Mozogni látszom, bár egyhelyben maradok. Mi vagyok én?
csillag
Mi az, mi énekel, de nincs hangja; van alakja, de nem szilárd; és a tenyerén hordoz, még sincs keze?
hullám

Ha jól válaszoltunk a Fekete lovagnak, vagy harcban legyőztük őt, átmehetünk a termen. Menjünk tovább a folyosókon. Amikor már majdnem célhoz értünk, ránk támad egy Pokolfajzat. Őt is meg kell ölnünk. Azonban ezután végre nyugodtan odasétálhatunk a szarkofághoz és kivehetjük belőle azt, amit az a két ember is keresett: a lyukacsos Szent Grált (a játékban a funkciója: ha iszunk belőle, láthatatlanná válunk. Korlátlan alkalommal felhasználható!).


A nyughatatlan szellem - The Restless Spirit

Küldetést adja: látomás a Mocsárban

Értelemszerűen ezt a küldetést is csak azután vehetjük fel, hogy Erictől megkaptuk a Látás képességét. Tehát amidőn már majdnem átléptük az egykori Ashos nem létező kapuját, egy vízióban szemtanúi lehetünk egy fiatal pár csúfos válásának. A lány hiába könyörög, a részeg férfiú rá se hederít, majd zavarában inkább faképnél hagyja a könyörgő lányt.
Új-AshosEmlékszünk még arra az asztalra borult fickóra a Királyi udvar kocsmában (ahova első sorban Nortar íja miatt kellett bemennünk)? Fent az emeleten találjuk még most is. Látogassuk meg. Most már megértjük, miért hadovált mámorában össze-vissza egy hercegnőről - az az ő szíve választottja volt, akit annak idején otthagyott. Na szóval, ha megszólítjuk a tökrészeg ipsét, azaz Vort, akkor egy sör után hajlandó lesz nekünk kiönteni a lelkét. Menjünk le az ivóba és vegyünk a csapostól egy korsó sört. Adjuk oda Vornak és a férfi beszélni kezd. Tragédiája abban áll, hogy miután magára hagyta a nőt, akit egyébként szeretett, létrejött a Mocsár és a lány odaveszett. Ő pedig tovább züllött és csak gurult, gurult lefelé a lejtőn, mígnem ide jutott. Kis unszolásra hajlandó lesz kimenni a sírjához, de csak akkor, ha vele megyünk. Találkozzunk vele a temető előtt.
Új-Ashos környékeMenjünk ki a város melletti temetőhöz, annak déli sarkánál vár ránk a fickó. Kövessük őt az egyik sírhoz, ami előtt ott találunk majd egy szellemet, Aliciat. A beszélgetés során Alicia Vor tudtára adja, hogy ő már régen megbocsátott neki, de vissza kell kapnia imádott medálját, mert anélkül nem térhet örök nyugalomra. Ezt a nyakláncot még Vortól kapta régen és sosem vette le a nyakából, de most apja őrzi emlékül. Vor nem mehet oda, mert az apja azonnal agyoncsapná, így maradunk mi. Térjünk vissza Új-Ashosba és keressük fel az öreget. Hosszas győzködés után végre átadja nekünk, amiért jöttünk és mehetünk vissza a halott leányzóhoz. Örömmel veszi magához a medaliont és tova is tűnik rögvest. Ezután már csak Vorral kell néhány szót váltanunk, s ő megfogadja, hogy mostantól jó útra tér és megpróbál megbékélni sorsával.

 

Minden jog fenntartva © 2008 - 2015 2worlds.hu

Lap tetejére

Design by Next Level Design
Lizenztyp CC

Módosította: Ardea

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. . Részletek.

.

EU Cookie Directive Plugin Information