Two Worlds - magyar rajongói oldal; hírek, leírások, végigjátszások, letöltések, tippek-trükkök, képek, információk
Új-Ashos PDF Nyomtatás E-mail

Új-Ashos

Új-Ashos a játék sokak által leglenyűgözőbbnek, legizgalmasabbnak tartott városa. Szép zene, gyönyörű épületek, hangulatos megvilágítás - legfőképpen éjszaka -, és megszerzésükre ingerlő páncélok. :-) Új-Ashosban ezen kívül azonban számos küldetés vár ránk. Érdekes, izgalmas és vicces párbeszédek (ld. Lexington úr őrei!).
Sajnos a játék egyik legbugosabb küldetése is itt található, így amikor Lexington úrnak végezzük a második feladatot (mellékküldetést), akkor érdemes figyelmesen elolvasni a végigjátszásban leírt figyelmeztetéseket és (kényszer)megoldást, ha a végére akarunk járni az ügynek.


Egy ima a halottért - A Prayer for the Dead

Küldetést adja: Steria

Miután megérkeztünk Új-Ashosba, vegyük az irányt a Piactérre, ami a teleporttól balra esik, ha szemben állunk a Veneficus egyetem bejáratával. Amint megközelítjük a hölgyeményt, ő azonnal megszólít minket és elbeszéli nekünk szomorú történetét. A férje vadász volt, s egyik este úgy jött haza, hogy valami megharapta. Másnapra elfertőződött a seb, majd nemsokára meg is halt. Steria a városfal tövébe temette el a halottat, s azóta is rendszeresen kijár oda elmondani egy imát. De hogy imája erősebb legyen, segítséget szokott kérni, hogy valaki kísérje őt el, s meditáljon vele együtt. Erre a felkérésre igazából nem lehet nemet mondani, bármilyen "kifogást" találunk, mindenre ad magyarázatot. Persze végül mégis megtagadhatjuk, de miért is ne támogatnánk szegény özvegyet a gyászában. Amikor beleegyezünk, hogy elkísérjük, akkor kövessük az asszonyt ki a városból, majd mindjárt le balra (ha észrevesszük, vegyük fel a fűben heverő papírost, egy későbbi küldetéshez kelleni fog!). Egy nagy fa mellett a nő megáll, s megkér, hogy álljunk mellé. Elég ha csak állunk egy kicsit, nem is kell imádkoznunk, ha nem akarunk. Persze rögtön látjuk, hogy a tetem el sincs földelve, mikor ezt felhozzuk, az asszony azonnal felel: nem volt pénze sírásót fogadni, ő maga meg nem tudott sírt ásni neki. Na jó. Akkor imádkozzunk. Nem telik bele fél perc, Balin hirtelen feltápászkodik, Steria lelkesen fogadja ezt az eseményt és gyakorlottan felkínálja a vérünket férje számára. Hát ez meg micsoda dolog?! - kérdezhetnénk, ha lenne időnk reklamálni, de Balin máris feni ránk a kihullott fogait, szóval inkább kardot elő és harc. Miután megöljük Balint - végleg? - még Sterianak állj feljebb és alaposan leszid minket lelketlen gazembernek titulálva minket. Hagyjuk magára.


Előkelő esernyők - Exclusive Umbrellas

Küldetést adja: Plu Via

Még mielőtt a piactérre felmegyünk a lépcsőn, attól balra van egy épület, melynek ajtaja előtt ott ácsorog Plu Via az "Esernyő mennyország" nevű üzlet tulajdonosa. Zsoldosnak néz minket, ennél fogva alkalmasnak tart egy kényes feladat elvégzésére. Legutóbb elátkozott medúzák bőréből készült esernyőket rendelt, mivel azok híresek a folyadék taszító tulajdonságukról. Meg is érkezett a szállítmány, csakhogy minden darabot elátkoztak, melynek következtében az egyik esernyő hirtelen életre kelt és felfalta a tulajdonosát. Plu Via ezért nagyon aggódik, nehogy így járjon a többi vásárlója is. Az egyik rendszeres vevője, aki odavan az esernyőkért, többet is vett ebből a termékből, azon kívül idős már, hogy ilyen veszéllyel szembenézzen, így őt kell elsőként meglátogatnunk. Azután el kell mennünk Oro Ave-hoz, az ornitológushoz, aki szintén vett egy ilyen "előkelő" esernyőt.
Tehát menjünk előbb Hai Mer professzor házába, ami jelenleg üres (mert a professzor az egyetemen van) és hadonásszuk le az ott lévő 3 elátkozott esernyőt. Használjunk kétkezes hosszú fegyvert, amellyel akár egyszerre támadhatjuk mindhármat, ha ismerjük már a körkörös suhintás képességet. A mágiával nem sokat kezdhetünk ellenük, és a fegyverek közül is inkább a vágó, szúró eszközök hatásosabbak. Ha velük megvagyunk, menjünk tovább Oro Ave-hoz.
Oro Ave házában csupán lányát találjuk, aki mélységes felháborodása után (mert hívatlanul mertünk belépni a házba) végre kinyögi, hogy apja elment a madárkiállításra és magával vitte az esernyőt. Irány tehát a madárkiállítás, ami mindjárt a sarkon túl található. Mikor belépünk, madártetemeket láthatunk mindenhol és Plu Via elátkozott esernyője mindjárt ránk is támad. Kaszaboljuk le ezt is. Ezután előjönnek a másik szobába bezárkózott látogatók, s Oro Ave meg is szólít minket. Ígérjük meg neki, hogy Plu Via majd kárpótolja őt. Azonban a szerencse a szerencsétlenségben, hogy ezután majd többet foglalkozik a lányával, hiszen a madarai úgyis mind odavesztek. Miután végre mindenki elmegy, kifoszthatjuk az egész helyiséget. :-)
Most már menjünk vissza Plu Viahoz. Meglepő módon a bolt üres. Illetve nem üres, mert itt is az orrunk elé röppen egy elátkozott esernyő. Miután ezzel is leszámoltunk, kinyílik egy kicsi szoba ajtaja, ahol megtaláljuk Plu Viat. Beszéljünk vele. Az átkozódásai közepette - mellyel a kereskedő céhet sújtja, mert meggyőződése, hogy azok direkt küldtek neki megátkozott esernyőket, mert féltékenyek rá, hogy nő létére ilyen jó üzletvezető - kifizeti beígért jussunkat, aztán utunkra bocsát.


Új ház Ashosban - New House in Ashos

Küldetést adja: Yao, az ingatlanügynök

Mikor elhaladunk egy szegletbe eső ház mellett, odakocog hozzánk Yao, az ingatlanügynök és bizalmasan elsuttogja nekünk, hogy hallatlan ajánlattal szolgálhat nekünk. Azt a házat, ami előtt állunk, megvehetjük tőle "mindössze" 80.000 auráért. Mikor enyhén megdöbbenve közöljük, hogy ennél olcsóbban vettünk egy házat Hatmandorban, hirtelen leengedi az árat 30.000 aurára. Na, ennyiért már belefér. Miután nyélbe ütjük az üzletet, a fickó el is tűnik, mint aki jól végezte dolgát. Nos, akkor hát foglaljuk el tulajdonunkat. Lépjünk be a házba. Minden csöndes. Csak amikor belépünk a hálószobába, értjük meg, miért is volt oly fontos gyorsan és olcsón megszabadulni a háztól: két holttestet találunk itt, meg egy levelet, amiben valaki felkér valakit, hogy ölje meg csalárd asszonyát és szeretőjét. A munkát elvégezték. De jó! Mindenesetre mi kihasználhatjuk a házban található ládákat és szekrényeket, amelyben tárolhatjuk azon holmijainkat, amiktől nem akarunk így vagy úgy megszabadulni.


Halott kedves - Dead Lover

Küldetést adja: Sol Pan

Ez egy érdekes küldetés sorozat első eleme. Amikor Új-Ashos utcáit rójuk, megpillanthatunk egy korlátnál magányosan álldogáló nőt. A neve Sol Pan. Beszélgessünk vele - de rá kell szánni az időt, mert nem lesz rövid. Tömören annyi, hogy még a Mocsár kialakulása előtt megismerkedett egy fiúval és nagyon szerelmesek lettek egymásba. A fiú tehetséges mágus volt és az egyetemen tanult, de azon a napon, mikor az a félresikerült kísérlet elszabadult, Dir Talnak is nyoma veszett. Sol Pan hazavárta jó ideig, de aztán belenyugodott, hogy valószínűleg meghalt. Azonban a minap előkerült egy férfi a Mocsárból, akinek a személyleírása illik Dir Talra - sajnos ezúttal tényleg csak a holttestét találták meg. Sol Pant az keseríti el még jobban, hogy ha valóban életben volt ennyi éven át, de nem vette fel vele a kapcsolatot, akkor az csakis azt jelentheti, hogy a Tisztogatók közé állt. A Tisztogatók olyan emberek, akik arra tették fel az életüket, hogy a Mocsarat járják és az odaveszett embereket és házaikat fosztogatják, ugyanakkor valami furcsa látó képességgel is bírnak. A városból ugyan kitiltották őket, de néhanap látni lehet, ahogy az emberekkel - főleg a mágusokkal - kereskednek. Rendszerint információkat adnak el alapvető élelmiszerekért. Továbbá van egy olyan szabály, hogy a városba semmit sem hoznak be, illetve a városiaknak tilos megközelíteni minden olyan dolgot - bármi vagy bárki legyen is az -, ami a Mocsárból érkezett, mert fertőzéstől tartanak. Ezért nem tudja Sol Pan tisztességesen eltemetni elhunyt párját sem - már ha tényleg ő az. Megkér minket, hogy menjünk ki és nézzük meg, valóban Dir Tal teteme hever ott a folyóparton. Van a fiúnak egy karperece, arról felismerhetjük. És ha már ott vagyunk és megvan a karperec is, akkor hozzuk már el azt neki, hogy örökre emlékezhessen kedvesére.
Sok beszédnek sok az alja. Menjünk ki a folyópartra, ahol meg is találjuk Dir Tal holttestét, mellette meg egy vízköpő tetemét. Ez van. A vízköpő végzett a férfivel, de végül az is ottmaradt. Kutassuk át a tetemet, s abban a pillanatban, ahogy magunkhoz vesszük a karperecet, megjelennek Dir Tal őrzőit. Mivel azonnal körülvesznek minket, ezért bajos lehet megküzdeni velük egyszerre. Próbáljunk meg kissé távolabb futni és valahogy egyenként megküzdeni velük. Miután ezzel megvagyunk, térjünk vissza Sol Panhoz. Adjuk át neki a karperecet, cserébe megkapjuk Sol Pan gyűrűjét.


Árulás - Betrayal

Küldetést adja: Sol Pan

Mikor visszaadtuk Sol Pannak Dir Tal karperecét, a nő azzal búcsúzik tőlünk, hogy majd látogassuk meg a házában, ha ismét erre járunk. Hát járjunk arra, lépjünk be a házba és szólítsuk meg ismét a nőt. Ekkor ismét egy kifogásokkal teli hosszú történetet mesél arról, milyen magányos is volt ő az elmúlt két évtizedben, és senki sem vádolhatja meg, hogy próbált újra élni, új szerelmet találni és a többi, és a többi. Végre csak kilyukad arra, hogy Dir Tal meg ő egykor esküt tettek az istenek színe előtt, hogy sosem csalják meg egymást. Ezt Dir Tal azzal biztosította, hogy egy idéző varázslattal látta el saját és kedvese karperecét, amely egyfajta erényövként funkcionál majd a későbbiekben. Miután a férfit halottnak hitte, a nő más emberek társaságát kereste. Azonban minden alkalommal megjelentek Dir Tal őrzői és végeztek a szerencsétlen áldozatokkal. A varázslat amolyan mellékhatásaként ezek az "áldozatok" nem lelték nyugalmukat, hanem visszajárnak kísérteni ebbe a világba és Sol Pan nevét sóhajtozzák folyamatosan. Ezért aztán Sol Panról már mindenféle feltételezések keltek szárnyra a városban, melyek bemocskolják a nő nevét. Ahhoz, hogy ezt a küldetést befejezhessük, három másik küldetést kell ennek kapcsán teljesíteni: "Rendhagyó barátnő", "Kanos négyes", "Beteljesületlen vágy". Ha minden visszajáró lélekkel találkoztunk és tovább segítettük őket a másvilágra, térjünk vissza Sol Panhoz, s jutalmul megkapjuk Sol Pan amulettjét. Még más is kapnánk, ha nem tartanánk az esetleges következményektől... :-)


Rendhagyó barátnő - Atypical Girlfriend

Küldetést adja: Sol Pan

Az első szellem, akit el kell tüntetnünk ebből a világból, egy Li Lith nevű leányzó szelleme, akivel a Piactéren találkozhatunk. Beszélgessünk vele kicsit. A szavaiból az derül ki, hogy Sol Pan nem mert férfi személlyel kapcsolatot kezdeményezni, így aztán a gyengébbik nemhez folyamodott vigaszért. Ez sem segített, mert minőségében ugyanolyan volt, így aztán szegény lány azt sem tudja, hogyan halt meg. Semmi másra nem emlékszik, csak Sol Panra. Próbáljuk úgy megközelíteni a dolgot, hogy Sol Pan meghalt és azt akarná, hogy ő is boldog legyen, hát képzeljen el egy olyan helyet, ahol igazán jól érezné magát. A következő pillanatban el is tűnik Li Lith szelleme. Mehetünk tovább.


Új-Ashos környéke


Kanos négyes - Horny Quartet

Küldetést adja: Sol Pan

Míg az előző történetről még akár azt is mondhatnánk, hogy "kedves", ez a szál borzalmasnak bizonyul. Keressünk meg egy tisztást a folyóparton, ahol négy férfi szelleme mérgelődik. Amikor odaérünk és gyanútlanul szóba elegyedünk velük, rettenetes dolgok derülnek ki Sol Pan múltjából. Ezúttal nem ő volt a hibás - a négy férfi erőszakot akart tenni a magányosan sétáló nőn és egy pillanatra sem mutatnak megbánást fertelmes tettük miatt. Majd mi rávesszük őket, hogy megbánják, amit egy védtelen lánnyal műveltek! Miután mind a négy szellemmel végeztünk, még egy utolsó visszajáró lélek maradt, akinek segítenünk kell.


Beteljesületlen vágy - Unmet Need

Küldetést adja: Sol Pan

Na ez egy igazán furcsa és némileg bizarr eset. :-) Sol Pan kínjában már nem tudott mit kitalálni. Azt is kipróbálta végül, hogy hátha csak az emberek számítanak bele a "körbe", de persze nem jött be, s így esett áldozatul Sol Pan vágyainak Throw, a kis bohókás imp. Őt egy istállóban találjuk meg, amint magányosan danolászik. Beszélgessünk vele kicsit. Néhány szó után bemutatja nekünk barátait, akiket pusztán a képzeletével idéz meg: csirkéket és teheneket. A nevük Hubert - mindnek.

1. megoldás
Ha nincs türelmünk foglalkozni a kis imp problémáival, szomorúan közöljük vele, hogy sajnáljuk, de nincs más választásunk. Nem egy kemény ellenfél, hamar meghal szegényke. Ezzel itt be is fejeztük ezt a küldetést, mehetünk vissza Sol Panhoz.

2. megoldás
Ha szépen, türelmesen végighallgatjuk, megtudhatjuk, hogy Throwt kiűzték a Tisztogatók, mert ő tulajdonképpen a Mocsárban élt. De ő nem akar mást, mint énekelgetni, meg játszani (azaz megvalósítani a képzeletét). Csakhogy az a férfi, akinek a csűrjébe beköltözött, megrémült tőle és most el kellene tűnnie innen. A fickó barátságtalanná vált. Segítsünk ennek a kedves impnek egy újabb csűrt találni. Menjünk át a szomszéd épülethez, ahol fel-alá járkál Lon San, egy földműves, aki süket, mint a nagyágyú. Ez hamar kiderült a vele folytatott párbeszédből. :-) Hát neki aztán mindegy lesz, hogy Throw ott dalolászik majd az ő csűrjében, nem? Szóljunk Thrownak, hogy költözhet, le van zsírozva a dolog. Ő boldogan átmegy oda, s eszébe sincs többé Sol Pant szólongatni. Na, most már tényleg visszamehetünk szólni a nőnek, hogy minden szellemet elintéztük a kellő módon.


A felbecsülhetetlen könyv - A Book Like No Other

Küldetést adja: Timothy

Timothy a Veneficus egyetem előcsarnokának lépcsőjén ücsörög és magol. És izgul. Nagyon. Mivel másnap lesznek a vizsgák és elhagyta a jegyzetfüzetét, amiben olyan dolgok vannak, ami pótolhatatlan, s ami nélkül másnap képtelen lesz levizsgázni. Még 100 aurát is felajánlott annak, aki megtalálja és visszaszolgáltatja neki, de eddig még senki sem volt erre hajlandó. Már lemondott róla, s valószínűbbnek tartja, hogy már valaki kisajátította, de mi azért csak felajánljuk, hogy megkeressük. A könyv címe: "Az ősi ereklyékről". Az előcsarnokból menjünk el az egyetem keleti szárnyában található könyvtárba. Ott menjünk fel az emeletre, haladjunk végig a polcok mentén egészen a sarokig. Mikor már majdnem felkenődünk a falra, akkor egészen a sarokban, alig észrevehető helyen megleljük a "szent könyvet". El is olvashatjuk, ha úgy tetszik, nem lesz belőle gond. Vigyük vissza Timothynak, s ő kitörő örömmel adja nekünk a beígért 100 aurát.


Egy a könyvért - One for the Books

Küldetést adja: David

Miután az iménti tranzakció lezajlott, kifelé menet az egyetem főbejárata előtt szinte beleütközünk David barátunkba, aki kétségbeesetten járkál fel-alá és szentségel. Mikor megkérdezzük, mi a baj, azonnal előadja a problémáját. A könyvtárból eltűnt egy rendkívül értékes könyv, aminek az a címe, hogy "Az ősi ereklyékről", s a korábbi stiklijei miatt azt hiszik, most is ő volt a tettes. Csakhogy most nem ő volt és vagy kideríteni, ki lopta el és visszaszerzi tőle, vagy úgy rúgják ki, hogy a lába se éri a földet. Ez pedig az egész életét tönkretenné, mert soha többet nem léphet az egyetem területére, pedig neki itt van az összes ügyfele. Magunkban káromkodjunk egyet, közben pedig ajánljuk fel Davidnek, hogy majd mi előkerítjük a bűnöst és a könyvet. Abban a pillanatban, mikor elvállaljuk a feladatot, ketyegni kezd egy óra: 20 percünk van rá, hogy megkeressük Timothyt és visszaszerezzük tőle a könyvet, amit ellopatott velünk.
Ehhez teljesítenünk kell a "Trükkös Timmy" küldetést. Attól függően járunk sikerrel, vagy bukunk el, hogy mit mondunk Timothynak, miután megtaláljuk őt. Ha siker koronázza próbálkozásunkat és még időben visszahozzuk az egyedülálló könyvet, akkor Davidtől megkapjuk az általa beígért 1.000 aurát. Ha azonban nem szerezzük meg a könyvet, vagy nem érünk vissza vele időben, akkor Davidet kirúgják az egyetemről.


Trükkös Timmy - Tricky Timmy

Küldetést adja: David

Tehát az előző küldetés felvételekor elindul a homokóra, 20 percünk van rá, hogy visszahozzuk Davidnek a könyvet. Először is keressük meg Timothyt. Már nincs az előcsarnokban, hanem Plu Via boltjának bejárata közelében ücsörög egy padon. Elég nehéz észrevenni, ha az ember nem itt keresi. Amikor odaérünk hozzá, szólítsuk meg. Nagyon vigyázzunk, mit mondunk neki!

1. megoldás
Ha azonnal ráripakodunk, hogy adja vissza a könyvet, akkor Timothy lassú mozdulattal a zsebe felé nyúl, mintha a könyvet akarná odaadni. De csak a személyes teleportját kapja elő és eltűnik a semmiben - bottal üthetjük a nyomát. A könyv ugrott, Davidet kirúgják. Ily módon ez nem is tekinthető megoldásnak, hiszen így sikertelen lesz a küldetéstünk.

2. megoldás
Ha azt feleljük neki, hogy egyetlen ujját se merje megmozdítani, mert helyben levágjuk, csak árulja el, hol van a könyv, akkor a srác összetörik és bevallja, hogy az már nincs nála. Elígérte egy fickónak, aki cserébe ad neki egy előre elkészített főzetet a másnapi vizsgájára, amit enélkül garantáltan nem fog tudni letenni, mert az alkímiához csöppet sem ért - ellenben a teleportokkal. Szóval a könyv maga a városon kívül, de annak közelében található egy kő alá elrejtve. Menjünk a mutatott helyre. Itt hátráltat minket két fekete párduc meg két csontváz, de ha nem bírunk velük, akkor egyszerűen vegyük fel a könyvet és hagyjuk ott őket. Ezzel megmentettük David barátunkat és jutalmul kapunk tőle majd 1.000 aurát.


Papírok nyomában - Paper trail

Küldetést adja: Gazdasági igazgató

A Gazdasági igazgatót a szobájában fogjuk megtalálni (vagy a könyvtárban), a könyvtár felé menet a keleti szárnyon. Sopánkodik egy sort, hogy reggel kint volt éppen a hátsó teraszon, amikor egy hirtelen erős széllökés felkapta az összes papírját és kifútta a kezéből. A dokumentumok egy részét sikerült már összeszednie, de 15 még mindig hiányzik. Némi jutalmat is kilátásba helyez, ha leszünk szívesek beszolgáltatni neki a fecniket. A dolog nehézsége az, hogy az Egyetemi dokumentumok helyét nem jelöli a játékbeli térkép. A mi jelölt térképünkön (ld. kissé feljebb) azonban a sárga pontok megmutatják, hol találjuk ezeket, de ide is elhelyezek egy rövid hely leírást.

1.Az egyetem keleti szárnyában a könyvtárban mindjárt az ajtó mellett.
2.Az egyetem előcsarnokában a lépcső aljában álló hatalmas szobor és a tőle jobbra lévő bonsai fa között.
3.Az egyetem előadótermében a nyugati szárnyon az emelvény mellett.
4.A professzorok irodájában a folyosón.
5.A professzorok irodái felől a diákszállás felé menet a fal tövében.
6.A diákszálláson Lisa szobájában.
7.Az egyetem épülete előtt a fűben.
8.Az egyetem hátsó teraszán az egyik padon.
9.Lexington nyári rezidenciája előtt a fűben a korlát mellett.
10.A Királyi udvar kocsmához felvezető lépcső aljában a földön.
11.A Cormic rezidencia előtt az elkerített kis füves részben.
12.A Mangano rezidencia előtt a ládáknál.
13.Új-Ashos keleti kijáratától néhány lépésre a fűben.
14.Új-Ashostól nyugatra, a város mellett vezető úton egy elágazásnál.
15.A tengerparton a Keskeny átjáró közvetlen közelében.

Ha mind megvan, vigyük el a Gazdasági igazgatónak, de keserűen tapasztalhatjuk, hogy a fickó igazi fukar ember és elég hálátlan is.


George gondja - George's Problem

Küldetést adja: Jóképű Georgie

Ezt a küldetést csak azután vehetjük fel, hogy bejutottunk "Az Oroszlánba" és túlestünk az első beszélgetésen Lexington úrral. Miután Lawrence Lexington kiparancsolja George-ot az épületből, a morózus fickó a bejárat előtt fog álldogálni. Kifelé jövet szólítsuk meg, beszélgessünk vele egy kicsit. Ekkorra már hallanunk kellett a Fekete rózsa ügynökségről, amelynek keretében fiatal lányok társalkodónőként jelennek meg előkelő társaságokban és ott kulturált szórakozást biztosítanak az úriembereknek és úrhölgyeknek. Csakhogy mindig vannak brutális alakok. George unokahúga, Anette is áldozatul esett egy ilyennek. Lester gróf - mivel többet fizetett - azt hitte, hogy bármit megtehet a lánnyal, aki elszórakoztatta. És amikor az ellenkezett, úgy megverte, hogy szegénynek még a foga is kitört, így már nem dolgozhat többet az ügynökségnek sem, ami elég nagy érvágás szegénynek, hiszen a szülei már régen meghaltak, s így tudta magát eltartani. Persze George azonnal a gondjaiba vette, de meg akarja bosszulni Lester gróf gorombaságát. Két módszer áll rendelkezésre.

1. megoldás
Ha úgy döntünk, segítünk megölni Lester grófot, akkor el kell végeznünk az "Egy borosüveg" küldetést, amelyben szépen megmérgezzük a bűnös fickót és/vagy végzünk az őrökkel is ("Az igazság keze").

2. megoldás
Ha úgy döntünk, nem segítünk George-nak, akkor maga megy el megölni Lestert.
1. lehetőség
Ekkor még mindig követhetjük Jóképű Georgie-t a piknik helyszínére. Mikor George harcolni kezd az őrökkel, segíthetünk neki megküzdeni velük, majd magát Lestert is kivégezhetjük. Ebben az esetben 990 aura üti a markunkat.
2. lehetőség
Ha nem követjük rögtön George-ot, hanem később érkezük a piknik helyszínére, vagy követjük, de nem avatkozunk közbe, akkor George meghal. Miután vele végeznek, de lelkiismeret furdalásunk támad a halála miatt, akkor felvehetjük "A bosszú angyala" küldetést és megbosszulhatjuk őt.


Egy borosüveg - A Vintage Bottle

Küldetést adja: Jóképű Georgie

Ha úgy döntöttünk, segítünk George-nak megoldani a problémáját és bosszút állunk Lester grófon, akkor George ad nekünk egy fiola mérget - amivel unokahúga akart végezni magával elkeseredésében -, hogy ezt öntsük bele abba a borosüvegbe, amelyet kiinni készül Lester gróf a mai piknikjén. Ezzel a méreggel a zsákunkban ballagjunk oda a piknik helyszínére. Először is azt vesszük észre, hogy ott áll egy szolga. Fegyvertelen, ártatlan, de mégis csak el kell valahogy hajtanunk onnan. Ijesszük meg azzal, hogy fegyvertelenül behúzunk neki egyet ököllel. El is iszkol menten. Lépjünk az asztalhoz, öntsük bele a mérget a borosüvegbe, majd táguljunk innen.

1. megoldás
Ha azonnal elhagyjuk a helyszínt és visszamegyünk George-hoz, akkor a képernyőn megjelenő felirat tájékoztat minket arról, hogy Lester megitta a mérget és meghalt. Akár meg is várhatjuk az eredményt ott a terasz mellett, tisztes távolból nézve végig, ahogy összerogy a fickó, ebben az esetben viszont azonnal megtámadnak minket az őrei. Ezután térünk vissza megbízónkhoz, és a jutalmunk 990 aura lesz.

2. megoldás
Ha nincs türelmünk megvárni, míg az átok fickó megissza a mérget, akár meg is támadhatjuk őt meg az őreit, miközben ők a terasz felé igyekeznek. Ekkor felmerül "Az igazság keze" küldetés, melynek során meg kell ölnünk Lestert és az őreit.


Az igazság keze - Hand of Justice

Küldetést adja: Jóképű Georgie

Tehát ez a küldetés akkor merülhet fel, ha úgy döntünk, segítünk George-nak megbosszulni Anette-et és megmérgezzük Lester borát, de nem várjuk meg, míg megissza, hanem inkább megtámadjuk őt meg az őreit. Először essünk neki Lesternek, aki ijedtében bekuporodik a terasz sarkába, aztán vegyük sorra az őreit is. Miután elvégeztük a derekas munkát, térjünk vissza a jó hírrel George-hoz, aki ezért 990 aurával fog megjutalmazni minket.


A bosszú angyala - The Avenger

Küldetést adja: Jóképű Georgie halála

Ez a küldetés csak akkor merül fel, ha nem segítünk George-nak megbosszulni unokahúga megszégyenítését és később sem segítettünk neki a gróf és őrei elleni harcában. Ekkor George-ot - mivel nem bír a túlerővel szemben - megölik. Mintegy utolsó esélyként még megbosszulhatjuk halálát: végezzünk Lester gróffal meg a két őrével. Persze ezért már nem lesz, aki jutalmat adjon nekünk.


Lexington úr - Mr. Lexington

Küldetést adja: Lawrence Lexington

Ha a főküldetés vonalon elvégeztük a "Sammy, a Bika" küldetést, és visszatértünk Lexingtonhoz jelentést tenni, akkor ő azzal bocsát el - miközben kezünkbe nyomja "Az Oroszlán" tagsági kártyát -, hogy majd hívat minket, ha szüksége lesz a segítségünkre. Erről egy a képernyőn megjelenő felirat tájékozat minket: "Lexington úr új feladatot kíván adni." Járuljunk Lexington úr becses színe elé és tudakoljuk meg, miben szándékozik alázatos szolgája szolgáltatásait igénybe venni. Ekkor megkapjuk tőle "A zsarolók" küldetést.


A zsarolók - The Racketeers

Küldetést adja: Lawrence Lexington

Ennek a küldetésnek az a lényege, hogy Lexington meg akarja tartani a kereskedők iránta érzett tiszteletét, viszont igazából nincs ideje az ő apró-cseprő gondjaikkal foglalkozni. Ezért a nevében kell intézkednünk az ügyben. Egy kereskedő kereste fel őt nemrég azzal, hogy már jó ideje zsarolók zaklatják a piaci kereskedőket, de a városi őrség nem tesz semmit, fegyvert meg nem hordhatnak maguknál a közelmúltban hozott korlátozó rendelet miatt. Keressük fel az illetőt. Erdon kint fog ácsorogni Új-Ashos egyik keleti kijáratánál. Beszéljünk vele és ő részletesen beszámol a történekről. Volt egy kereskedő, aki szembeszállt a zsarolókkal, de nagyon csúful elbántak vele és utána egy hétig az ő lenyúzott arcbőrét viselte az egyik maszkként - mintegy precedensként, hogy így jár, aki ujjat mer húzni velük. Hát ilyenek ezek a zsarolók. Miután kiöntötte szívét, nincs más dolgunk, mint várni, míg megjelennek a gazfickók. Nemsokára megérkezik a trió. Amikor meglátnak minket, mindjárt előadják a megfélemlítő dumájukat és mondhatunk nekik akármit, akkor is nekünk fognak támadni. Végezhetünk velük egyenként is, vagy egyszerre, ha például van egy jó hosszú fegyverünk, amivel időnként körbesuhinthatunk. Miután leszámoltunk a zsarolókkal, nyugtassuk meg Erdont, aki ad némi pénzt hálája jeléül. Üdvözletét küldi Lexingtonnak, térjünk hát vissza hozzá. Tőle kapunk még egy kisebb összeget.


Lexington úr - Mr. Lexington

Küldetést adja: Lawrence Lexington

Miután teljesítettük Lexingtonnak Erdon kereskedő védelmében "A zsarolók" küldetést, ismét csak azzal bocsát minket utunkra az uraság, hogy majd szól, ha ismét szüksége lesz ránk. Erről megint csak a képernyőn megjelenő felirat tájékozat minket: "Lexington úr új feladatot kíván adni." Amikor összecsapott bokával tisztelegve megjelenünk Lexington úr nagylelkű személye előtt, elmesél nekünk egy szép hosszú történetet arról, milyen jól együttműködtek a korábbi polgármesterrel, de sajnos ő letöltötte a mandátumát és most lesznek polgármester választások. A legesélyesebb jelölt azonban sehogy sem akar kötélnek állni, Lexington akárhogy próbálja is őt meggyőzni. Mindenképpen be akarja tiltatni a játéktermeket és magát a szerencsejátékot is. Márpedig Lawrence Lexington fő bevételi forrásául a szerencsejáték szolgál, így lassanként elveszítené minden más befolyását is. Ezért létfontosságú, hogy elvégezzük a következő feladatot: likvidálnunk kell a polgármester jelöltet.


A jelölt - The Candidate

Küldetést adja: Lawrence Lexington

Ez nem egyszerű feladat. Annyit megtudunk még Lexingtontól, hogy Prescott Cormic, a polgármester jelölt gyakran tölti a szabadidejét horgászással a Napos parton, így nekünk oda kell most mennünk. A kapuban azonban két őr áll és eszükben sincs minket tovább engedni. Igen hamar el kell döntenünk, hogyan tovább.

1. megoldás
Próbáljuk megvesztegetni az őrt (ld. "Egy jegy a partra").
Azonban akárhogyan is oldjuk meg ezt a küldetést, mindenképpen másik utat kell keresnünk, hogy Prescott Cormic közelébe férkőzhessünk. Ezután tehát menjünk el a Keskeny átjáróhoz, amelyen át lejuthatunk a tengerpartra. Innen már látszik a sziget, ahol a jelölt horgászni szokott. Ússzunk át hozzá. Közelítsük meg, ekkor ő felkiált, majd menekülni kezd. Végezzük el "A vadászat" küldetést, majd térjünk vissza Lexingtonhoz. A következmények attól függnek, hogyan végeztük el a feladatunkat.

2. megoldás
Ha egyszerűen átfutunk az őrök között, akkor Cormicot riasztják és elmenekül. Így esélyünk sem marad tisztességesen befejezni ezt a küldetést, csak ha Lexingtontól megkapjuk az "Egy utolsó esély" küldetést, de így a jutalmunk igen csekély lesz Lexington eredeti szándékához képest.


Egy jegy a partra - A Ticket to the Beach

Küldetést adja: Cormic egyik őre

Szóval amikor leérünk Napos partra azzal szembesülünk, hogy a partra nyíló egyetlen bejáratot két egyként is kétajtós szekrény állja el. Elegyedjünk szóba a szóvivőjükkel. Ez az őr unszolásunkra felajánlja, hogy 1.000 auráért ad nekünk egy "sétáló jegyet", amivel lemehetünk néhány percre a partra.

1. megoldás
Adjuk oda neki a pénzt - de sajnos csak átvert minket a köcsög. Most ugrott a pénzünk is, meg kereshetünk másik utat, mert itt úgysem jutunk át. Szóval kénytelenek leszünk megkerülni a hosszú, magas kerítést. Menjünk el a Keskeny átjáróhoz, ott ereszkedjünk le a tengerpartra és onnan úszva közelítsük meg a szigetet.

2. megoldás
Nem adjuk oda a pénzt az őrnek. Inkább találunk másik utat a célunkhoz. Menjünk el a Keskeny átjáróhoz, ott ereszkedjünk le a tengerpartra és onnan úszva közelítsük meg a szigetet.


A vadászat - The Hunt

Küldetést adja: Prescott Cormic

Ezt a küldetést csak akkor kaphatjuk meg, ha nem akartunk átfurakodni az őrök között, s azok így nem figyelmeztették Cormicot. Alattomban ússzunk át a szigetre az előbbiekben részletezett módon.
MENTSÜNK!!!
Messziről figyeljük meg, hol van Cormic. Ha horgászik, jobb eséllyel indulunk. Ha viszont a pavilon közelében ül a padon, akkor a híd felől kerüljük meg a pavilont és úgy közelítsük meg. Az a lényeg, hogy mindenképpen vágjuk el az egyenes menekülési útvonalát, tehát minél később érhesse el a hidat.
Amint megközelítjük, Cormic felkiált, és azonnal menekülni kezd.

1. megoldás
FONTOS!!! Ebben a küldetésben egy nagyon csúnya bug van!!! Ha nem tudjuk megölni Cormicot még mielőtt eléri a hidat, akkor inkább hagyjuk elmenekülni. Ha eléri a hidat és ott öljük meg, akkor a képernyőn megjelenő felirat szerint megöltük Prescott Cormicot, de Lexington mégis kiadja nekünk az "Egy utolsó esély" küldetést, amiben utólag kellene helyrehoznunk a hibánkat és megölnünk Cormicot. Ez ugye ebben az esetben lehetetlen. Ekkor az egyetlen módszer a korábbi mentés visszatöltése.
Tehát ha véletlenül nem sikerül megölnünk Cormicot még itt a szigeten, akkor ő elmenekül és nekünk szégyen szemre dolgavégezetlenül kell visszatérnünk Lexingtonhoz. Ő erre elmondja, hogy szerencsénk van, mert Cormic még egy kis időt itt tölt Új-Ashosban, s mielőtt elhagyná a várost, el kell mennünk hozzá és a házában kell végeznünk vele. Erre megkapjuk az "Egy utolsó esély" küldetést.

2. megoldás
Ha megfelelő oldalról közelítjük meg a polgármester jelöltet, annak kisebb esélye lesz elmenekülni. Miután felkiált és menekülni kezd, cselekedjünk gyorsan. Kapjuk elő a fegyverünket és azonnal kezdjük ütlegelni. Itt nem kell taktika. A fickó fegyvertelen, az a lényeg, hogy ne tudjon megmoccanni a folyamatos sebzéstől. Ha sikerül még a kis szigeten megölnünk őt, nincs ideje riasztani az őrséget. A feladatot ezennel sikeresen elvégeztük. Itt mindjárt mentsünk is gyorsan egyet. :-) Innen aztán rajtunk múlik, hogy simán visszateleportálunk-e a városba, vagy a nagy kihívást választjuk és emelt fővel - és karddal - gyalogosan távozunk-e az őrségen keresztül. Mert az utóbbi mellett döntünk, akkor lesz egy jó móka, mire az utolsó őrt is levágjuk. Lexington úr ezután megjutalmaz minket.


Egy utolsó esély - One Last Chance

Küldetést adja: Lawrence Lexington

Ezt a küldetést csak akkor kapjuk meg, ha Prescott Cormic elmenekült a szigetről, mielőtt megölhettük volna. Ekkor Lexington a tudtunkra adja, hogy Cormic még egy-két napot itt tölt Új-Ashosban, s így meglephetjük őt a rezidenciáján. De semmi esetre sem derülhet ki, hogy ez egy kivégzés volt, ezért rablógyilkosságnak kell álcáznunk a dolgot. Tehát először is be kell törnünk a Cormic házba, itt mindjárt megtámad minket Cormic őre. Őt öljük meg. Ezután menjünk fel az emeletre, Prescott Cormic hálószobájába. Innen már nem tud hova menekülni. Végezzünk vele.
FONTOS!!! Ebben a küldetésben egy nagyon csúnya bug van!!! Értesüléseim és tapasztalataim szerint ilyenkor szinte mindig ugyanaz következik be. Amikor végzetesen lecsökken Cormic életereje, akkor a fickó összehúzza magát (mintha lopakodásba merevedne a teste) és innentől kezdve kaszabolhatjuk, varázsolhatjuk, ahogy csak akarjuk, ő márpedig nem fog meghalni. Erre sajnos csak egyetlen durva módszert találtam ki, ami megoldásnak tekinthető. Ezen kívül már csak reménykedhetünk, hogy ezt egyszer majd egy patchcsel javítani fogják. Tehát:

  1. Aktiváljuk a játék konzoljában a cheatet (Enter - "twoworldscheats 1").
  2. Húzzuk elő a fegyverünket, a célkeresztet irányítsuk Cormicra.
  3. Hívjuk elő ismét a konzolt, majd írjuk be a "kill" parancsot.

Így Cormic megmurdál, mi pedig folytathatjuk a küldetést. Kutassunk át minden ládát és szekrényt. Az egyikben megtaláljuk a Cormic család címerét. Ezután kocogjunk le a tengerpartra a becses tárggyal, menjünk ki egészen a móló végéig. Szinte bele kell gyalogolnunk a vízbe, mire megjelenik egy felirat: "Megszabadultál a zsákmánytól". Ezután már nyugodt lélekkel visszamehetünk Lexington úrhoz.


Lexington jutalma - Lexington's Reward

Küldetést adja: Lawrence Lexington

Miután így vagy úgy megszabadultunk Prescott Cormictól, térjünk vissza Lexington úrhoz, hogy megjutalmazhasson minket. Mint kiderül, többé már nincs szüksége a szolgálatainkra, ezért bőséges jutalomban részesít minket.

1. jutalom lehetőség
Ha Prescott Cormiccal még a Napos parton végeztünk, ahogy azt Lexington úr tervezte, akkor kapunk tőle 5.000 aurát, egy 10.000 aurás hitelkeretet "Az Oroszlánban" és mindennek tetejébe még megkapjuk Lexington úr nyári rezidenciáját is, amely mostantól ugyanúgy funkcionál majd számunkra, mint az eddig megvásárolt saját házak!!!

2. jutalom lehetőség
Ha Prescott Cormictól nem tudtunk megszabadulni odakint a Napos parton, hanem csak az "Egy utolsó esély" küldetésben végeztünk vele a saját házában, akkor mindössze 2.500 aurát kapunk jutalmul.

 

Minden jog fenntartva © 2008 - 2015 2worlds.hu

Lap tetejére

Design by Next Level Design
Lizenztyp CC

Módosította: Ardea

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. . Részletek.

.

EU Cookie Directive Plugin Information