
| Vérlény (Werbeast)
Ez egy rendkívül intelligens szörny faj, mely a vérfarkas és más vadállatok kereszteződésével jött létre. Gyakran falkában vadásznak és főleg éjjel aktívak. Rendkívül gyors alkalmazkodásuknak köszönhetően ezeket a vadászokat egyre többször látják nappal is, és az idők során Antaloor sok vidékén elterjedtek. Szinte bármilyen húst megesznek a kisebb emlősöktől kezdve az emberig. Az utóbbi időben a vérlények nagyon veszélyesek lettek villámgyors mozgásuknak és borotvaéles karmaiknak hála. Az átlagos falusi embernek szinte semmi esélye, ha egy ilyen szörny megtámadja, és még a kemény harcosoknak is rendkívül óvatosnak kell lenniük, ha egy vagy több Vérlénnyel akad dolguk. |
|

| Velocis (Karmos féreg) (Clawed Worm)
Ha egy szörnyeteg pusztán a látványával ölni volna képes, akkor a Karmos féreg a borzalmas külsejével jó eséllyel indulhatna a lista első helyéért. De a Velocisnak (tudományos neve) szükségtelen így ölnie. Masszív feje, mely főként agyarakból áll, satuként zárul ellenfelére, s ezt követi testének erős karmokkal teli többi része. A kutatások azt mutatják, hogy a Karmos féreg a sivatag forróságában fejlődött ki. A játékosok még ma is főleg Antaloor forró térségeiben akadhatnak össze a Velocisszal. Jól álcázva magát meglapul, s így várja, hogy lecsaphasson gyanútlan áldozataira. Ez jó okot ad arra, miért is kell nyitott szemmel járni... és menekülni, ha csak teheted - mert csupán a lassúság az egyetlen gyengéje ennek a teremtménynek. |
|

| Kaszás (Scythe)
OK, hát ez nem Ollókezű Edward 2.0 - de ha egy Kaszás megsebez, olyasmi érzés, mint egy ollóvágás... csak sokkal rosszabb! A Kaszás messziről emberi lénynek látszik. Felegyenesedett járása és emberszerű végtagjai nagyszerű álcát jelentenek számára - amíg a közelébe nem érsz - akkor aztán a hasonlóságnak annyi is. A Kaszásnak nincs szüksége fegyverekre... általában megteszi neki az a két hatalmas szablyaszerű penge, mely a karjából nőtt ki. Koponyaszerű fején található állkapcsát ki is tudja akasztani - és kiugró agyaraival megharaphatja ellenfelét. Gyilkos kombináció! Intelligens és alattomos. A Kaszás Antaloorszerte bárhol előfordulhat. Szeret sötét barlangokban és börtönökben ólálkodni. |
|

| Zombi (Zombie)
A Zombik Antaloor egész területén elterjedtek. Általában az éjszaka teremtményei. Ám amióta a Rontás rászabadult a világra, már nappal is megjelennek, főként temetőkben, ahol áldozatokra lesve várakoznak, rendszer egy horda csontváz kíséretében.
Az élőhalottak lassan mozognak, de igen messzire elérnek hosszú, majomszerű karjaikkal. És nem számít, milyen szánalomra méltó teremtmény kerül bűzös karjaik közé - mert mocskos karmaik erősen mérgezőek.
A Zombik még veszélyesebbek Antaloor megszámlálhatatlan barlangrendszereiben. Ezeken a sötét és homályos helyeken a Zombik száma jelentősen megnőtt az elmúlt évek alatt - mert itt tökéletes létkörülményekre találtak.
A kanyargó alagutak végében nem gátolja őket túlságosan lassú mozgásuk... és ezek a lények - akikről feltételeznénk, hogy nem gondolkodnak - tisztában vannak vele, hol tudják az embert sarokba szorítani... |
|

| Zúzó (Crusher)
A Zúzó nevéhez méltó életet él pusztítás nyomait hagyva maga után, amerre jár. Ez a teremtmény a nyers erő megtestesítője - szemtől-szembe lehetetlen megtámadni. Mindent porrá zúz, ami az útjába kerül az emberi lénytől kezdve a fákon és házakon át a szikláig. Gyengéje a szaglása és a látása, így a Zúzó könnyen elkerülhető.
Másfelől igen könnyű e faj egyedeinek nyomára bukkanni, mivel a rombolás 9-12 láb széles ösvényét hagyja maga mögött! És a nyomvonal végében ott vár rád ez a veszélyes tiprógép - reménykedj benne, hogy háttal áll, amikor a hősöd meglátja őt.
Jó esélyed van a sikerre, ha a szörny nyakát veszed gyors támadás alá, ahol sokkal vékonyabb a bőre - de ha a kardod beleragad bőre külső rétegébe, akkor életed legizgalmasabb rodeója veszi kezdetét!
Habár az igazi probléma mégis az alvilágban merül fel először. A Zúzó a keskeny járatokban tombolja ki magát biztos halált hozva mindenkire, aki nem elég fürge lábú. És ha ez nem lenne elég, harc során hihetetlen kitartás lakozik benne. |
|

| Rák (Crab)
Ez a rovarszerű lény természetesen Antaloor egyik legérdekesebb létformája. A rovarnak és a hüllőnek ez az egyedülálló keveréke ellentmondani látszik az evolúció elméletének és ez a teremtmény felhívja magára a figyelmet, bármerre is megy. A Rák nem csak oldalazva halad, mint egy igazi rák; gyakran lekuporodik, majd meglepően gyorsan felugrik, így küzdve le viszonylag egy nagy távolságot. Más szóval úgy támad, mint egy tücsök, vagy ugrópók - ezzel a taktikával pedig sok ellenfelet lepett már meg, akik azt hitték, nem éri el őket... ám e szökdécselő csoda alattomos képességei igazán csodálatraméltók! Amikor eléri áldozatát, azonnal villámgyors támadásba lendül... és micsoda támadás az! Természetellenesen hosszú nyelve kicsap állkapcsai közül igen gyorsan ható méreggel borítva be óvatlan ellenségeit, így megbénítva áldozata testrészeit. Amikor pedig a méreg hatni kezd, a dolgok már csak rosszabbra fordulhatnak... rémült és csaknem teljesen védtelen hősöd végignézni, ahogy a Rák előhívja kicsinyét a rejtekhelyükről... és a lakoma megkezdődik! Szóval ha a hősöd nem kellőképpen felszerelt, kerüld el ezt a szörnyet! Tulajdonképpen elég ártalmatlannak néz ki... de ez csak egy aljas trükk... |
|

| Óriás páncélos rák (Droser)
Ha úgy írnánk le az Óriás páncélos rákot, mint a Rák veszélyesebb fajtája, kissé elbagatelizálnánk a dolgot... oké, valamelyest hasonlít kisebb rokonára, különösen szokásait és mozgását tekintve, de a hasonlóság ezzel véget is ér... mert a végtagok mérete és agresszív természete két teljesen egyedülálló jellemzője, melyek tökéletesen képviselik azt a gonosz erőt, melynek a szörny a birtokában van. Meglepően gyorsan mozog hatalmas karmain, és Antaloor tengerpartjain él. Ezek a lények nemigen hagyják el az óceán melletti élőhelyüket. S talán pont ezért akár halálos elszántsággal is védelmezik territóriumukat, különösképpen ha éppen most keltek ki kicsinyeik. Minden hős, aki egy Óriás páncélos rákkal találkozik, óvakodjon annak veszélyes farkától. Úgy döf vele, mint egy csont lándzsával, s óvatlan kalandorodat könnyedén felnyársalhatja. A nyársa tűzött hús (mármint a hősöd) pedig ínycsiklandó falatnak számít a szörny utódai szemében... úgyhogy a nagyravágyó hősök is nézzenek a lábuk elé, és tegyenek meg mindent azért, hogy NE kerüljenek fel az Óriás páncélos rák étlapjára! Néhány tippet azért adok: próbálj nagy bunkósbottal támadni rá, ami összeroppantja páncélját... de ne, mégse... újra átgondolva a dolgot, inkább pucolj el onnan... de gyorsan! |
|

| Vízköpő (Gargoyle)
Létezik egy igazán félelmetes szörny Antaloorban, amitől minden állat retteg... még a Kaszások és Vérlények is meglapulnak, ha ez vadászni indul, fülüket-farkukat behúzva rejtőznek el a szörnyek a hegyekbe, ha ez a teremtmény megjelenik valahol. Nos, vajon mi lehet ez? Igen, ez a Vízköpő. Ez a faj a kihalás szélén áll Antaloorban - de az a néhány megmaradt példány valószínűleg a világ legveszedelmesebb lénye. A felnőtt példányok elérhetik akár egy ház méreteit is, s erős szárnyaik oly gyorsakká teszik őket, mint az antilop. Szárnyaik ugyan nem alkalmasak repülésre, de segíthetik őket, hogy óriási ugrásokkal közelítsék meg ellenfeleiket. Hatalmas mancsaik borotvaéles karmokban végződnek, s ez - hozzávéve gyors mozgásukhoz - tökéletes egy-két halálos csapás beviteléhez. Bőrszerű külső hámjukat néhol pikkelyek borítják - csaknem áthatolhatatlan páncélt alkotva. Közelharcban előszeretettel használják fejükön lévő szarvaikat is, melyek akár egy sziklát is porrázúznak - és persze karjaikat a már említett karmos mancsokkal együtt. Csupán egy Sárkány képes ellenállni egy Vízköpő komoly támadásának - és bárki, aki abban a szerencsében részesül, hogy e két titán harcának szemtanúja lesz (de könyörgöm, a távolságot tartsátok meg!), az soha életében nem felejti el a látványt... és vigyázzatok a röpködő kövekre! |
Folytatjuk...
|