Felhasználói felület PDF Nyomtatás E-mail

A Two Worlds II-ben a felhasználói felület kissé bonyolultabb, mint az első részben, ugyanakkor sokkal több lehetőséget rejt magában és jobb rálátást biztosít a környezetünkre és a saját tulajdonságainkra.

A Hős állapota

A legfontosabb, hogy mindig tudjuk, milyen állapotban van a hősünk! Ezért a jobb alsó sarokban megnagyobbított és látványos mutatókat láthatunk:

1.A legnagyobb, piros gömb mutatja az életerőnket, melynek szintje csökkenni kezd, ha megsebesülünk; ha megmérgeztek minket, akkor ebben a gömbben lassan zöld színűre változik a "folyadék", és az életerőnk gyorsabban fog csökkenni, ezért mihamarabb igyunk meg egy méregtelenítő főzetet.
2.A kisebb, kék színű gömb mutatja a varázserőnk, vagyis a manánk szintjét, ez értelemszerűen varázsláskor veszít a mennyiségéből.
3.A sárga színű gömb mutatja a kitartásunk szintjét, ami akkor szokott jelentősebb mértékben csökkenni, ha rohanunk, vagy gyorsúszásban úszunk.

A képernyő alján, középen szintén egy fontos és hasznos dolgot láthatunk, a gyorsgombsort (4). A gyorsgombsor azt a célt szolgálja, hogy egy adott képességet vagy egy a gyorsgombhoz rendelt tárgyat egyetlen gombnyomás segítségével tudjunk használni. Az első három gyorsbillentyű helyét (4a) a különböző harcnemekhez tartozó, aktív támadó és védekező képességek foglalják le, melyek automatikusan igazodnak az éppen használt fegyverhez, illetve a támadó/védekező állásponthoz. Az eszközök - fegyverek, varázslatok, alapanyagok - tetszőlegesen hozzárendelhetők a többi gyorsbillentyűhöz. A felszerelésben ha az egeret egy hozzárendelhető tárgy képe fölé visszük, egy rövid leírás jelenik meg, s a végén látható ez a lehetőség.

A gyorsgombsor felett egy hosszú sávot láthatunk, mely idővel feltöltődik zöld színnel (5). Ez jelzi a tapasztalatunkat, s minden szintlépésnél "kiürül". Ahogy lassan elérjük a következő szinthez szükséges tapasztalat pontszámát, úgy töltődik fel ez a jelzősáv.

A képernyő bal alsó sarkában találjuk a mini-térképet (6), mely szintén nagyon hasznos információkat tartogat számunkra. Ezen megpillanthatjuk az ellenfeleket is, ha szabad szemmel még nem látjuk, vagy elrejtőztek (pl. Kő őrök), illetve irányt mutatnak a világban. Ha egy küldetés céljához közeledünk, a mini-térkép szélén a megfelelő irányban megjelenik az ehhez tartozó kis jelölés. Ezen kívül még mutatja a szélirányt is, ha hajókázunk éppen. De még számos más hasznos dolgot is megmutat nekünk, amit ki-ki a maga módján tud hasznosítani, vagy vél feleslegesnek. A mini-térkép felett pedig aktuális adatokat láthatunk egy tereptárgy, vagy egy bejelölt küldetés célpontjának (ld. ábra) hátralévő távolságáról (7).

Ellenféllel

A képernyő közepe táján, kissé lejjebb láthatjuk egy fekete téglalapban az éppen célba vett ellenfél piros életvonalát (1), ami fokozatosan "elfogy", ahogy egyre több sérülést okozunk neki. Az életvonal felett olvasható az ellenfél neve/megnevezése (2) és gyakran láthatunk egy vagy több kis ikont (3) - ezek jelzik az adott ember vagy szörny ellenállási képességeit, vagyis hogy milyen sebzésnek képes ellenállni (pl. lesújtó, kaszaboló, fagy, fizikai stb.). Ez segíthet nekünk a fegyver, vagy a különböző típusú sebzések megválasztásában.

Lovaglás

Lovaglás közben a képernyő bal szélén megjelenik két oszlop, melyet egy szív és egy lófej díszít. A bal oldali, piros színnel telített oszlop mutatja hátasunk életerejét (1) - ha megtámadnak minket lovaglás közben, vagy magasról leugratunk a pacival, akkor megsérül és a telítettsége csökken. Ha leszállunk a lóról, az életereje visszatöltődik. A jobb oldali oszlop alaphelyzetben üres, és amikor a jobb egérgombbal sarkantyúzni kezdjük a lovat, ez zöld színnel töltődik fel (2). Amikor a jelzősáv eléri a maximumát, a zöld szín mélyvörösre vált, jelezvén, hogy a hátasunkat a végsőkig hajszoltuk. Ekkor ha tovább ösztökéljük, egyszerűen ledob minket, s bár visszaszállhatunk a hátára, néha elég nagy időveszteséget jelent (pl. a lóversenyeken). Ilyenkor inkább hagyjuk egy kicsit magától vágtázni, majd ha ismét zöld színben mutatja a ló kitartását, akkor hajthatjuk tovább.

Karakterlap

A második legfontosabb eleme a képernyőn megjelenő felületeknek az úgynevezett Karakterlap és/vagy Felszerelés. A Two Worlds II-ben ezt teljesen egy felületen jelenítik meg, de külön "fülekre" leválogatva. Balról jobbra haladva a következő opciók állnak a rendelkezésünkre: Karakterlap (1), Harci/Páncél felszerelés (2), Felszerelés (3), Alapanyagok (4), Mágia (5).
A Karakterlapon (1) találjuk közvetlenül a Hősre vonatkozó adatokat (pl. Karakter szintje, tapasztalata, tulajdonságai és az elérhető/fejleszthető képességek), de ez még további tagoltsággal bír, melynek részletes leírásait ld. a Karakterfejlesztés és a Képességek címszó alatt.
A Harci/Páncél felszerelésben (2) böngészhetünk a rendelkezésünkre álló páncélokból, fegyverekből és ékszerekből, valamint áttekintést kapunk arról, mely felszereléseket módosíthatjuk a "Megmunkálás" paranccsal (ld. még "Kézművesség" címszó alatt), vagy szedhetünk szét a jobb egérgomb megnyomásával előhívható gyorsmenü segítségével. Lehetnek olyan felszerelések, melyek piros színben látszanak - ezeket nem használhatjuk, mert valamilyen viselési feltételnek nem felelünk meg. Ezt piros szöveg jelzi a tárgyra vonatkozó felugró ablakban.
A Felszerelésben (3) gyűjtjük mindazon holmikat, melyek fogyasztásra alkalmasak (pl. gyógy- és manaitalok), vagy egy-egy küldetéshez, vagy feladathoz (pl. zenélés) van rájuk szükségünk, illetve ide kerül az összes könyv és dokumentum, melyeket kalandjaink során összeszedünk.
Az Alkímia (4) fülre kattintva belepillanthatunk a hátizsákunkban megbújó alkímiai kísérletezésre alkalmas összetevők és alapanyagok széles tárházába. Felhasználásukról (kicsit) bővebben az "Alkímia" címszó alatt olvashattok.
A Mágia (5) "rekeszünkbe" gyűjtjük az amuletteket, vagyis azon üres foglalatokat, melyekben elhelyezhetjük a különböző típusú varázskártyákat. Itt találjuk meg az összes varázskártyát, melyre a játék során szert teszünk, és amiket tetszés szerint kombinálhatunk a "Mágia" felületen (ld. "Mágia" címszó alatt).
Ezeken kívül az ablak alján még két további adat olvasható le: a maximális teherbírási képességünk, és hogy ahhoz mérten mekkora súlyt cipelünk magunkkal (6), illetve még láthatjuk, hogy mennyi auránk, azaz pénzünk (7) van. A nálunk lévő terhet kizárólag a fegyverek és páncél elemek súlya befolyásolja, tehát az ékszerek, a kovácsoláshoz szükséges alapanyagok, és a különböző típusú kristályok NEM jelentenek terhet számunkra.

Időre menő feladatA képernyő jobb felső sarkát általában szabadon találjuk, hacsak nem végzünk éppen valami olyan feladatot, vagy nem teljesítünk olyan kihívást, melyet egy bizonyos idő alatt be kell fejeznünk (4). Tipikusan ilyenek a lóversenyek, ahol időre kell lefutnunk egy bizonyos távot és begyűjtenünk bizonyos tárgyakat. Vagy vannak olyan küldetések, melyekben csak némi idő áll a rendelkezésünkre, hogy cselekedjünk (pl. "Kivégzés" küldetés). Ilyenkor a jobb felső sarokban egy sárkányos motívum alatt láthatjuk a meghatározott időt, amint az visszafelé pereg.

Vannak még további, egy-egy feladat végzésekor megjelenő felhasználói felületek, de azokat már a hozzájuk tartozó leírásnál tekinthetitek meg.

 

Minden jog fenntartva © 2008 - 2015 2worlds.hu

Lap tetejére

Design by Next Level Design
Lizenztyp CC

Módosította: Ardea

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. . Részletek.

.

EU Cookie Directive Plugin Information