Two Worlds II WorldMerge Mod Nyomtatás
Olvasóink értékelése: / 21
ElégtelenKitűnő 
Írta: Ardea   
2015. január 16. péntek, 18:01

1.4a verzió (2012. február 18.)

Two Worlds II WorldMerge mod2011-ben egy youngneil1 nevű Two Worlds rajongó gigászi munkába kezdett. Úgy határozott, hogy mindenki számára elérhetővé teszi a multiplayeres pályákat, s ha már belefogott egy ilyen mértékű melóba, úgy gondolta, megfejeli néhány addig elkészült moddal. Így duzzadt egyre nagyobbra és vált egyre összetettebbé ez a mod, melyben végül nem csak azt az összesen 11 többjátékos pályát "kaptuk meg" az egyjátékos módban, hanem egy hosszú, az egész játék területét felölelő extra küldetést is hozzá körített youngneil1, valamint a sokak által - még nehéz módban is - túl könnyűnek ítélt játékmenetet és harcrendszert is felfejlesztette. Új karaktereket és tárgyakat helyezett el nagy örömünkre, melyek megújítják és feldobják ezt az amúgy is jó kis játékot. Hogy pontosan milyen fejlesztéseket végzett és milyen modokat épített be, azt az általa készített hosszú és részletes leírásban elolvashatjátok.

Az alábbiakban egyes szám első személyben lesz a leírás, mert a lehető legpontosabban szeretném idézni youngneil1 alaposan megfontolt és összeszedett szövegét. Mégis a hossza miatt néhol megkurtítottam egy kicsit, és át is rendeztem a felépítését, hogy számotokra átláthatóbbá tegyem a leírás szerkezetét.

Az eredeti, teljes leírást az alábbi címen találjátok: WorldMerge mod oldala.

Mielőtt letöltitek és telepítitek a modot, legalább a leírás rövid verzióját olvassátok el, valamint vegyétek figyelembe a telepítési útmutatót, mert van, ahol kézzel bele kell nyúlni, és sok opció közül lehet választani!

A multiplayer játékban nem engedélyezett a modok használata, így ezt távolítsátok el, mielőtt a netre lépve többjátékos módban kívántok játszani!!!

Ezenkívül a WorldMerge Modhoz a Letöltésekből elérhető a magyarítás is, de csak a mod telepítése UTÁN tegyétek fel - értelemszerűen. Itt is vegyétek figyelembe az instrukciókat!

És akkor most már lássuk végre a terjedelmes művet...
A fenti tartalomjegyzékből válaszd ki a kívánt fejezetet, vagy kattints lent a "Következő" feliratra!



Kedves Olvasók, Játékosok és Rajongók!

Hosszú út vezetett idáig. És persze már rég felfordultam volna a sok jó ember segítsége nélkül, akiket majd a mondandóm végén megemlítek. Ezért ezt a leírást egy HATALMAS KÖSZÖNETTEL kezdem azok felé, akik végig kísértek engem a sok őrült kalandozás és kísérletezés során, melyek elszórva megtalálhatók e nagyszerű fórum több száz hozzászólásai között.


A WorldMerge kombinálja a Two Worlds 2 alapjátékát, a tizenegy multiplayer pályát és a teljes Repülő Erőd Kalózai kiegészítőt egyetlen összefüggő, újszerűen kiegyensúlyozott egyjátékos játékvilágban. A fejlődési ív és a szörnyek szintje ennek megfelelően módosításra került - miután elérted a 65-ös szintet, még mindig találhatsz kihívó kalandokat. A WorldMerge mindent összeköt egy nagyon hosszú küldetésben, melynek során be kell járnod egész Antaloort, s még a legrejtettebb sarkaiba is be kell nézned. Három nehézségi szintet fogsz találni (Kezdő, Szakértő és Mester) különböző csavarokkal és fejlesztésekkel, mind a női, mind a férfi játékos karakter esetén, mely számos extra kihívást eredményez.

Ezenkívül több, mint 130 új, manuálisan beillesztett harc vár rád, egyedi névvel ellátott (mini)főellenségek és a társaik személyében. Ők jól elrejtett, új kincseket őriznek olyan főzetek formájában, melyek véglegesen megnövelik a tulajdonságaidat, vagy képességpontokat adnak. A képességrendszert is jelentősen átdolgoztam: minél magasabb egy képesség szintje, annál több képességpontba kerül a fejlesztése, és egy különleges - elég gyanús - oktatónak kell kemény pénzeket fizetni, hogy igazán magas szintre vihesd fel a képességeidet. Sok képesség - különösen a tolvajlással kapcsolatos jártasságok - mostantól kiegészítő hatásokkal is jár: extra zsákmányt találhatsz a zsebekben, tőrrel hátba döfheted az elfoglalt, vagy elkábított ellenséget harc közben, lehetőséged lesz lopakodó kitérésre, vagy hatástalanítani a csapdákkal védett ládákat. Ám az ellenfelek is tanultak néhány trükköt: az ő életerejük is regenerálódik a visszavonulás közben, és ha súlyosan megsérültek, átállhatnak végső erőfeszítés módba, ami harc közben is visszatölti az életüket, nagyobb eséllyel állnak ellen a kábító támadásoknak, és akár a közeledbe is teleportálhatnak, hogy meglepetésszerűen rád támadjanak. A harc sokkal kifinomultabb lett, mivel a különleges támadások immár állóképességet igényelnek (hangos szívdobogás jelzi, ha alacsony az állóképességed), és csak az időzített hárítás engedi meg, hogy elég gyorsan regenerálódjon a kitartásod. Mostantól harc közben a hős életereje nem regenerálódik.

Továbbá beépítettem sok nagyszerű modot is a Two Worlds 2 közösség áldásos munkái közül (ezeket később részletezem). Az egyjátékos mód végigjátszási ideje (a 45+ órás TW2+PotFF-hoz képest) könnyedén meghosszabbítható akár 20 órával is (30+, ha a Mester nehézségi módot választod). Mindent összevéve 65+ órányi szerepjáték vár rád.


Mindössze az eredeti Two Worlds 2 (PC) játékra van szükséged, és a hozzá tartozó Repülő Erőd Kalózai kiegészítőre (mely automatikusan felpatcheli a játékot az 1.3-as verzióra). Mindazonáltal javaslom - bár nem kötelező - az angol nyelvű telepítést. (Megjegyzés: ha magyarítást akarsz feltenni a játékra, mindenképpen angol nyelvű telepítés kell!) Bár a nem-angol nyelvvel is működik - a telepítő valamelyest támogatja a német nyelvű telepítést - a PotFF-ból származó írott szövegek, a [korábbi] multiplayer pályák és az új küldetésszál mind angol nyelvű lesz (ez csupán szépítés).

A telepítéssel és a mod használatával kapcsolatban olvasd el a "Telepítés, használat, letöltés" fejezetet!



  • A WorldMerge alapvető (CORE) változásai
    • Mind a tizenegy nagy kalandtérképet beépíti a multiplayerből az egyjátékos módba (beleértve a küldetéseket, ellenségeket, kincseket, stb.) - mostantól ezek is részei ennek az egy világtérképnek.
    • Egy nagyon hosszú küldetésszálat ad hozzá az alapjátékhoz, melynek során a világ legtávolabbi csücskébe is el kell utaznod, hogy összeszedd mind az 55 alaposan elrejtett, manuálisan beillesztett küldetéstárgyat. Ez a küldetésszál arra is magyarázatot ad, hogyan kerültek bele hirtelen ebbe a világba az új multiplayeres pályák, és egy újabb veszélyre hívja fel a figyelmedet. A küldetésszál a játék elején kezdődik, és csaknem a legvégéig fog tartani. A küldetésadót, a Kristályembert az Alsornát (a szigetet, ahová a Vakhmaar kastélyból való szökés után kerülsz) kettészelő szakadékon átívelő hídon fogod megtalálni.
    • Beépíti a Repülő Erőd Kalózai kiegészítőt is ugyanabba a játékvilágba, ahol az alapjáték játszódik (és az imént említett többjátékos térképek is megtalálhatók immár). Oda-vissza hajózhatsz a Kalóz-szigetek és Antaloor többi kontinense között. Ugyanez vonatkozik a teleportálásra is. A PotFF kiegészítő küldetésszála (és az intro videó) azzal veszi kezdetét, hogy beszélünk a hajókereskedővel Új-Ashosban (kérlek, mindenképpen beszélj a hajókereskedővel, mielőtt először elmész a Kalóz-szigetekre - ne ússz, vagy sétálj át a vízen az első alkalommal, mert néhány nagyon csúf buggal/következetlenséggel találkozhatsz!!!) Ha befejezed a kalózos kiegészítőt, most már nyugodtan játszhatsz tovább. A Kalóz-szigetek a világ északnyugati csücskében találhatók. A képromboló repülő erőd immár egész Antaloorban látható vált. Felhívják majd a figyelmedet rá, hogy alaposan fejleszd fel a karakteredet, mielőtt kijátszod a kiegészítőt - habár a hajókereskedőnél viszonylag hamar belefoghatsz ebbe a küldetésbe, s azután bármikor oda-vissza utazhatsz a kiegészítő Kalóz-szigetei és a főbb kontinensek között.
    • Több, mint 130 egyedi névvel ellátott mini-főellenséggel és a társaival (összesen több, mint 600 teremtménnyel) találkozhatsz Antaloorban. A nevük, a közösségben elfoglalt helyzetük és az élőhelyük sok történetet mesélhet neked, ha szabadjára engeded a fantáziádat... Álljon itt, amit ezekről hallottam:

      "Csitt... Ne ébreszd fel a sebesült felderítőt, szüksége van az alvásra. Súlyos sebeket okozott neki a fekete tollas nyílvessző a vállában, és nézd a vágásokat a karján meg a hátán - olyan sötét és mély borzalmakban volt része, mint a koromfekete tinta. Még a lelke is vérzik.
      A hideg éjszakában pislákoló gyertyalángnál és egy pohár whiskey társaságában átkutatom a holmiját. Várjunk csak - egy feljegyzés:
      A sakál invázió... a végső csapásra készülnek... a tábornokaik megérkeztek, ó, Hatmandor, eljöttek végnapjaid... valószerűtlen, félelmetes szövetségesek gyülekeznek a táboraikban... óvakodj a rangjukat színnel jelző vezetőiktől... tarka, bukott, barna, szén, élénkpiros, karmazsinvörös, indigókék, türkiz, színtelen, jáde, csont, kármin, rézsárga, rézvörös, azúrkék, bronzbarna, ezüst és arany... ezeket sose feledd el, mert az életed múlhat rajta.
      A távoli szigeteken a vidon istenek felemelkednek. Élőként járják immár e földet. Ne bonts vitorlát ezekben a veszélyes időkben, hisz onnan nincs visszatérés. Áldozatokat keresnek, fiatalokat, merészeket. Máglyák világítják meg a csillagfényes éjszakákat... a Parancsnokok istene, mind közül a legnagyobb egy ősi templom közelében rejtőzik, a távoli Eikronas szigetén.
      A szkapulárik visszanyerték az uralmat Eikronas hatalmas és sziklás partjain... A fivéreket és nővéreket egy és élősködő féreg köti össze és a tenger mágiája... ne becsüld alá a sós lényeket... Sikoly nagytestvérnek nevezik a szörnyeteget, melynek zászlaja alatt most gyülekeznek...
      És mégsem ezek miatt a népek miatt - sakálok, vidonok és szkapulárik - aggódom a legjobban. Antaloorban történnek... dolgok. Még sose láttam ilyet azelőtt. Abból a párhuzamos, második világból jönnek, mely egyesült a miénkkel, és elpusztította Eikronas belterületeit - legalábbis ezt mondják.
      A tenger egyik kegyetlen hercegnője, a Hangyakirálynő és szörnyeteg udvartartása - mely tengernyi alattvalóból áll - költözött a sivatagba. Egy ork hadsereg bocsátkozott háborúba a legöregebb Sáskával... Többé már nem ismerem ezt a világot. Bővelkedik a veszélyben, a halál oly könnyen jön manapság... s mégis a legnagyobb gonoszt, melyeket én magam sajnos még nem láttam, csupán három név testesíti meg, miket elsuttognak, átkoznak, vagy kinyögnek a haldoklók, az őrültek vagy a széttépettek: Feodora, Beretva... és - csak mikor már egészen bizonyosak benne, hogy senki sem hallhatja meg, egész halkan kilehelve - Capsulath, az Árnykirály, a Hollómester, a Tükrök Ura és az Alkonyat Táncosa..."


    • Ezek a mini-főellenségek tulajdonságnövelő drágaköveket őriznek, illetve újfajta főzeteket is, melyek véglegesen megnövelik a tulajdonságokat egy ponttal (Geminus Robur, Geminus Vigor, Geminus Dexteritas és Geminus Voluntas) vagy egy képességpontot adnak (Geminus elixírje). Ezeken kívül kb. 90 ilyen ital és drágakő van alaposan elrejtve távoli, nehezen hozzáférhető, vagy könnyen figyelmen kívül hagyható helyeken. Herrbasan remek grafikát készített az új kincsekhez (és az új WorldMerge betöltő képernyő is az ő keze munkája)! Tartsd nyitva a szemed! Végül: egy hangyányi esély van rá, hogy a ládában lévő bármely ládában is ráakadhatsz egy-egy ilyen főzetre.
    • Mostantól szintenként csak 3 tulajdonságpontot kapsz (a 4 helyett), és minél fejlettebb egy képességed, annál több pontba kerül a fejlesztése (5-ös szinttől kezdve 2 pontba, 10-es szinttől kezdve pedig 3 képességpontba kerül). Enyhén csökkentettem a kezdő tulajdonságpontokat (ez könnyen orvosolható az első tömlöcben eldugott kincsekkel, ezért hát járj nyitott szemmel már a legelejétől, és tartsd is meg ezt a szokásodat!).
    • A képességeket a 7-es szinttől kezdve csak akkor fejlesztheted tovább, ha elvállalsz egy új küldetést, és szép kis summát költesz képességenként egy igen gyanús "tanárnál" (tehát 6. szintig emelheted te magad) - keresd őt az író leégett házánál a Szavannán, hogy többet is megtudj erről... már ha van merszed hozzá...
    • Az állóképesség rendszert teljesen újraalkottam: a különleges támadások és az ellentámadások immár állóképességet igényelnek. Ezenkívül az állóképesség többé nem töltődik vissza védekezés közben. Hangos szívdobogást fogsz hallani, ha túl alacsony az állóképességed, hogy kivitelezhess egy különleges támadást. Hagyj fel a védekezéssel, hogy visszanyerhesd - és csak akkor háríts, amikor látod, hogy az ellenfél támadásba lendül, így rövidebb időn belül visszanyered az állóképességedet, mialatt az ellenség a csapásra készül. Mostantól kulcsfontosságú az időzített hárítás.
    • A Lopakodás képesség kb. 2% esélyt ad képességszintenként, hogy teljes mértékben elkerüld a támadásokat. Lopakodás módban ez az esély megnégyszereződik. A "Lopakodó kitérés" felirat jelenik meg a képernyőn, ha erre sor kerül.
    • A Hátbadöfés képességnél szintenként 10% esély van arra, hogy extra sebzést okozz az elkábított, megvakított, leütött stb. ellenfélnek a többi különleges támadás, vagy bármilyen fegyver sebzésén felül. Tőrrel még nagyobb sebzést okozhatsz: például a tőr sebzésének képességszintenként 1,8%-kal növekszik az értéke, s így akár egyetlen csapással a tőr normál sebzésének 18-szorosát is beviheted 10. szinten (megjegyzés: ez nem látszik a képernyőn megjelenített sebzés értékében, de egyértelműen látszik az ellenfél életcsíkján). Ha lehetőséged van ilyen támadásra, egy felirat jelenik meg a képernyőn ("Gyilkos csapás" vagy - tőr esetén - "Halálos tőr").
    • A Zsebmetszés képesség birtokában lehetőséged van extra zsákmányhoz jutni - nem csak a zsebmetszés közben, hanem általában lootolás közben is (pl. ládákból, elesett ellenfelektől is). A "Tolvajok szerencséje" felirat jelenik meg a képernyőn, ha a képesség segítségével több zsákmányhoz jutottál. A játék során ez igazi pénzcsináló is lehet!
    • A Kitartás sokkal erőteljesebb hatással van az állóképességre, és befolyásolja a futásnál / rohanásnál másodpercenként felhasznált állóképességet is.
    • A Hárítás képesség 50%-kal kezd, és szintenként 4%-kal emelkedik az 56%-os kezdés helyett. Végül a hárítás létfontosságú, de most több sebzést enged át (főleg ha nálad magasabb szintű ellenfélről van szó).
    • A harcban többé nem regenerálódik az életerő. Cserébe szintenként többel növekszik a regeneráció, és 2 ponttal nő az életerő (jelenleg egy kicsit bugos, mert csak akkor látszik ez meg, ha valami mást is fejlesztesz később, de azért előbb-utóbb meglátszik).
    • A Zárnyitás mini-játékot megnehezítettem (kevesebb idő áll rendelkezésre, gyorsabban mozog a kulcs), különösen a Mesteri záraknál (ide még egy plusz reteszt is betettem).
    • Új csapdarendszer a ládákban: a zárnyitás képességed szintjétől függően kioldhatsz csapdákat, melyeket a ládákban helyeztek el. Ha ez történik, felrobban - megsebződsz (egy szép kis effekt kíséretében), és a ládában lévő zsákmány egy része megsemmisül (ld. kevesebb tárgyhoz jutsz, mintha nem robbant volna fel).
    • Relatív szintkülönbségtől függő kábító támadás (kábítás, leütés stb.) ellenállás a szörnyek részére: ha a játékos sokkal alacsonyabb szintű, mint a szörny, igen valószínű, hogy egy sikeres kábító támadást indíthat. Viszont a saját esélyeidet jelentősen megnövelheted a "Pajzs elrántása" képesség fejlesztésével, mely csökkenti ezt a bizonyos ellenállást. Ez automatikusan működik - nem kell fejszét használnod, hogy életbe lépjen. Előnyt jelent a varázslók (csökkenti az ellenfél mentális védekezését), vagy az íjászok számára is.
    • Új trükkök az ellenfeleknek: minden ellenfél (kivéve néhány kiválasztott főellenséget és különleges ellenfelet) életereje regenerálódik visszavonuláskor ("Ellenfél regenerálódott" felirat jelenik meg). Ha legalább 5 szinttel fejlettebbek a hősnél (a nevük mostantól sárga színű; ha 10 szinttel fejlettebbek, akkor piros színű), átállhatnak "Végső erőfeszítés" módba, ha súlyosan megsebesültek (az életerejük 15% alá csökken), amely regenerálja az életerejüket harc közben (15%-os szintre), és akár a közeledbe is teleportálhatnak, hogy meglepetésszerűen rád támadjanak ("Hatalmas meglepetés" felirat jelenik meg). Ez a mechanizmus többek között segítik az ellenség MI-jét a túlélésben, ugyanakkor viszont könnyebben beleragadnak a környezeti tárgyakba (bug). Valamint megvédi a magasabb szintű ellenfeleket, hogy egy nagyon alacsony szintű játékos legyőzze őket.
    • Kijavítottam a Marvintól kapott jutalmat a hosszú, "Két világ ütközik" küldetés végén. Ezenkívül plusz jutalom jár még a 7-es képességszintet feloldó tekercsek vásárlásával kapcsolatos küldetés végén. Azt is beszélik, hogy Capsulath megöléséért (Figyelem! Már ha megtalálod...) szemérmetlenül sok tapasztalati pontot kap jutalomként az elkövető...
    • Az ellenfelek életerejének és sebzésének szorzóját is módosítottam az alábbiak szerint (az oktató részben még nem):
      Mester nehézségi szinten:
      11. szint alatti szörnyek:*1,50
      16. szint alatti szörnyek:*1,75
      36. szint alatti szörnyek:*2,00
      36. szintű vagy erősebb szörnyek:*2,50
      Szakértő nehézségi szinten:
      11. szint alatti szörnyek:*1,25
      16. szint alatti szörnyek:*1,50
      36. szint alatti szörnyek:*1,75
      36. szintű vagy erősebb szörnyek:*2,25
      Kezdő nehézségi szinten:
      11. szint alatti szörnyek:*1,00
      16. szint alatti szörnyek:*1,00
      36. szint alatti szörnyek:*1,25
      36. szintű vagy erősebb szörnyek:*1,75


    • A többjátékos mód vanília főellenségeit és egyéb szörnyeit áthoztam a (korábbi) multiplayeres pályákra, melyek Marvin küldetéséhez tartoznak.
    • Mivel a játéknak immár jelentősen megnövekedett a tartalma, jócskán megnöveltem a régi főküldetés utolsó két fejezetének (Mocsár és Oswaroth) nehézségét (kb. 65. szinten érdemes belefogni). Mielőtt ide mész, érdemes végigtolni a korábbi multiplayeres pályákat, valamint a kalózos kiegészítőt (megpróbálhatod persze - még az alapjáték normál befejezése is megengedi, hogy tovább játszhass utána). Ezenkívül minden jutalom mértékét, mely a küldetések megoldásáért és a szörnyek megöléséért jár, az egész játékban (kivéve az oktató részben) csökkentettem 30%-kal, hogy kompenzáljam az extra tartalmakat. Magát a fejlődési ívet is ehhez igazítottam, hogy jobban elnyelje az extra xp-t.
    • Hogy legyen elég helyem a korábbi hatalmas multiplayeres pályáknak, lemásoltam az Eikronas kontinenst. Egy második, "tükör" Eikronast is fogsz látni a Déli-tengereken. A fent említett küldetésszál magyarázatot ad erre is. A Tükör-Eikronasban megvan a lehetőség a játék jövőbeni moddolására - egyelőre csak a négy előző többjátékos pályát foglalja magában.
    • Egy kis kiegészítésként megjavítottam az Erimoson (Szavannán) található börtönt, ami csapdába ejthette a játékost. A hős most már nem viseli a kezdő ruháit a játék legelején, hanem egy ládából kell kiszedni (az első, vízzel elárasztott elágazásnál fordulj balra, egy kis beugróban lesz). Ez a fejlesztett karakter létrehozása menü miatt vált szükségessé (részleteket ld. később). Ezenkívül megjavítottam egy kinyithatatlan ajtót a Szavannán, s végül van rá egy kis esély, hogy az alsóbb szinteken is találj zsákmányt még egy magas szintű hőssel is. Ezeket a módosításokat valójában Toccatta végezte - hálás köszönet érte.
    • Az új küldetésekhez kapcsolódó szövegeket és könyveket Dark-Dragon-X kitűnő nyelvismeretének köszönhetjük!
    • Rogdor, Dar Pha és Ghortarius új szövegeket kapott az oktató részben, melyek megmagyarázzák a WorldMerge módosításait a játékmenetben.


  • A WorldMerge alapvető (CORE) nehézségi szintjei
    Mindegyiket érdemes nehéz nehézségi szinten beállítani (+50% a szörnyek sebzése) az alapjáték karakter létrehozásakor (de használható normál vagy könnyű fokozaton is):
    • MÉG TÖBB VANÍLIA: ez olyan, mint az alább felsorolt KEZDŐ fokozat, csak nincsenek benne az állóképesség rendszerben, a hős regenerációjában és a szörnyek új trükkjeiben (regenerálódás, végső erőfeszítés, meglepetésszerű teleportálás) bevezetett módosítások. Ez a játékmenet sokkal közelebb áll a vaníliához (értsd az alapjáték lájtos harcrendszeréhez), mint az összes többi verzió.
    • KEZDŐ: ez tulajdonképpen most az alap, melyekről eddig írtam, a legkisebb szorzókkal a szörnyek életerejére és sebzésére vonatkozóan.
    • SZAKÉRTŐ: jelentősen megnövelt módosítók az ellenfelek életerejére és sebzésére vonatkozóan. Ezenkívül itt lép életbe a "Vigyázz, mert visszaütnek!" mod (a legtöbb ellenfelet sokkal nehezebb megzavarni vagy elkábítani a szokásos támadásokkal), és az MI mod (az ellenfelek tovább üldöznek téged, és jobban figyelnek a távolsági támadásaidra). Mindkét modot ki lehet hagyni a telepítőben, de én javaslom a használatukat.
    • MESTER: még tovább növelt módosítók az ellenfelek életerejére és sebzésére vonatkozóan. A KEZDŐ és SZAKÉRTŐ nehézségi szintekben lévő módosítások mellett ez: a.) kb. 25%-kal növeli a legtöbb ellenfél mozgási és támadási sebességét; b.) megtízszerezi a legtöbb gyógyital árát; c.) sok szörny számára lehetővé teszi, hogy csapatosan rád rontsanak (pl. több, mint kettő, vagy három támadó legyen egyszerre); d.) sok varázslónak sokkal fejlettebb gyógyító képességet ad a játékban; e.) további különleges képességeket ad a hangyáknak és az orrszarvúaknak. Ez nem anyámasszony katonáinak való!


  • NŐ és FÉRFI változat
    Az összes verzióhoz elérhető a női opció is. Ezer hála HeliX666-nak, hogy kiderítette, hogyan lehet női játékos karaktert beépíteni, és Azraledarknak a sok kiegészítő konfigurációért a női modellhez. A hősnő női hangon mondja a magáét (pl. egy barlangba belépve stb.), de a normál párbeszédek továbbra is a férfi hős hangján folynak. Az alapjáték páncélzatát is hozzáigazították a női modellhez.

  • Verzió variációk
    Jelen pillanatban hét különböző verzió telepíthető:
    MESTER FÉRFI
    SZAKÉRTŐ FÉRFI
    KEZDŐ FÉRFI
    MESTER NŐI
    SZAKÉRTŐ NŐI
    KEZDŐ NŐI
    MÉG TÖBB VANÍLIA

  • Az alábbiakban felsorolásra kerülnek azok a modok, melyeket beépítettem az alapvető (CORE) verzióba (ezeket a modokat nem lehet külön eltávolítani)
    (Sok helyen nem fordítottam le a teljes leírást, hanem csak egy rövid bemutatót írtam, de a modok megnevezésére kattintva eljuthatsz az eredeti helyükre! - Ardea)
    • Kézműves fejlesztési mod - Toccatta
      Szétszedhetők lettek a gyűrűk és az amulettek, s az így kinyert nyers aranyból más gyűrűk és amulettek fejleszthetők.
    • Több színezőanyag, több hely V2 - Toccatta és JackBaldy
      Ez 11-ről 48-ra növeli a színezőanyagok számát, és a színek sokkal élénkebbek. Ez lehetővé teszi a színes páncélok átszínezését is, melyekre korábban nem volt lehetőség. A V2-es verziótól kezdve új ikonok kerültek hozzáadásra a felszerelésbe, hogy a színeket jobban meg lehessen különböztetni.
    • NPC-k/szörnyek (és még sok más dolog) látótávolsága - HeliX666
      Immár sokkal hamarabb megláthatod az ellenfeleket és objektumokat.
    • Felszerelés szint csökkentése - Ambrose
      Az alapjátékban olyan magas szintű fegyvereket és páncélokat is találhattunk, melyeket nem lehetett felszerelni, mert olyan magas szintkövetelménye volt, amit egyszerűen nem lehetett elérni a játékban. Ezért csökkentették a fegyverek szintjét, hogy ezt kiküszöbölhessék, ugyanakkor csökkentették a sebzés és védelmi értékeket is az egyensúly megőrzése érdekében. Mindez az alapjátékban anno elérhető 1-44. szinten történik, és nem vonatkozik a kalózos dlc-re, így szépen beilleszkedik a mostani komplex játékmenetbe.
    • Újratermelődő szörnyek - Toccatta
      Egy idő múlva a szörnyek újratermelődnek a világban. Így többet lehet tápolni a karaktert.
    • Íj korlátozások eltávolítása - Toccatta és SlackerLX
      Mostantól minden páncéllal lehet használni íjakat, bár a nehéz páncél továbbra is negatív hatással van a Pontosságra, és a könnyű páncél akár elő is segítheti azt.
    • Nehéz páncélon viselhető köpenyek - Toccatta
      Ezen mod segítségével az egész játék során, bárhol vásárolhatsz nehéz páncél fölött viselhető köpenyeket. A vanília játékban csupán egy bizonyos szint intervallumban lehetett ezekhez hozzájutni. Mostantól nincsenek ilyen megkötések.
    • Új-Ashos-i páncél - youngneil1
      Mostantól te is megvásárolhatod az Új-Ashos-i őrök japán stílusú páncélját. 30-as szintű páncél és 26. karakterszinttől elérhető.
    • Halandó NPC-k - Toccatta, Amrose és Gandohar
      Az NPC-k halhatatlanságának vége! Mostantól akár halállal is büntetheted a nem játékos karaktereket, ha úgy látod jónak. De vigyázz! A halálukkal akaratlanul is megszakíthatsz egy küldetés láncolatot! Ezért ments gyakran, különböző foglalatokba.
    • Főzet animáció v1.1 - Toccatta
      Ez ismét aktivál egy korábban inaktívvá tett funkciót: mostantól láthatod, ahogy a hős megiszik egy főzetet, ha az "N", "M" vagy gyorsbillentyű segítségével fogyasztod azt el.
    • Misztikus Ikrek - Varázslás fegyverekkel - youngneil1
      Ez a mod egy új fegyverkategóriát teremt: a Misztikus Ikerét. Ezek a fegyverek szakasztott úgy néznek ki, mint az átlagos párjuk, de a segítségükkel ugyanúgy lehet varázsolni, mint a varázsbotokkal (csak nem adják azokat a bónuszokat, melyeket a botok). Amikor védekezel velük, ugyanúgy működnek, mint egy átlagos fegyver, ám a támadó mozdulatokkal varázsolni lehet vele. Részletes leírást a használatukról és mibenlétükről ld. a játékban ("A mágia természete Antaloorban" - a pincében, ahová Ghortarius küld).
    • Geminus V5 - youngneil1 és MRG
      Ez egy történeti hátteret nyújt az újonnan beépített tartalmakhoz, s egy UNUS - Az Egy című könyvvel kezdhető meg a küldetésszál (Ghortarius szobájában találjuk meg a földön). Ez a könyv mesél nekünk Geminus főmágusról és arról, hogyan vette őt üldözőbe "23", a Tenebrae máguspenge mesterei orgyilkos. Miközben Geminus kisebb kincseket próbál eljuttatni a hős számára, hogy segítsen neki, "23"-as folyamatosan próbál gáncsot vetni a hősünknek. Legalábbis Geminus ezt állítja az UNUS-ban.
      A V3-as verziótól kezdve egy egyszerű Misztikus Iker és annak használatáról egy könyv található a pincében, az oktató részben, ahová Ghortarius küld le minket.
      A V4-es verzióban új leszámolásokat és új kincseket adtam hozzá a Labirintus küldetéssorozat első sírjában - vigyázz az új szörnyekre, a Labirintusjárókra, melyek kísérteties fényben sejlenek fel a klausztrofóbiás folyosókon.
      A V5-ös frissítés életre keltette az Ogrilopszot - egy lángoló, rúnákkal borított küklopszot, mely a "23"-as kegyetlen billogját viseli magán. Egy hihetetlenül erős varázstárgyat őriz, melyet Geminus küldött: a legendás kétkezes kardot, a Whiskeyfényt. Ez egy arannyal bevont, whiskey színű kard, melybe apró betűkkel belevésték Geminus nevét. Azt beszélik, erősebbé teszi a viselőjét, halálosan éles a pengéje és nagyon fürgén forgatható. Ezenkívül nála van még ennek a Misztikus Ikre is, ami a pletykák szerint megnöveli a viselője akaraterejét. Az Ogrilopszot Bayantól délre egy domb tetején találod. Az Ogrilopsz lesz az első egy egész sor mini-főellenség láncolatban. Amellett, hogy csodás közelharcos, egész falkányi farkasokat is meg tud idézni, és ha súlyosan megsérült, meg is gyógyítja magát - nagyon erős a túlélő ösztöne, mint azt néhány Hatmandorból ideküldött elit őr már megtapasztalhatta a saját kárán... Nagy árat kell fizetned, hogy legyőzhesd őt (meg se próbálkozz ezzel 30-as szint alatt!), de a jutalom is nagy lesz. Megjegyzés: az Ogrilopsz MESTER nehézségi szinten megfélemlíti még a félisteneket is!
    • Noinvbarrier_V2 - HeliX666
      Az alapjátékban volt néhány "láthatatlan fal", melynek elérésekor a játék visszateleportált téged egy korábbi helyre. Ezek most már megszűntek.


  • Az alábbiakban felsorolásra kerülnek azok a modok, melyek minden változatnál telepítésre kerülnek (ezeket a modokat külön is el lehet távolítani a saját .wd fájljuk törlésével)
    • Kisebb felhasználó felületi ikonok - Toccatta
      Sok képernyőn megjelenő ikon méretét csökkentette a 2/3-ára, hogy kevésbé zavarja a játékvilágot.
    • Láthatatlan grafikus célkereszt - Tranit
      Ez láthatatlanná teszi az állandóan látható célkeresztet. Micsoda megkönnyebbülés (legalábbis nekem). Ne aggódj, e nélkül is tökéletesen tudsz célozni az íjaddal/mágiáddal, és manőverezni a harcban. Vannak variánsok arra is, hogy a célkeresztnek csak a méretét csökkentsék. (A linkje hibás, nem tettem be.)
    • Karakter létrehozás v1.5 - Azraeldark
      Ez a lélegzetelállító mod kiegészítő opciók miriádjait kínálja fel a karakterünk létrehozásakor (új arcok, tetoválások, frizurák, izomszerkezetek stb.). A vanília játékban csupán a jéghegy csúcsát láthattátok a testreszabási lehetőségeknek. Az 1.5-ös verzióban tucatnyi különböző szörny-modellel is játszadozhattok, és különleges bőr effektusokkal is szolgál. Megjegyzés: a normál emberi fej a menüben az "Arcberendezés"-nél található. A furcsa testek, karok, lábak, lábfejek mindig a 2-es számtól kezdődnek. A normál fejek használatához csak válaszd az 1-es opciót a "Fejek"-nél, és ezt az "Arcberendezés" pontnál módosíthatod.



A mod telepítéséhez szükség van az alábbiakra:
- Two Worlds II játék - teljes (PC) verzió
- Repülő Erőd Kalózai kiegészítő (PC)

Javaslom az angol nyelvű telepítést, de nem feltétlenül szükséges. A telepítő német verziót is felkínál - de a PotFF, a korábbi multiplayer küldetések és az új küldetésszál szövegei mégis angol nyelvű lesz.

Ha nem angol és nem is német nyelvű játékra telepíted, lehet, hogy az új küldetések szövegei néha gyorsabban váltanak. Valamint a játék nagy részében akkor is angolul fognak megjelenni a szövegek, és így néha keveredhetnek a nyelvek.


Kiegészítések:
Így tehát ebből az következik, hogy a Two Worlds II bármilyen változatára telepíthető (pl. Velvet Edition, Game of the Year, steames, vagy retail stb.), ha az 1.3-as vagy magasabb verziószám látható a menü képernyő jobb alsó sarkában a játék elindítása után.
Az alapjáték legfrissebb magyarítását fel kell telepíteni a mod és a mod-magyarítás felrakása előtt!
A moddolt játék indítható a DX10-es, vagy a DX9-es exével is!



Telepítés

A telepítéshez csak kattints duplán a "Worldmerge 1.4a setup.exe" nevű fájlra, és kövesd az utasításait. Minden fájlnak végül a Two Worlds II\WDFiles\mods almappába kell kerülnie. Csak az Olvassel fájlok (TWII telepítési mappa) és a hangfájlok (TWII\SoundData) kerülnek máshova. A telepítő ezenkívül létrehoz egy unins000.exe-t (és a hozzá tartozó .dat fájlt) a TWII telepítési mappába.

Telepítéskor a Two Worlds II telepítési mappa megadása után az elérési útvonalból manuálisan ki kell törölni a "New folder" végződést!!!

Ügyelj rá, hogy minden meglévő modot távolíts el, különös tekintettel a Worldmerge korábbi verzióira, ha kétség merül fel a WM moddal való kompatibilitás terén.


Használat

Új játékot kell indítani - a régi játék mentésekkel nem fog működni.
Ha magyarul kívánsz játszani, az alapjáték és a PotFF kiegészítő telepítése és frissítése után telepítsd az alapjátékhoz való legfrissebb magyarítást.

  1. Telepítsd a modot a fent leírtak szerint
    Ha ezt is magyarítással szeretnéd játszani, akkor ezután azt is telepítsd!
  2. Hozz létre egy új karaktert a normál alapjáték (Two Worlds II) elindításával
  3. Mentsd el a játékot az első adandó alkalommal (átugorhatod az első jelenteket, hogy miharabb mentési ponthoz érj!)
  4. Lépj ki a főmenübe
  5. Indítsd el a Repülő Erőd Kalózai kiegészítőt (ne aggódj, a moddolásnak köszönhetően a játék újra az alapjáték elejétől fog elkezdődni) - a hozzáadott tartalom (a kincsek és a tapasztalati pontok) miatt érdemes a játék nehézségi szintjét "nehézre" állítani (a Worldmerge Kezdő, Szakértő vagy Mester nehézségi szintjétől függetlenül), de használható a többi fokozat is.
  6. Importáld be az újonnan létrehozott karakteredet a kiegészítőbe a karakter felfejlesztése nélkül!

Mindenképpen kapcsold be a feliratokat, hogy az új, hang nélküli küldetés párbeszédeket is elolvashasd.

Már a játék legelejétől kezdve keresd az új kincseket!

Ha mindent a fent leírtak szerint csináltál, akkor most van egy új, 1. szintű karaktered a Vakhmaar kastélyban. Új bejegyzés kerül a küldetésnaplódba, melyet el kell olvasnod: "Két világ ütközik". Ha ezt látod, akkor nekikezdhetsz a játéknak.

Csak emlékeztetőül: a trükk az, hogy a karaktert a "régi" alapjátékban hoztuk létre, de a játékot a PotFF kiegészítő opcióval kezdjük el igazán (az 1. szintű karakter fejlesztés nélküli beimportálásával).

Az új küldetésszál a játék elején indul el, és szinte a legvégéig tart. A küldetésadót, a Kristályembert az Alsornát (a szigetet, ahová a Vakhmaar kastélyból való szökés után kerülsz) kettészelő szakadékon átívelő hídon fogod megtalálni.

Rogdor, Dar Pha és Ghortarius új szövegeket kapott az oktató részben, melyek megmagyarázzák a WorldMerge módosításait a játékmenetben.

Ha nehézségekbe ütközöl a - néha igen alaposan elrejtett - küldetéstárgyak megtalálásakor, vagy egyszerűen nem akarod időigényesen és idegőrlő alapossággal bejárni a világot (ami teljesen érthető, hisz mindenkinek más az ízlése), egyszerűen nyisd meg a csatolt questitemlocations.txt fájlt, mely minden instrukciót tartalmaz, hogy minden küldetéstárgyhoz a lehető leghamarabb hozzájuss. (Ez a .txt fájl sajnos már nem elérhető az adott oldalról, mert nem működik a link. Azonban időközben beszereztem, és így ennek a leírásnak a végén ez is megtalálható! - Ardea)

A multiplayer játékban nem engedélyezett a modok használata, így ezt távolítsátok el, mielőtt a netre lépve többjátékos módban kívántok játszani!!!


Letöltés

A WorldMerge modot az alábbi helyről töltheted le: WorldMerge mod oldala.

Jó sokat kell görgetni, míg meglátod a Download gombot, majd a képre, vagy a fölötte lévő szövegre kattintva elindítható a letöltés.
(A mod készítőjének kérésére való tekintettel nem teszek közzé közvetlen linket, vagy teszem elérhetővé saját forrásból addig, amíg a fenti oldalról hibátlanul hozzáférhető a fájl.)


A WorldMerge mod magyarítása a Letöltésekből elérhető!
A magyarítás nem tartalmazza a Character Builder 1.5 fordítását (az opcionalitása miatt)!



A mod természetesen nem hibamentes, amint azt az alcím is mutatja. Kérlek, vegyétek figyelembe az alábbi ismert hibákat:

  • A távoli horizont fájl eltávolítása
    Mivel nem tudom, hogy lehet megfelelő horizontot csinálni az újonnan összefércelt világtérképhez, el kellett távolítanom a régi, mostanra megtévesztővé vált horizont fájlt. Ezzel elvesznek a távoli földek a látóhatárról. Mindazonáltal a renderelt távolság elég nagy, és már elég messziről meg fogod őket látni (pl. csónakkal). És a gyönyörű Repülő erőd most már mindenütt jelen van, és előre vetíti a kalózos kiegészítő eseményeit már az alapjáték kezdetétől.
  • Néha furcsa a kameraállás
    Mivel az új kamera rendszert eredetileg nem a régi alapjátékhoz tervezték, néha nem megfelelő kamera perspektívával találkozhatsz a párbeszédek során. De mindent összevetve egész jól működik. A párbeszédekben néhány gesztus sem a helyzetnek megfelelő. Néha előfordul, hogy a párbeszédek első sorát nem hallani a beszédben. Illetve megesik, hogy a beszélő a talaj fölött egy méterrel lebeg.
  • Eikronas északi partjának egy nagyon kis részén (az eredetiben és a tükörnél egyaránt) nagyon csúnya grafikus bugokkal találkozhatsz (mert egy kicsit északabbra kellett helyeznem Tir Gealt).
  • Eikronas partján néhány helyen a mini-térkép és a világtérkép nincs összhangban a 3D-s valódi tájjal.
  • Lehajózhatsz a világ pereméről
  • Rejtélyes, hibás lebegő szigetek
    Az északnyugati tengeren elrejtett szigeteket (resource fájlok; ezek a korábbi multiplayer térképek, vagy a hozzájuk használt adatok a perspektívától függően) soha nem fogod megtalálni, hacsak nem hajózol bele a nagy kékségbe.
  • Minden játék mentés elején szerepel a Prológus szó (ez csak szépséghiba, nincs különösebb hatása)
  • Eikronas belseje még mindig katyvasz
    Kizárólag a hozzá tartozó küldetések során, vagy a teleportok segítségével lépj be a korábbi multiplayeres pályákra. Ezt a hibát nem fogod észrevenni, csak ha felerőlteted a karaktert a hegyek tetejére, vagy konzol segítségével ugrasz oda.
  • A tükör Eikronas nincs kifejlesztve - csak a négy korábbi multiplayeres térkép van benne.
  • Néhány kisebb hiba a világtérképen
    A görgetés egy kicsit akadozhat a világtérképen, és az újonnan beépített ex-többjátékos térképeknek még mindig látszik egy kicsit a négyzet alakú kerete (nem úgy, mintha odarajzolták volna, de a domborzat utal rá).
  • A net_m_7 mp térkép mini-térképe elcsúszott
    A Mocsárvidék (most map_19_a1) térképe egy kissé elcsúszott valós helyzetétől - ez ne zavarjon téged.
  • Toccatta több modja is csak az alapjátékban működik
    Toccatta több modja (újratermelődés, páncél színezés, íj korlátozások megszűnése stb.) csak az alapjátékban működik. Így pl. a kalózos kiegészítőben nem lehet használni a hozzáadott színezőanyagokat, vagy a korábbi mp térképeken nem fognak újratermelődni a teremtmények.
  • Ne használd a Lélekfoltozókat! Valószínűleg meg fogod szívni az új képességpont rendszer miatt.
  • A játékban a képességleírások nem mutatják a képességekhez tartozó speciális lehetőségeket, ha az egeret föléjük viszed.
  • Ne fogyassz el két képesség főzetet (Geminus elixírje) közvetlenül egymás után (katt-katt)! A biztonság kedvéért miután megittál egyet, lépj ki a felszerelésből, mielőtt a következőt is elfogyasztod.
  • Regenerációs képesség
    Ha a Regenerációs képességet fejleszted, nem vonhatod vissza a rá adott képességpontot még akkor sem, ha nem hagytad el a karakterlapot. Valamint az ehhez kapcsolódó tulajdonságpont növekedés is csak akkor fog látszani, ha egy másik képességet is fejlesztesz.
  • Tárgy leírás
    A tulajdonságokat véglegesen növelő főzetek (pl. Geminus Robur az erőhöz) egy kicsit hibásan jelennek meg: a leírás szerint 1%-os növekedést adnak, de valójában az +1 pont lesz.
  • Védelem áttörése
    A Védelem áttörése képesség ikonja a gyorsgombsor elején nem szürkül ki - még akkor sem, ha nincs elég állóképességed a kivitelezéséhez. A legjobb, ha figyelsz a hangos szívdobogásra, ami jelzi az alacsony állóképesség szintet.
  • Nagyon ritkán előfordulhat, hogy a hős életerő regenerációja nem működik. Kerülj távolabb attól a helytől, ahol utoljára harcoltál, vagy még jobb, ha elteleportálsz egy másik helyre. Ha ez sem használ, igyál meg egy életerő italt.
  • Még ritkábban az is megeshet, hogy az ellenfelek életereje visszatöltődik 100%-ra, miközben le vannak ütve. Próbáld meg újra megtámadni az ilyen ellenfeleket, miután felálltak öt másodpercen belül, és nem fognak regenerálódni. Végső esetben próbáld elkerülni a leütéseket az ilyen ritka helyzetekben.
  • A korábban ököllel megütendő karaktereket fegyverrel kell megcsapni!
  • Esetleg olyan is megtörténhet, hogy ha egy képességre egyszerre több pontot teszel, akkor egy ideig úgy marad, de aztán "elfelejti" a játék. Ha egy képességre akarsz több pontot tenni egymás után, akkor az egyes szintemelések között lépj ki a Karakterlapról, majd újra vissza. Így biztosabb.
  • Egy furcsa jelenséggel is találkozhatsz játék közben. Az volt a megfigyelésünk, hogy ha valamilyen támadó varázslat hatása alatt állsz, és közben valamely mozdulatot végzel (arra nem jöttünk rá, hogy melyik okozza), indokolatlanul plusz tulajdonságpontokat kapsz. A mennyisége változó. Ha valakit ez nagyon zavar, annak csak azt lehet tanácsolni, hogy mentsen sűrűn, és töltse vissza, ha ilyen történik. Nálunk többször is előfordult, tehát nem nevezhető ritkának.
  • Szintén nem ritkán előfordulhat, hogy az ex-multiplayeres pályákon található szörnyek, melyeket védőburok vesz körül, nem veszítik el a védőpajzsukat a körülöttük található kisebb rangú szörnyek halála után sem. Ez sajnos olyan szörnyeknél is előfordul, melyek megölése a játékban való továbbhaladáshoz szükséges. Ilyen esetben az alábbi csalást kell alkalmazni:
    1. Enter-rel előhívod a konzolt, majd beírod ezt: TwoWorldsCheats
    2. Miután aktiválódik a cheat, ismét előhívod a konzolt, miközben a kurzor az adott szörnyre mutat, és beírod ezt: Kill
    Ezzel a paranccsal kikényszerítjük a bestia halálát.


Hiányok a magyarításban

  • A modban megjelenő új képernyőfeliratokat sajnos nem tudtam beépíteni a játékba, mert nem találtam meg a „helyét”. Ezért az alábbiakban felsorolom az új figyelmeztető feliratok jelentését, melyek harc közben, vagy ládák kinyitásakor megjelenhetnek:
    Enemy refreshed: Ellenfél regenerálódott
    Assassin strike: Gyilkos csapás
    Deadly Dagger: Halálos tör
    Sneaky Dodge: Lopakodó kitérés
    Luck of Thieves: Tolvajok szerencséje
  • A játékban az új szörnyek nevét csak úgy lehetett lefordítani, ha srceenshotot készítettünk róluk. Eddig több, mint 200 szörnyet találtunk meg, de egészen biztos, hogy akad még olyan, aminek angolul maradt a neve. Ezeket onnan lehet megismerni, hogy csupa nagybetűs a neve. Pl.: BIGBROTHER. Ha ilyet találsz a játékban, kérlek, készíts róla screenshotot és küldd el nekem e-mailben. Fontos, hogy képernyőkép készüljön a szörnyről, mert ha hibásan adom meg a nevét, nem lesz változás a játékban.
  • A játékban maradt néhány ex-multis térkép, melyek még nem kaptak megfelelő nevet. Ha van ötleted, melyiknek milyen megnevezést adhatnánk (ld. többi kristály-küldis térkép), várom az ötleteidet.



Végezetül következne egy irdatlan hosszú lista azokról, akiknek youngneil1 szeretné megköszönni a segítségét és a támogatását. Ezen személyek komplett listáját és a hozzájuk tartozó "hálálkodást" a WM mod leírása vége felé olvashatja el.


Aki pedig igazán mélyen érdeklődik a WorldMerge mod története után, az görgessen a mod eredeti leírásának legvégére és ott megtalálhatja azt is, miként fejlődött a WM mod, és lett azzá a hatalmas, remekbe szabott moddá, ami szinte új játékot varázsol nekünk a Two Worlds II játékból és a Repülő Erőd Kalózai kiegészítőből.



Ha valakinek nincs kedve bejárni az egész hatalmas térképet - beleértve Eikronas (északi) hatalmas szigetének szegélyét is - a kristályok után kutatva, vagy egyszerűen akárhogy keresi, nem találja őket, annak itt van egy kis segítség.
Kétféle módja van annak, hogy a "Két világ ütközik" küldetéshez tartozó kristályokat megszerezzük.

A könnyebbik módszer az, amikor becsíteljük a saját felszerelésünkbe az adott kristályt. Ezt az alábbi módszerrel tehetjük meg:

  1. Enter-rel előhívod a konzolt, majd beírod ezt: TwoWorldsCheats
  2. Az alábbi kódsorral behívhatjuk a szükséges kristályt (példa: Beta II):
    ecAddObjectToInventory II_Beta 1
    (Vedd figyelembe, hogy a fordításban máshogy látszik a neve, de ebből a példából levonhatod a következtetéseket minden esetben!)

A másik módszerrel nem kíméljük meg magunkat a kalandoktól és a környék felfedezésétől, mégis könnyebben rátalálunk a kristályokra. Ebben az esetben azonba mindig számításba kell vennünk, hogy amikor "megérkezünk" a kristályhoz, nem tudhatjuk, milyen szörnyekkel van körülvéve. Pl. az Alpha II egy Ogrilopsz közvetlen közelében van, amihez ugye 30-as szint alatt nem érdemes menni.

  1. Enter-rel előhívod a konzolt, majd beírod ezt: TwoWorldsCheats
  2. Kikeresed a listából ugye a Beta II-t, ennek az alap kódja a 6_B02 (mindig az első tag a kódsorban, ez annak a "térképnek" a helyét adja meg, ahol maga a tárgy található) - a megnyitott konzolba így már be tudod írni: jump 6_B02
  3. Még egyszer megnyitod a konzolt és ezt is beírod: jump 2770 2820 52 (ez a kódsornak a többi része, ez adja ki azt, hogy a fent említett térképen pontosan hol található az adott tárgy).

A különböző kristályok, azok kódja és a térképen található koordinátáik az alábbi listában találhatók meg:

I_Alpha = 5_A01 2370 4125 444
I_Beta = 5_A01 1053 4699 -154
I_Gamma = 5_A01 4350 2921 36
I_Delta = 5_A01 3229 3472 139
I_Epsilon = 5_A01 1645 3178 260

II_Alpha = 6_C01 3866 3517 -145
II_Beta = 6_B02 2770 2820 52
II_Gamma = 6_B02 2239 3093 12
II_Delta = 6_B03 1232 4629 278
II_Epsilon = 6_C02 851 830 342

III_Alpha = 6_D01 429 333 202
III_Beta = 6_C03 2563 3227 69
III_Gamma = 6_B02 1112 4346 -116
III_Delta = 6_A01 3652 1430 179
III_Epsilon = 6_A01 1339 1559 265

IV_Alpha = 6_A01 3338 2428 179
IV_Beta = 6_B01 290 3625 -108
IV_Gamma = 6_A04 2615 4095 10
IV_Delta = 6_B04 2842 2711 -155
IV_Epsilon = 6_C03 3733 1127 -34

V_Alpha = 6_C04 4055 1859 29
V_Beta = 6_D02 3165 2312 49
V_Gamma = 6_E02 3226 4393 245
V_Delta = 6_E02 4030 543 -83
V_Epsilon = 6_D01 4206 3561 -145

VI_Alpha = 2_A01 2290 3989 18
VI_Beta = 4_A01 2828 2458 -101
VI_Gamma = 3_A03 2915 1647 22
VI_Delta = 3_A02 3513 4266 -148
VI_Epsilon = 3_B01 3613 1727 -79

VII_Alpha = 3_C02 2122 3074 -69
VII_Beta = 3_B03 222 1013 16
VII_Gamma = 3_A03 4069 4727 611
VII_Delta = 3_A02 4842 1651 334
VII_Epsilon = 3_A02 4172 2645 166

VIII_Alpha = 1_C05 868 1042 81
VIII_Beta = 1_C05 2251 1873 71
VIII_Gamma = 1_D06 2729 4687 -91
VIII_Delta = 1_D05 1652 3835 -158
VIII_Epsilon = 1_F05 2196 3772 268

IX_Alpha = 1_I06 1414 4566 182
IX_Beta = 3_C03 3883 1467 -101
IX_Gamma = 1_A03 2908 447 -60
IX_Delta = 1_A02 999 2252 -76
IX_Epsilon = 1_D07 3309 3457 -122

X_Alpha = 1_H02 2791 3120 -119
X_Beta = 1_C01 2644 2850 -85
X_Gamma = 7_B01 1620 280 136
X_Delta = 7_B02 4805 315 -143
X_Epsilon = 7_A02 1316 1590 -10

XI_Alpha = 7_A01 523 3688 -3
XI_Beta = 7_B01 1752 4156 -154
XI_Gamma = 7_C01 3352 3961 -79
XI_Delta = 7_B02 3164 4583 162
XI_Epsilon = 7_C01 1039 1122 -110


 
Kérjük, hogy regisztrálj vagy jelentkezz be, ha hozzá kívánsz szólni ehhez a cikkhez.

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. . Részletek.

.

EU Cookie Directive Plugin Information