A karakterfejlesztésről általában |
![]() |
![]() |
![]() |
A karakterfejleszésről A Two Worlds több karakterfejlesztési lehetőséget kínál, mint versenytársai és ugyanakkor nagyon egyszerű megérteni és elsajátítani a műveletet. Az osztályzási rendszer segítséget nyújt a kezdők számára, hogy fejest ugorjanak a mély vízbe, de más hasonló RPG-től eltérően nem korlátozza a tapasztalati határokat. Minden karakter minden képességet elsajátíthat és később uralhat. Egy másik kihívás, hogy sok csoportosulás titokban akarja tartani tudását. Ki kell vívni tiszteletüket és meg kell nyerni bizalmukat, hogy a játékos hozzáférhessen a leghatalmasabb képességekhez. Az alap fejlettség és a specializálódás közti űr arra sarkallja a játékost, hogy bejárja a világot - hogy megtanulhassa az egyedülálló képességeket és kialakítsa egyedi karakterét. Végül is ez szintén erősíti a kapcsolatot a játékos és karakterei között. Harc A valós idejű fél-automatikus harc a "Two Worlds"-ben nagyon dinamikus. Pazar látvány és "letaglózó" koreográfia teszi izgalmassá és emlékezetessé a helyszíneket és kelti fel az akcióra éhes játékosok figyelmét. A harc igazi ereje azonban a mechanikájában rejlik. A lehetséges taktikák száma kielégíti minden RPG játékos igényeit - lehetőséget adva képességeik tesztelésére és képzeletük használatára. A történet alakítása Hatalmas eseményformáló lehetőségeket rejt a Two Worlds, melyet az egyedülálló moduláris felépítés biztosít. A játékos meglakothatja saját történetét különböző lehetőségeket választva, kezdeményezheti saját cselekményeit, oldalt válthat, amely változást idéz elő a világban. Ez az erős behatás a történetre a kulcs az egyedülálló kapcsolatokra a játék világában. Ezek az események két szinten fejtik ki hatásukat: (Forrás: Two Worlds hivatalos oldala) A karakterlap Nézzük most a konkrétumokat. Az itt látható karakterlapon szemügyre vehetjük a különböző karakterfejlesztési lehetőségeket, mind a tulajdonságok, mind pedig a képességek szempontjából. Karakterünk fejlesztéséhez először is szükségünk van tulajdonság- és képességpontokra. 4-4 pontot kapunk mindkét típusból mindenegyes szintlépés után, illetve különböző statisztikai határ átlépése után (pl. 100 szörny leölése után, vagy 100 sikeres zárnyitás után) kaphatunk további képességpontokat. (Statisztikánk megtekinthető a "Hírnév" szekcióban, melynek alapértelmezett billentyűje a "G") Képesség- és tulajdonságpontokat szerezhetünk néhány küldetés megoldása után is! Miután szert tettünk néhány tulajdonság- és képességpontra, nyissuk meg felszerelésünket az "I" billentyű segítségével. Az 1-4 számmal jelölt négy tulajdonság (1 - Életerő, 2 - Ügyesség, 3 - Erő, 4 - Akaraterő) részletes leírását ld. a Tulajdonságok címszó alatt. Az ikonok alatt sorban megtekinthetük karakterünk aktuális szintjét, összegyűjtött tapasztalatát - mellette feltüntetve a következő szint eléréséhez szükséges tapasztalatot -, a HP-ját (vagyis az életerejének számszerűsített értékét), a manáját (vagyis akaraterejének számszerűsített értékét), végül a támadási és védekezési állapotát, mely értékeket a karakter páncéljánank és fegyverzetének védelmi és sebzési pontjaiból alakít ki a játék. Ez alatt láthatóak az aktuális fegyver fizikai (5) és egyéb (lélek, villám, fagy, tűz, méreg) sebzési értéke (6). Az ilyen extra sebzéshez különböző fegyver erősítő köveket használhatunk (ld. "Fegyver erősítő kövek" címszó alatt). A karakterlap alján két sorban olvashatjuk le karakterünk védekezési tulajdonságait sorrendben a következő típusú sebzések ellen: átszúró, kaszaboló, lesújtó, fagy, tűz, lélek vagy villám (ez utóbbi négy dinamikusan változik annak megfeleően, hogy milyen sebzést tettünk fegyverünkre). Ezen értékeket különböző felszerelési tárgyakkal (pl. gyűrű, páncélok) befolyásolhatjuk. Fontos! Ha egy azonos szettbe tartozó páncélzatot visel a Hős, a védelmi értéke nem csupán összeadódik, de többszörösére is növekszik, valamint az átszúró, a kaszaboló és a lesújtó sebzés elleni védelmi érték kék színűre változik. Tehát még ha kevesebbnek tűnik is a védelmi értéke egy-egy páncél darabnak, ha a többi részével együtt szereljük fel, számítsunk a fokozott hatásra. A karakterlap jobb oldalán találjuk a képességeket (8). Ezekhez a részletes leírást ld. a Képességek címszó alatt. Végül térjünk rá a legfontosabb mozzanatra, a tulajdonság- és képességpontok felhasználására. Ha egy adott tulajdonságra egy vagy több pontot kívánunk áldozni, kattintsunk a kívánt tulajdonságra a bal egérgombbal annyiszor, ahány pontot akarunk rátenni. A képességpontoknál ugyanez a helyzet, bár ott nehezebb dolgunk van, hiszen sokkal több lehetőségünk van a pontok elosztására, ezért - főleg a játék elején - gondosan mérlegelnünk kell, mire költjük a nehezen megszerzett pontjainkat. Ha esetleg a kelleténél több pontot tettünk valamely tulajdonságra vagy képességre, a jobb egérgomb segítségével még visszavehetjük, amíg nem zárjuk be a Karakterlap abalakot! Ha végeztünk a pontok elosztásával, a "Bezárás" gombbal vagy az "I" billentyű újbóli megnyomásával bezárhatjuk a Karakterlapot. Megjegyzés: nem kell azonnal minden pontot elkölteni - ez persze főleg a képességpontokra vonatkozik. Ha egy bizonyos képességet szeretnénk erősíteni, de még nem felelünk meg a következő szint követelményeinek, tartalékolhatjuk a pontjainkat addig, míg bele tudjuk fektetni. Létezik megoldás arra is, ha elkezdünk kialakítani egy karaktert, de meggondoljuk magunkat, és mégis másik irányba szeretnénk fejleszteni hősünk képességeit. Ehhez nyújtanak segítséget a Lélekfoltozók, akik lila köpenybe öltözve várnak ránk a nagyobb városokban. Ha megközelítjük őket, nem csak a köpenyük színe, de a lila rombusz jelzés is utal az általuk nyújtott szolgáltatásra. Ők egy bizonyos összeg (500 arany) ellenében visszaveszik a különböző képességekbe fektetett pontjainkat, hogy azokat újra eloszthassuk a kívánt módon. Megtanult képességeket nem tudnak "elfeledtetni" velünk. Ezt a kérést akárhány alkalommal teljesítik. |
Minden jog fenntartva © 2008 - 2015 2worlds.hu
Design by Next Level Design
Lizenztyp CC
Módosította: Ardea