Felhasználói felület |
![]() |
![]() |
![]() |
A Two Worlds II-ben a felhasználói felület kissé bonyolultabb, mint az első részben, ugyanakkor sokkal több lehetőséget rejt magában és jobb rálátást biztosít a környezetünkre és a saját tulajdonságainkra. A legfontosabb, hogy mindig tudjuk, milyen állapotban van a hősünk! Ezért a jobb alsó sarokban megnagyobbított és látványos mutatókat láthatunk:
A képernyő alján, középen szintén egy fontos és hasznos dolgot láthatunk, a gyorsgombsort (4). A gyorsgombsor azt a célt szolgálja, hogy egy adott képességet vagy egy a gyorsgombhoz rendelt tárgyat egyetlen gombnyomás segítségével tudjunk használni. Az első három gyorsbillentyű helyét (4a) a különböző harcnemekhez tartozó, aktív támadó és védekező képességek foglalják le, melyek automatikusan igazodnak az éppen használt fegyverhez, illetve a támadó/védekező állásponthoz. Az eszközök - fegyverek, varázslatok, alapanyagok - tetszőlegesen hozzárendelhetők a többi gyorsbillentyűhöz. A felszerelésben ha az egeret egy hozzárendelhető tárgy képe fölé visszük, egy rövid leírás jelenik meg, s a végén látható ez a lehetőség. A gyorsgombsor felett egy hosszú sávot láthatunk, mely idővel feltöltődik zöld színnel (5). Ez jelzi a tapasztalatunkat, s minden szintlépésnél "kiürül". Ahogy lassan elérjük a következő szinthez szükséges tapasztalat pontszámát, úgy töltődik fel ez a jelzősáv. A képernyő bal alsó sarkában találjuk a mini-térképet (6), mely szintén nagyon hasznos információkat tartogat számunkra. Ezen megpillanthatjuk az ellenfeleket is, ha szabad szemmel még nem látjuk, vagy elrejtőztek (pl. Kő őrök), illetve irányt mutatnak a világban. Ha egy küldetés céljához közeledünk, a mini-térkép szélén a megfelelő irányban megjelenik az ehhez tartozó kis jelölés. Ezen kívül még mutatja a szélirányt is, ha hajókázunk éppen. De még számos más hasznos dolgot is megmutat nekünk, amit ki-ki a maga módján tud hasznosítani, vagy vél feleslegesnek. A mini-térkép felett pedig aktuális adatokat láthatunk egy tereptárgy, vagy egy bejelölt küldetés célpontjának (ld. ábra) hátralévő távolságáról (7). A képernyő közepe táján, kissé lejjebb láthatjuk egy fekete téglalapban az éppen célba vett ellenfél piros életvonalát (1), ami fokozatosan "elfogy", ahogy egyre több sérülést okozunk neki. Az életvonal felett olvasható az ellenfél neve/megnevezése (2) és gyakran láthatunk egy vagy több kis ikont (3) - ezek jelzik az adott ember vagy szörny ellenállási képességeit, vagyis hogy milyen sebzésnek képes ellenállni (pl. lesújtó, kaszaboló, fagy, fizikai stb.). Ez segíthet nekünk a fegyver, vagy a különböző típusú sebzések megválasztásában. Lovaglás közben a képernyő bal szélén megjelenik két oszlop, melyet egy szív és egy lófej díszít. A bal oldali, piros színnel telített oszlop mutatja hátasunk életerejét (1) - ha megtámadnak minket lovaglás közben, vagy magasról leugratunk a pacival, akkor megsérül és a telítettsége csökken. Ha leszállunk a lóról, az életereje visszatöltődik. A jobb oldali oszlop alaphelyzetben üres, és amikor a jobb egérgombbal sarkantyúzni kezdjük a lovat, ez zöld színnel töltődik fel (2). Amikor a jelzősáv eléri a maximumát, a zöld szín mélyvörösre vált, jelezvén, hogy a hátasunkat a végsőkig hajszoltuk. Ekkor ha tovább ösztökéljük, egyszerűen ledob minket, s bár visszaszállhatunk a hátára, néha elég nagy időveszteséget jelent (pl. a lóversenyeken). Ilyenkor inkább hagyjuk egy kicsit magától vágtázni, majd ha ismét zöld színben mutatja a ló kitartását, akkor hajthatjuk tovább. A második legfontosabb eleme a képernyőn megjelenő felületeknek az úgynevezett Karakterlap és/vagy Felszerelés. A Two Worlds II-ben ezt teljesen egy felületen jelenítik meg, de külön "fülekre" leválogatva. Balról jobbra haladva a következő opciók állnak a rendelkezésünkre: Karakterlap (1), Harci/Páncél felszerelés (2), Felszerelés (3), Alapanyagok (4), Mágia (5).
Vannak még további, egy-egy feladat végzésekor megjelenő felhasználói felületek, de azokat már a hozzájuk tartozó leírásnál tekinthetitek meg. |
Minden jog fenntartva © 2008 - 2015 2worlds.hu
Design by Next Level Design
Lizenztyp CC
Módosította: Ardea