Képességek Nyomtatás

A hősnek - ahogy azt a Two Worldsben már megszokhattuk - számos képesség elsajátítására van lehetősége, hogy a lehető legjobban alkalmazkodjon az általunk választott harcmodorhoz, legyen az harcos, kósza vagy mágus. A képességeket a Karakterlapon a harcmodoroknak megfelelően külön csoportosítva vehetjük sorra - az alábbiakban is így kerülnek felsorolásra és részletezésre. A hős minden szintlépéskor kap 4 képességpontot, melyeket tetszés szerint oszthatunk el a rendelkezésünkre álló 51 képesség között!

Bizonyos képességeket már a játék elején elsajátítunk (pl. Dar Phatól megtanuljuk a Zárnyitást és a Lopakodást), de a képességek zöméhez szükségünk van egy úgynevezett Képességkönyvre. Ezeket a játék különböző helyszínein találhatjuk meg, melyekről egy takaros kis listát olvashatsz a "Képességkönyvek" menüpontban.

Azt már mondanom sem kellene, hogy mivel nem vet fel minket a sok képességpont, próbáljunk meg minél inkább a karakterünk alkatához és harcmodorához igazodni a különböző képességek fejlesztésekor. Így egy kifejezetten közelharcos karakter esetében ne fecséreljük el a nehezen megkeresett pontjainkat pl. az ilyen-olyan mágia osztályok fejlesztésére, hanem inkább spóroljunk és őrizzük meg a pontokat a harcos képességekre, melyeket rögtön azután fel is turbózhatunk, hogy megtaláltuk és elolvastuk a vonatozó Képességkönyvet.

Lélekfoltozó - jó tudni, hogy vannak a játékban Lélekfoltozók, akik - egy bizonyos összeg ellenében - segítenek nekünk "elfelejteni" néhány dolgot, s így visszanyerhetünk 10 képességpontot, amelyet újra eloszthatunk. Az ő szolgáltatásukat akkor célszerű igénybe venni, ha rájöttünk, hogy bizonyos képességekre még sincs szükségünk, hanem helyette mást szeretnénk fejleszteni. Őket elég sok helyen meg lehet találni, ezek közül néhány: Hatmandor - Társaság Mágus céh - földszinten, Új-Ashos - Egyetem - földszinten, Új-Ashos - Az Oroszlán játékteremben, Tír Geal - A Kocsmában.

A Two Worldsnél már megszokhattuk, hogy a képességek között akadnak passzív képességek, melyek a fejlesztés során automatikusan kifejtik hatásukat, illetve vannak az aktív képességek, melyeket egy-egy gyorsgomb segítségével aktiválhatunk.

Fontos megjegyzés: vannak bizonyos küldetések, melyekhez egy-egy adott képesség magasabb szintű ismerete szükséges (pl. "Kivásárlás", vagy "Nagy durranás!"). Ezek miatt célszerű néhány képességpontot mindig tartalékolni, miután túl vagyunk a játék eleji nehézségeken és nagyjából "elindítottuk a karaktert a fejlődés útján".

Miután a fejlesztés során elértük a maximális szintet, azok már egyéb tárgyakkal (pl. speciális gyűrűk), vagy képességkristályokkal NEM növelhetők, hiába viseljük azokat!

A továbbiakban az X és az Y változó értékeket képvisel, melyek az adott képesség fejlesztésével értelemszerűen nőnek, vagy csökkennek.

Közelharc - Harcos képességek
Közelharc - Harcos képességek
Íjászat - Kósza képességek
Íjászat - Kósza képességek
Mágia - Mágus képességek
Mágia - Mágus képességek
Orvgyilkos képességek
Orvgyilkos képességek
Kézműves képességek
Kézműves képességek
Általános képességek
Általános képességek

Védekező állás - Defensive Stance
Típus:aktív képesség
Korlátozás:-
Leírása:az aktív hárítás X %-kal csökkenti a kapott sebzést.
Megjegyzés:viszonylag a játék elején megtanuljuk, igen hasznos a harcos karakterek számára. Védekező állást úgy vehetünk fel, hogy kivont fegyverrel hosszan megnyomjuk a jobb egérgombot. Ebből az állásból ellentámadás is kivitelezhető, miután kivédtük a ránk mért csapásokat.
 
Piszkos trükk - Dirty Trick
Típus:aktív képesség
Korlátozás:kizárólag egykezes fegyverrel kivitelezhető.
Leírása:X% eséllyel vakítod meg ellenfeledet Y másodpercre.
Megjegyzés:-
 
Védekező taszítás - Defensive Thrust
Típus:aktív képesség
Korlátozás:csak pajzzsal vagy hosszú fegyverrel kivitelezhető
Leírása:használd a pajzsodat vagy az alabárdodat, hogy eltaszítsd ellenfeledet X% bónusz sebzés okozva.
Megjegyzés:-
 
Tűzcsapás - Fire Strike
Típus:aktív képesség
Korlátozás:kizárólag fáklyával kivitelezhető.
Leírása:a Fizikai sebzésed X%-ának megfelelő mértékű Tűz sebzést okozol az ellenfélnek.
Megjegyzés:hasznos képesség, ha egy tűz sebzésre érzékeny ellenféllel harcolsz (pl. múmiák, darazsak, entek).
 
Körkörös suhintás - Radial Barrage
Típus:aktív képesség
Korlátozás:kizárólag kétkezes fegyverrel kivitelezhető.
Leírása:a körkörös suhintás lefoglal körülötted minden ellenfelet X% bónusz sebzést okozva.
Megjegyzés:az így okozott sebzés nem túl nagy, viszont ha több ellenfél körülvesz minket, igen hasznos lehet, hogy kicsit rendet vágjunk köztük.
 
Kábító lesújtás - Blunt Force
Típus:aktív képesség
Korlátozás:kizárólag buzogánnyal kivitelezhető
Leírása:egy jókora ütés a fejre X% eséllyel elkábítja a célpontot Y másodpercre.
Megjegyzés:miután elkábítottuk az ellenfelet, időt nyerhetünk. Azonban ha megtámadjuk az elkábított ellenfelet, a hatása elmúlik.
 
Pajzs elrántása - Shield Pull
Típus:aktív képesség
Korlátozás:kizárólag fejszével kivitelezhető.
Leírása:X% esélyed van az ellenfél pajzsának elrántására.
Megjegyzés:-
 
Védelem áttörése - Block Breaker
Típus:aktív képesség
Korlátozás:-
Leírása:fej feletti suhintás, mely áttöri az ellenfél védelmét további X% sebzést okozva.
Megjegyzés:ezt is még a játék elején elsajátítjuk és melegen ajánlott ennek fejlesztése harcos karakter esetén.
 
Csatakiáltás - Battle Cry
Típus:aktív képesség
Korlátozás:-
Leírása:a Fizikai sebzésed X%-ának megfelelő Lélek sebzést okoz minden közelben lévő ellenfélnek. Y% esélyed van a kábításra.
Megjegyzés:hasznos lehet, ha körülvettek az ellenfelek, de ügyeljünk rá, hogy nem minden szörnyre van hatással.
 
Megszégyenítő taszítás - Humbling Blow
Típus:aktív képesség
Korlátozás:csak humanoid lényekre van hatással.
Leírása:X% eséllyel taszítod le a földre az ellenfelet, így védtelenné téve őt egy karddal vagy alabárddal kivitelezett pusztító csapással szemben.
Megjegyzés:-
 
Megtorlás - Retribution
Típus:passzív képesség
Korlátozás:-
Leírása:X% esélyed van kritikus ütésre minden támadás során. A megtorló támadásod sebzése Y%-kal növekedett. Akár Z% eséllyel érhetsz el különleges növekedést.
Megjegyzés:harcos karakter számára szinte kötelező e képesség maximumra való fejlesztése! Rendkívül hasznos, mert ezzel növeljük meg annak lehetőségét, hogy bármilyen fegyverrel az általa kivitelezhető legnagyobb csapást mérjük az ellenfélre.
 
Végső csapás - Thrust Strike
Típus:aktív képesség
Korlátozás:kizárólag karddal kivitelezhető.
Leírása:Erőteljes taszítás X% sebzés bonusszal.
Megjegyzés:közelharcban rendkívül hasznos lehet, bár csak egyetlen ellenfél ellen lehet egyszerre bevetni, igen nagy sebzést tudunk ennek segítségével bevinni.

Nyílzápor - Multi Arrow
Típus:aktív képesség
Leírása:X nyilat lőhetsz ki Y% nyilankénti sebzéssel.
Megjegyzés:a játék elején tanuljuk meg, kószáknak rendkívül hasznos lehet, ha több ellenfelet akarnak leszedni, mielőtt azok észrevennék őket. Társítva a mesterlövész nézettel és a Kósza pontossággal, akár egyetlen lövéssel végezhetünk egy-egy ellenséggel.
 
Kósza pontosság - Ranger Precision
Típus:passzív képesség
Leírása:X%-kal növeli a Mesterlövész módban okozott sebzést.
Megjegyzés:-
 
Biztos kéz - Steady Hand
Típus:passzív képesség
Leírása:lehetővé teszi számodra X célpont kijelölését Mesterlövész módban.
Megjegyzés:-
 
Gyors kilövés - Starting Draw
Típus:aktív képesség
Leírása:gyors kilövés X%-kal.
Megjegyzés:-
 
Gyors felhúzás - Quick Draw
Típus:aktív képesség
Leírása:+X% az íj felhúzási sebessége.
Megjegyzés:-
 
Túlhúzás - Overdraw
Típus:aktív képesség
Leírása:túlhúzhatod az íjadat X%-kal.
Megjegyzés:-
 
Mesterlövész - Marksman
Típus:passzív képesség
Leírása:íj használatakor X% esélyed van a kritikus találatra.
Megjegyzés:nem biztos, hogy megéri ezt a képességet fejleszteni, mivel egészen minimális mértékben (1-10%) növeli a kritikus találat esélyét.
 
Tüzes nyíl - Fire Arrow
Típus:aktív képesség
Leírása:a Fizikai sebzésed X%-ának megfelelő mértékben további Tűzsebzést okoz egy Y méteres hatókörű robbanással.
Megjegyzés:tüzes nyíl használatakor mindig vegyük figyelembe a támadni kívánt ellenfél ellenállási képességeit, mivel sok szörnyre nincs hatással a tűz, ellenben mondjuk a fagy sebzéssel!
 
Fagyos nyíl - Ice Arrow
Típus:aktív képesség
Leírása:a Fizikai sebzésed X%-ának megfelelő mértékben további Fagysebzést okoz. Y méteres hatókörben megdermeszti az ellenfeleidet, így Z%-kal lassítva le őket.
Megjegyzés:fagyos nyíl használatakor mindig vegyük figyelembe a támadni kívánt ellenfél ellenállási képességeit, mivel sok szörnyre nincs hatással a hideg, ellenben mondjuk a tűz sebzéssel!
 
Figyelemelterelő nyíl - Distraction Arrow
Típus:aktív képesség
Leírása:egy szörnyű képződményt hoz létre, mely elvonja a közelben lévő ellenfelek figyelmét. X másodperc múlva a jelenés felrobban Y% Fizikai és Lélek sebzést okozva Z méteres körben.
Megjegyzés:-
 
Mérgezett nyíl - Poison Arrow
Típus:aktív képesség
Leírása:a Fizikai sebzésed X%-ának megfelelő mértékben Méreg sebzést okoz. Y%-kal lelassítja ellenfeleidet.
Megjegyzés:mérgezett nyíl használatakor mindig vegyük figyelembe a támadni kívánt ellenfél ellenállási képességeit, mivel sok szörnyre nincs hatással a méreg (pl. skorpiók, pókok, darazsak), ellenben mondjuk a tűz vagy fagy sebzéssel!

Levegő mágia - Air Mastery
Leírása:használható Levegő mágia kártyák maximális száma: X.
Megjegyzés:a Levegő mágia osztályba tartozó kártyák - levegő, élet, villám.
 
Tűz mágia - Fire Mastery
Leírása:használható Tűz mágia kártyák maximális száma: X.
Megjegyzés:a Tűz mágia osztályba tartozó kártyák - tűz, erő, erő.
 
Víz mágia - Water Mastery
Leírása:használható Víz mágia kártyák maximális száma: X.
Megjegyzés:a Víz mágia osztályba tartozó kártyák - lélek, fagy, víz.
 
Föld mágia - Earth Mastery
Leírása:használható Föld mágia kártyák maximális száma: X.
Megjegyzés:a Föld mágia osztályba tartozó kártyák - kő, borostyán, föld.
 
Nekromancia - Necromancy
Leírása:használható Nekromancia kártyák maximális száma: X.
Megjegyzés:a Nekromancia osztályba tartozó kártyák - holttest, méreg, oszlás.
 
Bölcsesség - Wisdom
Leírása:használható Módosító kártyák maximális száma: X.
Megjegyzés:a Módosító kártyák - sebzés, védelmezés, idő, célkövető, visszapattanó, területi hatás.
 
Tehetséges varázsmondó - Talented Tongue
Leírása:X%-kal csökkenti a varázslás idejét.
Megjegyzés:mágusként rendkívül hasznos ezt a képességet a maximális szintre fejleszteni, mivel egy a gyors varázslás akár az életünket is megmentheti.
 
Elementális koncentráció - Elemental Focus
Leírása:X mana regenerálódik másodpercenként.
Megjegyzés:a bonyolultabb, vagy erősebb varázslatok rengeteg manát emésztenek fel, így még magasabb szintre fejlesztve sem mindig elegendő ez a képesség, hogy egymás után több varázsigét mondjunk ki. Ezért ha nincs idő a regenerálódásra, célszerű inkább egy-egy manaitalt elfogyasztani. Általában a mana és az életerő csak akkor regenerálódik, ha eltesszük a fegyverünket, de e képesség birtokában előhúzott fegyverrel is töltődik vissza a varázserőnk.
 
Idézés - Summoning
Leírása:X idézés, csapda és oltár végrehajtására/létrehozására van lehetőséged.
Megjegyzés:-
 
Harci tisztánlátás - Battle Clarity
Leírása:X% -kal csökkenti a mana költséget.
Megjegyzés:mágusoknak szinte kötelező ezt is maximumra fejleszteni, hiszen a bonyolultabb, erősebb varázslatok rengeteg manát emésztenek fel, s ezt enyhíthetjük e képesség birtokában.
 
Varázslómester - Sorcery Artisan
Leírása:a Hordozó kártyák maximális száma: X.
Megjegyzés:a Hordozó kártyák - oltár, területi hatás, megbűvölés, lövedék, idézés, csapda. Minél több hordozó kártyát használunk, annál erősebb lesz a varázslatunk!

Csapdaállítás - Trapper
Leírása:X. szintű csapdák állítására vagy képes.
Megjegyzés:csapdákat használhatunk a nálunk erősebb ellenfelek legyengítésére, lelassítására, hogy aztán képesek legyünk megküzdeni vele - ez hasznos lehet minden harcmodor esetén. Azonban vannak olyan küldetések (Giriza Tolvaj céhnél), ahol szükség van magasabb szintű Csapdaállítás képességre, mert csak akkor végezhetjük el a feladatot!
 
Lopakodás - Sneak
Leírása:+X% sebesség lopakodó módban.
Megjegyzés:ez az első képesség, melyet elsajátítunk a játékban, és elég hasznos, bár nem éri meg igazán fejleszteni, mert nincs rá sokszor szükség.
 
Hátbadöfés - Death Strike
Leírása:a Hátbadöfés X méterről kivitelezhető.
Megjegyzés:ezt is még a játék elején tanuljuk meg, s erre is ugyanaz vonatkozik, mint a Lopakodásra - nem fontos fejleszteni, mert ha valakinek el akarjuk vágni a nyakát, azt közelről is megtehetjük, nem fognak észrevenni minket.
 
Lakatos - Locksmith
Leírása:a zárfeltörésre szánt idő X másodperccel nőtt. Az automata zárfeltörés sikerének esélye Y%.
Megjegyzés:rendkívül hasznos képesség, illik maximumra fejleszteni! Bár csak a zárnyitásra szánt időből kapunk többet, ez néha kincset ér, főleg egy kezdő játékos számára. Egy gyakorlott "tolvaj" nem fogja már kihasználni a rendelkezésre álló időt, de sosem árt, ha nem kell sietni. ;-)
 
Tolvajlás - Thievery
Leírása:a lopásra szánt idő X másodperccel nőtt.
Megjegyzés:lopni nem szép dolog - de hasznos. Főleg a játék elején, mikor mindig pénzügyi gondokkal küszködik az ember. Ezen kívül egy küldetés kapcsolódik ehhez a képességhez ("Kivásárlás"), és ha másért nem, hát ezért talán megéri fejleszteni kicsit.

Fémművesség - Metallurgy
Leírása:a tárgyak maximális fejlesztési szintjét növeled X ponttal.
Megjegyzés:bármilyen harcmodort is választasz, ezt a képességet érdemes maximumra fejleszteni, mert ezzel bármilyen fegyvert, páncélt vagy mágusbotot 10 szinttel megerősíthetsz, ami az általa biztosított sebzésre/védelemre van jelentős hatással.
 
Páncélkovács - Armor Reinforcement
Leírása:a páncélok maximális fejlesztési szintjét növeled X ponttal.
Megjegyzés:ezt a képességet értelemszerűen a harcos karakterek számára érdemes fejleszteni, mivel ezek vannak a leginkább kitéve sebzésnek, de azért a kósza és mágus karakterek számára sem megvetendő.
 
Fegyverkovács - Weapon Forging
Leírása:a fegyverek maximális fejlesztési szintjét növeled X ponttal.
Megjegyzés:ezt a képességet akkor célszerű fejleszteni, ha harcos karakterrel játsszuk a játékot, hiszen ez csak a közelharci fegyverekre vonatkozik.
 
Pajzskovács - Shield Casting
Leírása:a pajzsok maximális fejlesztési szintjét növeled X ponttal.
Megjegyzés:ezt a képességet akkor célszerű fejleszteni, ha harcos karakterrel játsszuk a játékot, és mindenképpen egy egykezes fegyverrel és pajzzsal akarunk harcolni. Egyéb esetben teljesen felesleges pontokat áldozni rá.
 
Íjkészítő mester - Archery Craftsmanship
Leírása:az íjak maximális fejlesztési szintjét növeled X ponttal.
Megjegyzés:ezt a képességet akkor célszerű fejleszteni, ha kósza karakterrel játsszuk a játékot, hiszen ez csak a távolsági fegyverekre vonatkozik.
 
Alkímia - Alchemy
Leírása:X-kal növeli a főzetek hatékonyságát és Y%-kal növeli a hatás időtartamát.
Megjegyzés:leginkább akkor éri meg fejleszteni, ha mágus karakterrel játszunk. Persze egyéb rásegítést is biztosít az alkímia, de a Two Worlds 1. részétől eltérően itt az egyedi játékos módban sajnos egyáltalán nincsenek maradandó hatású alapanyagok, ezért nem érdemes sokat foglalkozni ezzel a képességgel.
 
Egyesítés - Fusion
Leírása:a tárgyak fejleszthetők X. szintű kövekkel. Y. szintű kövek egyesíthetők, hogy jobb minőségű követ kapj.
Megjegyzés:bármilyen harcmodort is választasz, ezt a képességet érdemes maximumra fejleszteni, mert ezzel bármilyen fegyvert, páncélt vagy mágusbotot különböző jellegű kristályokkal megerősíthetsz, ami az általuk biztosított sebzésre/védelemre/tulajdonságokra/képességekre van jelentős hatással.

Regenerálódás - Resilience
Leírása:másodpercenként X ponttal regenerálódik életerőd.
Megjegyzés:egyértelműen hasznos fejleszteni, bár a leggyorsabb módja a regenerálódásnak a gyógyitalok elfogyasztása, vagy a gyógyító varázslatok alkalmazása. Az életerő csak akkor regenerálódik, ha fegyvertelen módban vagy!
 
Elementális ellenállás - Elemental Reistance
Leírása:X -kal megnöveli ellenálló képességedet a Tűz, a Fagy, a Villám és a Lélek sebzésekkel szemben.
Megjegyzés:az elementális ellenállás képessége könnyen helyettesíthető a megfelelő főzetekkel.
 
Méreg ellenállás - Poison Resistance
Leírása:X -kal megnöveli az ellenállásodat a Méreg sebzésekkel szemben.
Megjegyzés:a méreg ellenállás mint képesség, kiváltható olyan gyógyitalokkal, melyek gyógyítják a mérgezést, vagy méreg ellenállást biztosítanak számunkra valamennyi ideig.
 
Fizikai ellenállás - Physical Resistance
Leírása:X%-kal megnöveli ellenálló képességedet a Fizikai sebzésekkel szemben.
Megjegyzés:erre a képességre főleg akkor érdemes képességpontot tenni, ha harcos karakterrel játszunk, ugyanis a sebzések többségét ilyen formában kapjuk. Látványos fejlődés érhető el a hősnél akkor, ha nagytestű, vagy rendkívül erős ellenféllel szállunk szembe (pl. küklopsz, démon, gólemek), melyek előszeretettel löknek fel minket, s miután a földre kerülünk, kedvükre püfölhetnek minket. Ha ezt a képességet maximumra fejlesztjük, nem, vagy csak nagyon ritkán tudnak minket a letaszítani, így akár arra is esélyünk van, hogy elfussunk előlük.
 
Kitartás - Stamina
Leírása:állóképességed szintje X.
Megjegyzés:ezt a képességet szintúgy érdemes fejleszteni, hiszen ez nyújtja meg azt az időt, amíg tudunk egyfolytában támadni, illetve "rohanni". A támadás ugyan elsősorban harcos karakternél számít, viszont ha egy erőnlét szempontjából gyengébb kósza vagy mágus típussal játszunk, és komolyra fordulnak a dolgok - szégyen a futás, de hasznos! :-)
 

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. . Részletek.

.

EU Cookie Directive Plugin Information