Kedves linuxos játékosok!
Ez a cikk most főként Nektek szól. Egyik társatok jelentkezett nálam azzal a hírrel, hogy a Two Worlds első része nemrég megjelent Linux-ra is. Kérésemre készített egy kis ízelítőt a játékból néhány screenshottal fűszerezve. Nem is vesztegetem tovább az időtöket, íme a cikk:
Sziasztok!
Mikor ezt a tesztet elkezdtem írni, akkor volt pár napos a Two worlds 1-nek a linuxos verziója.
Még szerencse, hogy vártam ezzel a kis szösszenettel, mert azóta érkezett patch, ami jelentős teljesítménybeli javulást hozott.
Tehát mentem vele egy próbakört, hogy miként sikerült a "portolás". Ezt fogom most nektek elmesélni.
Azért tettem idézőjelek közé a portolást, mert csak annyi történt a játékkal, hogy Wine-nal egybeépítve települ azonnal és nem kell konfigurálni. A Wine-os portolás meglátszik a teljesítményén a játéknak. Magas grafikai beállítások mellett nem volt soha se több 30 FPS-nél, pedig egész jó konfigurációm van (Intel i7-3770k, NVidia GTX 660 TI, 8Gb DDR3 RAM), de egy patch után 45 és 90 közöttire változott az FPS szám helyzettől függően. De leginkább beállt 60 FPS-re.
Az FPS-t a Steam számolta, ezért lehet hogy volt benne tévedés a Wine miatt. Sokszor éreztem úgy, hogy nem olyan vészes a helyzet, mint ahogy a számláló mutatta.
Egy-két grafikai hiba még előjött, néha zavaró volt, de szerintem ezt is fogják javítani. Legelőször a játék a távoli textúrákat rosszul feszítette ki, és így egy-egy távolabbi szikladarab nagyon furcsán nézett ki. Majd ezt javították egy patchben. Viszont továbbra is a távoli tárgyak kezelése volt a gond forrása. Néhány helyen a távolban lávafolyószerű dolgot renderelt ki a játék, és kicsit meglepő volt a fűtenger közepén.
A másik problémám, hogy a '0' (nulla) gombra bindelt potiont nem bírtam használni. Lehet megoldotta volna a problémát, ha angol billentyűzet kiosztást használok, de ezt nem próbáltam ki.
Összességében ugyanazt a Two Worlds élményt kapjuk Linuxon, mint Windowson. Egyelőre kicsit gyengébb teljesítménnyel, mert a Wine leginkább csak lefordítja a Windowsos rendszerhívásokat Linxosra és ez ugye erőforrásba kerül. Feltehetőleg javítani fogják rövid időn belül a fentebb leírt hibákat, de úgy vélem, így is nagyon jól játszható maradt.
Hamarosan a második részt is tesztelhetem Linuxon, mert a fejlesztők beígérték 2016 júniusára. De szerencsére ott nem Wine segítségével portolják, hanem az egész motort átírják Linuxra.
Forrás: www.gamingonlinux.com/articles/two-worlds-ii-coming-to-gog-for-linux...
Írta: Dezső Sándor
Az összes kép megtekintéséhez kattints ide!
|