Two Worlds II: Játékteszt Ardea módra... Nyomtatás

Nos, hála többetek közbenjárásának - ezúton is még egyszer köszönöm -, én is megnézhettem, milyen a játék. :D

Gépigényét tekintve - és most itt nem adatszerűen mondom - szerintem teljesen kiegyensúlyozott. Jól van optimalizálva. Nálam automatikusan felismerte az 1600×1200-es képernyő felbontást. Igaz, hogy nem nagyon raktam rá élsimítást, csak vmi 1×-est, és talán az árnyék minőséget vettem vissza picit - ismervén, hogy a videókarimnak és a 2 GB memóriának hol vannak a gyenge pontjai. A proci nem játszik (a gondok terén), egyszerű 4magos ie5. Én amondó vagyok, hogy egy 2magos procival is szépen elmegy, csak nem kell nagyon erőltetni.
Ami az optimalizáltságot biztosítja: összhatásában szép a grafika - szép a táj, az épületek, a karakterek. Azonban ha az ember közelről megnézni az egyes látványelemeket, rájön, hogy olyan hatása van, mint mondjuk félúton a gothic 2 és a gothic 3 között - mondjuk, hogy inkább gothic 3. Érdekes megoldás... :)

Karakterek: én igazán nem szeretnék örök-elégedetlennek tűnni, de... A Two Worlds 1. részében az volt a bajom, hogy a főszereplő úgy ment és futott, mint egy - hogyismondjamcsak - érdekes hajlamú férfiember. A TWII-ben a hős úgy fut, mint akinek donga lába, vagy heresérve van. :D Próbáltam megemészteni, de miután a bal lábfeje folyamatosan befelé áll, nem bírok szabadulni a nevethetnékemtől. Biztos az én anyukám hatása, aki máig rám szól, ha befelé rakom a lábam. :-) Aztán ott van a hős hangja. Az 1. részben viszonylag könnyen megszoktam az érces, zengő férfihangot, meg azt, ahogy az ellenfelek szemébe nevet. (Nem elhanyagolandó, hogy én nőből vagyok.) De most a hangszórót már feltekertem olyan hangszínre, amire ritkán szoktam, hogy meghalljam, mit mond a főhős. Ami még nem lenne baj, hiszen a halk szó is szívhez szól. Hanem a hangja olyan, mintha azt a kötelet szorosabbra húzták volna a torkán, mint kellett volna és megsérültek a hangszálai. Eleinte azt hittem, tényleg ez a helyzet, de már bőrhacuka van rajta és nyoma sincs a nyakörvnek, de változás nem történt. :-)
Kicsit leszállva a hősről... Megállapítottam, hogy a karakterek mozgása egész jó - lenne, ha nem idegrángás szerűen ugrabugrálnának egyhelyben. Ugyanez a mozgás egy lassabb, nyugodtabb helyzetváltogatásban sokkal természetesebbnek hatna. Sőt az lenne a normális. Ez a céltalan "illegetés és hadonászás", amit előadnak kissé idegesítő. És kipróbáltam: nincs összefüggésben azzal, hogy a beszéd sebességét a maximumra tettem. Ha lassabban beszélnek, akkor csak még többet izegnek-mozognak közben. :-)

Na lássuk csak, mit vegyünk most górcső alá... A videók - meglepően jó minőséget mutatnak az átvezető videók! A játék elején az oktató fázisban rengeteg videó bejátszás van. Ez egyfelől érdekes és élvezetes, másfelől kissé vontatottá teszi a játékot. Bár ez a későbbi szakaszokra azt hiszem, már nem vonatkozik. Viszont még ebben a menetben gyakorlatilag mindent kipróbáltatnak a játékossal, ami azért jó, mert már itt megismerkedhetünk az irányítással és a későbbi fejleszthető lehetőségekkel. Mint már mondtam, ezt a részt vontatottnak érzem, de mégis rendkívül hasznos, hiszen a TWII-ben nagyon sok dolgot átgyúrtak, bonyolítottak, vagy épp egyszerűsítettek. Érdemes az egyik szemünket mindig a képernyő bal felső sarkában tartani, mert ott jelennek meg a számunkra ekkor még fontos utasítások. Csak az ember ne játsszon 1-2 óránál többet az elején, mert bandzsa lesz. :-)

Én eddig nem jutottam túl messzire a játékban, de azért nagyon várom, hogy milyen lesz majd az igazi harc, a szabad tér, ahol majd virágokat és más lényeket (Dodó lesz?!) láthatok, és meglovagoltathatom a hősömet és az oly sokszor agyondicsért Új-Ashosba beléphetek. Egyelőre azonban nem csak játékosként, de játék fordítóként is játszottam a TWII-t. Nagyon remélem, hogy hamarosan kiderül, vajon magyarul jelenik-e meg itthon, vagy angolul. Én ugyanis már azt néztem, hogy hova írhatjuk be a HUNosítók tagjainak nevét, mint akik részt vettek a játék honosításában, hogy milyen betűtípusok vannak, és ennek megfelelően milyen karakterkészlet használatára lesz lehetőségünk... És játszottam úgyis, mint a 2worlds.hu oldal főszerkesztője... :-) (sejtelmes mosoly)

Mindannak ellenére, ami negatívumokat írtam, szerintem nagyon jó kis játék lesz ez - ha végre kihajítják a hősömet a szavannákra és a magas fű eltakarja a kacska járását. He-he. Ha igény lesz rá, szívesen írok majd később is ilyen rövidebb szösszenetet, hátha ettől valaki mégis kedvet kap hozzá. Vagy éppen megmenti magát 8-10.000 Ft költségtől. :-) Bár ezt nem hiszem. Én biztosan nem fogom rá sajnálni a pénzt, ha megjelenik!

Addig is a hozzászólásokban azt hiszem, van hely mindenki számára, hogy megvitassuk, kinek mi a véleménye játék előtt és után.

 
Kérjük, hogy regisztrálj vagy jelentkezz be, ha hozzá kívánsz szólni ehhez a cikkhez.

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. . Részletek.

.

EU Cookie Directive Plugin Information